|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis året er en sirkel ...
Men du skrev jo innledningsvis at "Alle med vettet i behold plasserer mars på tre". Men du mener altså at slutten av mars er på kl. 3, da. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Dette er utrolig fascinerende. Jeg ser året som ei klokke (ikke horisontal), som følger klokkeretningen. Månedene er mellom de angitte klokkelsettene, ikke et punkt. Og månedene kan variere litt i lengde. Påske er stort sett alltid rundt 3, sommermånedene er nede og vintermånedene er oppe. Det virker helt ulogisk at året skal gå mot klokka.
|
|
|
#3 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis året er en sirkel ...Jeg har aldri tenkt på året som en sirkel, men skal jeg besvare oppgaven, vil jeg legge mars fra 2-3 og desember fra 11-12. Dvs at året starter på toppen av sirkelen og beveger seg samme vei som klokka. Det er logisk, liksom.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Året mitt er en stående bue, som en omvendt U. Nederst i venstrebeinet er januar, sommeren er øverst i buen og desember er nederst i høyrebeinet. Men hvis noe foregår over jul, så er det også en slags bue, men nyttår på toppen, men denne buen er liggende.
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Det er jo ikke sånn at det skal det ene eller andre. For meg er det bare sånn det er. Men det er unektelig fascinerende at vi kategoriserer tiden rundt oss såpass forskjellig.
|
|
|
#6 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis året er en sirkel ...Jeg ser ikke året som en sirkel, men "Hvis året er en sirkel..."
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvis året er en sirkel ...Jeg ble liggende og tenke på dette i natt. Og må ombestemme svaret mitt.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvis året er en sirkel ...Mannen tenkte bilder. Men han klarte ikke å forklare hva han mente. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Hvis året hadde vært en sirkel ville første januar vært på klokka 12 - og første mars på 2.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Hvordan ser uka deres ut, da? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvis året er en sirkel ...Året er en horisontal linje mens uken er vertikal med mandag øverst og søndag nederst.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Året må da være det mest sirkelformede som finnes. Eller, egentlig en ellipse da.
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvis året er en sirkel ...Selv om jeg ser året som en linje, så har jeg ingen problemer med å se den som er sirkel. Uka derimot ER lineær og kan ikke være noe annet. Fra venstre mot høyre.
|
|
|
#15 |
|
villende
|
Enig! Uka går selvfølgelig fra venstre til høyre. Men hvis jeg tenker flere uker i strekk, så ser jeg at det er en krumning i det fjerne, som går oppover. Det er sikkert derfor års-sirkelen mitt går mot klokka. Hadde krummingen gått nedover, så hadde den gått med klokka. Jeg tenker meg at jeg går oppover, inn i fremtiden. I realiteten er det vel livet en spiral, som en slinky, som står, vel og merke. Sist redigert av Gaia : 28-11-17 kl 12:02. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Yes! Beste beskrivelsen så langt. Bortsett fra at slinkyen godt kan hoppe litt frem og tilbake. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvis året er en sirkel ...Herlighet så kompliserte dere er.
|
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvis året er en sirkel ...Uka mi er også lineær, men den ligger foran meg, ikke fra hverken høyre, venstre, topp eller bunn. Det er ulike farger på ukedager og helg, men jeg klarer ikke å få tak i hvilke.
|
![]() |
|
|