Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebordsesongen 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal du på julebord i år?
Ja, jeg skal på julebord med egen jobb 95 65,52%
Vi har med partner 9 6,21%
Vi har uten partner 87 60,00%
Jeg skal være med partners jobb 11 7,59%
Nei, jeg skal ikke på julebord i år 37 25,52%
Julebord, schmulebord! Altfor tidlig å tenke på det! 8 5,52%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-17, 22:47   #61
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Jeg bruker ikke like julebord, så i år tar jeg til vettet og takker nei. I stedet for å angre på at jeg har meldt meg på, tradisjonen tro.

Ny jobb, så jeg har for så vidt aldri vært på julebord med dem. Men de er hyggelige folk som på alle de andre jobbene, jeg bare er ingen tilhenger av konseptet.

Det er uten partner, aldri opplevd noe annet.

Gammel 06-11-17, 09:37   #62
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier å ha julebord (uten partnere) sammen med søsterselskapet i Sverige, de siste årene har også Finland og Polen vært med. Da jeg startet her var vi to, så lokalt julebord ville blitt middag for to med sjefen...
I år ser det ut til at det blir nyttårsfest i stedet, muligens bare for oss i Norge - men nå blir vi 5-6 stykker.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 13:01   #63
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier ikke å ha julebord, er kun to ansatte. Men med jobben til min mann reiser vi alltid på tur i månedsskiftet nov/des! Og klart jeg skal være med når jeg er invitert

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 13:03   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI har julebord, uten partner. Det er ikke huhei og fest i taklampa, akkurat, men en ganske nedtonet affære med tidlig middag også drar vi hjem etterpå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 13:44   #65
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Svarte nei. Men vi har julelunsj på jobb, uten partner selvsagt. Fra lunsj og ut dagen på jobben. En hyggelig juleavslutning hvor vi treffer kollegaer som vi ikke ser til daglig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 14:48   #66
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har julebord på jobb,med alt personalet og avd.vis. /uten partner) alltid på en hverdag så ingen hæla i taket. Det er koselig,vi får pratet,spist god mat og sett hverandre i andre klær enn uniformen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 15:09   #67
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi har julebord med egenandel og uten partner, det er frivillig. Hyggelig nok og alt det der, men orker ikke prioritere det. Det er midt i alt av juleavslutninger og whatnot.

Vi har julelunsj på jobben en dag før jul for alle på huset, det er hyggelig.

Julebord med venninnegjengen er obligatorisk. Ut og spise, kanskje en liten runde, men aldri veldig sent. Lenger.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 15:27   #68
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi har fagbrevutdeling/julebord på jobben uten partnere. Alt betalt inkl. bong. 15.des.
Så er vi på et julebord med partner, alt dekket inkl. skyss og drikke. 2. des.
Det er så mange bursdagshelger i november/desember, i år er det i tilegg barnedåp så spørs om vi rekker over alt...

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 15:33   #69
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke vært på julebordet på jobben min de siste to årene, men i år tror jeg at jeg skal være med. Jeg har i alle fall godtatt "møteinnkallinga" i kalenderen. Vi har uten partner, det er alltid forholdsvis nøkternt, med en viss egenandel. Jobber i kommunen, så noe annet skulle vel egentlig tatt seg ut. Slå seg løs og spise fine middager for skattebetalernes regning er vel forbeholdt folk adskillig høyere opp i systemet.

Gammel 06-11-17, 19:10   #70
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Vi har jobbjulebord med solid egenbetaling, uten partner. Pleier være veldig artig.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 21:22   #71
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ha julebord, men siden jeg har begynt i ny jobb og ikke kjenner så mange så veit jeg ikke om jeg skal. Det er uten partner og selvfølgelig selvbetalt *kommunalt ansatt*

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 21:55   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som ikke liker julebord, hva er problemet? Fyll? Kjedelig setting? Kjedelige kolleger? Eller er det bare å tilbringe en kveld på jobben?

Jeg er utpreget sosial, jeg vet det, og det er mange ting med jobben jeg gjør mer med plikt enn lyst - men akkurat et julebord er vanligvis morsomt nok.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 22:01   #73
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har julebord på jobben uten partner med medbragt drikke. Jeg synes det er topp og gleder meg!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 22:29   #74
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har alltid julebord, uten partner. Jeg har vært med å arrangere i flere år, men i år er jeg bare gjest, og gleder meg. Vi skal spise god mat og på konsert. Julebordene våre er litt avhengige av budsjett, i år er et godt år.

