|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg spiser sikkert 100 g sjokolade hver dag, i snitt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Tror jeg må kjøre cold turkey og ha godtestopp en stund, altså.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Det klarer ikke jeg. Men skal slutte å kjøpe chips. Barna synes popcorn er like godt. Jeg antar det er sunnere.
|
|
|
#4 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi spiser vel omtrent like mye som i HI, og ja, det er selvsagt For mye. Sjokolade (og øl) er min svakhet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Dessert er noe vi sjeldent har når jeg tenker meg om. Kjeks kjøper jeg heller ikke ofte, typisk til avslutninger og skiturer.
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Vi har kake hver gang noen har bursdag. 30 ganger i året, altså.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vi har kun dessert på julaften og første juledag. Har ikke vokst opp med det heller. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Vi har aldri dessert, og kake spiser vi sjelden - som i kun noen få ganger i året.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
I det daglige er det aldri et tema, men vi har så og si alltid dessert eller kake på søndag etter, det som vanligvis er en finere og mer tidkrevende, middag enn vi har ellers i uka. Vi har tydelig forskjell på hverdag og helg.
|
|
|
#11 |
|
Superbasinella
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi voksne spiser ikke godteri i det hele tatt. Barna får en liten skål potetgull (halv pose ca) på deling på lørdager, eller en liten sjokolade. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Klar
|
En pose potetgull er vel ca 1000 kalorier? Det er jo fullt mulig å spise 1000 kalorier mindre enn forbruket i løpet av uka, slik at man går i null. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Er mest imponert over komtrollen dere har! Synes det er vanskelig å svare fordi jeg ikke har oversikt. Vi har godteri hver lørdag, men det er forskjellig hvor mange vi er og hva som handles inn. Hvis jeg handler så vil jeg si ca. 1 pk potetgull (mellom 2-5 personer), 500 g godteri, 200 g sjokolade. 3 l brus?
|
|
|
#14 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Ungene spiser ca 10 smågodtbiter hver til lørdagsgodt, av og til en del popcorn.
|
|
|
#15 |
|
Superbasinella
|
Ja, for all del. Men gjør folk det da? Hvis man har stålkontroll så er det jo ikke noe problem. Jeg trener hardt 6 dager i uka og spiser nok til å holde vekta stabil. Men det er ikke mange utskeielsene som skal til før vekta rører på seg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Klar
|
Det varierer vel stort, men jeg antar Elise ikke hadde startet en slik tråd hvis vekt var et stort problem hos dem. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Superbasinella
|
Nå tenker jeg generelt på de som spiser mye usunt. Ikke konkret på HI. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Det var nå engang snop det ble spurt etter. Men nei, vi har ikke noe særlig dessert heller, kake stort sett til bursdager. Ungene får Nugatti i helgen og av og til utenom. De får nok litt mer sukker enn ideelt innimellom, men ikke noe jeg mister søvn over kjenner jeg.
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Ungene får ca. 100 g blandet godteri på lørdager, og en sjokoladebit i dann og vann resten av uka. Jeg spiser ca. like mye godteri som dem på lørdager, og litt mer enn dem resten av uka, mens mannen spiser minst av alle.
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Kanskje én chipspose på deling alle fire i løpet av en helg. Kanskje 100 gram smågodt på minsten, en del mindre på eldste, som heller tar litt bær og mørk sjokolade for tida. Mannen kan sprekke og ta litt sjokolade iblant.
|
|
![]() |
|
|