Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-18, 13:59   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Kom på en ting til; sånne 25 år sidan konfirmasjonen, 20 år sida russetida og lignande. Det hater eg så intenst at eg har slutta delta

Gammel 24-05-18, 14:17   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så liker jeg foreldremøter og sånne sammenkomster, jeg, da, sånn for å være litt i andre enden der. Og reunions! Elsker reuinions!

Gammel 24-05-18, 14:34   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og naboen har en ok løsning. Om vi møtes på holdeplassen, så setter jeg meg bak han, så kan han snu seg og prate om han vil. Men som regel avsluttes praten når vi setter oss ned, og dett var dett. Det er ikke avtalt eller noe, det har bare blitt sånn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 15:08   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg kommer det nok mest an på dagsform, mer enn setting. Men tvangssosialisering som skoleavslutninger er nok verst. Da er jeg ofte sliten, og siden verken Høvdingen eller Hiawata tar noe som helst ansvar for å sosialisere eller ta kontakt med andre føler jeg at jeg MÅ. Også føler jeg meg uttafor og Viggo og teit og en som ingen vil snakke med og vil jeg egentlig snakke med noen og blæ.

Konferanser greier jeg ganske fint, men liker jo best å ha noen jeg kjenner litt som jeg kan henge meg på. I noen bransjesammenkomster føler jeg meg helteit, fordi det ofte er klikker som jeg helt klart ikke er en del av. Og siden jeg kommer utenfra bransjen heller enn innenfra, så føler jeg meg ofte litt mindreverdig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 15:13   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det å omgås folk er slitsomt, bortsett fra nær familie og kjæresten.
Men jeg føler meg aller mest utilpass på sammenkomster der jeg ikke kjenner noen. Og aller verst er det hvis det er tydelig at mange av de andre kjenner hverandre. Da føler jeg meg helt utenfor.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:02   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker reunions, hater å møte noen på toget om morran. Jeg sniker meg opp trappene og står parat ved døra til stillevogna - NSBs aller beste idé noensinne.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:15   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke å tørrprate med frisører. Finnes det "stillesalonger"?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:24   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Å, det hadde vært deilig! Frisørskrekk er en medvirkende årsak til at jeg klipper håret omtrent annethvert år.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:28   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Uff, ja.
Heldigvis har jeg en veldig flink og hyggelig frisør i familien så jeg går kun til henne.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:48   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cutters er ganske stille, tror jeg.

Gammel 24-05-18, 17:20   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det er derfor jeg klipper meg så sjelden.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:46   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.

Jeg liker ikke å prate no særlig i telefonen. Jeg blir liksom utålmodig av det.

Jeg liker ikke å undervise, eller prate til store forsamlinger.

Jeg liker best å henge med de jeg kjenner, men er likevel god på smalltalk og den type sosialisering.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 18:44   #13
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

«Kom på avslappende spa». Joda, hadde nå spadama klappa igjen ville det kanskje vært avslappende...

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 18:59   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Hvordan kan du være forelder når du ikke kan leke deg på en scene" fikk jeg slengt etter meg en gang.

"Jeg har pult! "

Jeg kjenner meg igjen i det meste her ja, med temafester som en soleklar vinner. Det skjer bare ikke. Kommentarer på utseende også, de som kommer med slikt skal kjenne meg godt, altså!

Jeg har omsider funnet en frisør som jeg ikke har lyst til å dø av å være hos, det er igrunnen befriende å kunne ha en kortere frisyre hvis jeg vil. Hun er veldig sosialt intelligent og kjenner på hvilket humør jeg er i når jeg kommer inn døra. Det hjelper litt at jeg kjenner henne så smått fra før. Vi slipper de hatede "Nei jøss, nå er værmt gett!"-samtalene.

Gammel 24-05-18, 19:13   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Temafester er ikke min ting heller. Kom meg igjennom deama på høyskolen med en B på underlig vis. «Jeg kan være et tre jeg» . «Denne flyplassen trenger en mystisk person med kappe» lite utkledning på eksamen heldigvis.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 20:23   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

«Denne flyplassen trenger en mystisk person med kappe»

Føler egentlig at flere steder enn flyplassen trenger sånne folk!

Gammel 24-05-18, 20:25   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på en ting som overrasket meg! Da vi var i Paris ble jeg sliten av alle luktene. Det luktet parfyme av alle sammen - menn og kvinner, bare de var voksne. Tror jeg fikk litt overload på t-banen, jeg ble faktisk litt overveldet, ble så mange inntrykk. I Norge slipper jeg slikt, da! Sjeldent det lukter noe som helst, kanskje litt fra kantina (men der går jeg nesten aldri).

Gammel 24-05-18, 23:24   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

"Jeg har pult! "

Trengte ikke scene for det.

Gammel 24-05-18, 23:58   #19
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Det er ikke så mange sosiale settinger jeg mistrives i, men som My så misliker jeg å ringe folk. Har det for meg at jeg bare forstyrrer, men kan gjerne prate lenge de to gangene i tiåret jeg ringer noen. Selskapsleker og konkurranser på teambuilding er også stress. Mange dager hos svigermor er utmattende. Ellers er det meste greit av smalltalk, fester og ulike sammenkomster. Noen ganger gir det meg energi, andre ganger vil jeg mye heller vegetere i sofaen med en god bok eller løpe i skogen.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-18, 14:11   #20
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker mingling, kanskje bortsett fra hvis det blir for formelt, som når jeg er med mannen på jobbgreier hvor jeg ikke kan være helt meg selv og bable i vei, tulle litt etc. Ellers synes jeg egentlig at all face to face kontakt er supert og samme med skriftlig kommunikasjon, det er heller telefoner jeg ikke liker. Jeg har null problem med å holde foredrag om et tema, men hopper ikke i taket hvis jeg må holde en tale selv om det går helt greit.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.