Gammel 06-11-17, 23:38   #75
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebord på jobben, uten partner. En hyggelig og ganske så anstendig affære. Mannens nåværende jobb har julebord uten partner.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 08:56   #76
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Skal ikke på julebord, men skal på opptil flere 50 års dager før jul, så det holder i massevis.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 09:17   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Dere som ikke liker julebord, hva er problemet? Fyll? Kjedelig setting? Kjedelige kolleger? Eller er det bare å tilbringe en kveld på jobben?

I den jobben jeg har nå, er julebord bare kos. Vi er en liten gjeng som er ganske "jevnbyrdige" i atferd. Men da jeg jobbet i legemiddelbransje,n var julebordene veldig slitsomme. Det var ikke fyll og bråk, men mye posisjonering, høylytthet, "se hvem jeg er" og klikkdannelser.

Da jeg jobbet i departement, var det mye gutta boys og fagprat på julebordene. Noe som var vanskelig for meg, siden jobben min hadde veldig lite med departementets daglige virke. Men folk der var mer romslige og villige til å inkludere meg enn hva jeg følte mange i legemiddelfirmaet var. Uansett, disse julebordene var en utmerket læringsarena for meg. "Smalltalk – hvordan fake it til you make it".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 10:04   #78
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er utpreget sosial, jeg vet det, og det er mange ting med jobben jeg gjør mer med plikt enn lyst - men akkurat et julebord er vanligvis morsomt nok.

Jeg er riktignok ikke av dem som har skrevet at jeg ikke liker julebord, men jeg er ikke vill etter det heller akkurat. Jeg har supre, morsomme og hyggelige kollegaer, men noen av dem (de som typisk er i festkomiteen) er i overkant glad i "underholdning" og selskapsleker, selvsagt med et massivt press om at alle må med, inkludert de som hater det, ønsker seg langt vekk og helst vil synke under bordet. Jo mer ukomfortabel en person er, jo morsommere synes visst de andre at det er. Og jeg er slett ikke den som lider mest altså, jeg klarer meg fint igjennom det, plastrer et smil rundt hodet og deltar, men synes ikke det er det aller minste gøy. I tillegg er jeg ikke noen stor partyløve generelt. Er ikke spesielt glad i drikkefester med dansing og haloi, jeg er mer en type som trives bedre med å bare gå ut og ta en øl eller et glass vin, slappe av og skravle. Middagen er som regel veldig hyggelig da, men når den er ferdig, og dansinga begynner, så blir jeg fort lei, og vil hjem. I tillegg kommer selvsagt at det foregår i ei ellers travel og stressende tid, med mye som foregår og mye som skal planlegges og ordnes.

Det er andre sosiale arrangement på jobben som jeg trives mye bedre med. Vi har relativt regelmessig lønningspils som bruker å være veldig hyggelig. Vi har også hatt felles ettermiddagsturer i marka, der vi har gått inn til en av hyttene og spist middag, vi har blant annet vært på hyttetur, sopptur, skitur, matkvelder der de utenlandske ansatte har tatt med mat fra sitt land, og de norske har tatt med noe fra sitt distrikt, m.m. Så jeg har ikke noe problem med å være sosial med folk på jobben, men julebordet er ikke favoritten. Men i år har jeg som sagt meldt meg på, så får vi se. Det skal være sentralt i byen, så det er lett å snike seg hjem når det blir nok.

Sist redigert av My : 07-11-17 kl 10:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 10:11   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater dansing. Jeg har aldri danset, så når dansen starter, går jeg hjem. For da er fokuset KUN på dansingen. Kjedelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 10:41   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å dra på jobbens julebord, som alltid har vært kvelden før julebordet til jobben til mannen - som er med partner.
I år er det forskjellige helger, men jeg dropper min egen jobb sitt. Jeg orker ikke - rett og slett fordi kalenderen min er for full. Vi har julebord med hele staben, så det er en del folk jeg ikke ser til vanlig, så jeg har ikke stort behov for å dra egentlig. Det pleier å være helt greit, men jeg er alltid tidlig hjemme.
Julebordet på jobben til mannen, derimot. Det pleier å være høydare.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.