|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Skal du på julebord i år? | |||
| Ja, jeg skal på julebord med egen jobb |
|
95 | 65,52% |
| Vi har med partner |
|
9 | 6,21% |
| Vi har uten partner |
|
87 | 60,00% |
| Jeg skal være med partners jobb |
|
11 | 7,59% |
| Nei, jeg skal ikke på julebord i år |
|
37 | 25,52% |
| Julebord, schmulebord! Altfor tidlig å tenke på det! |
|
8 | 5,52% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebordsesongen 2017Jeg bruker ikke like julebord, så i år tar jeg til vettet og takker nei. I stedet for å angre på at jeg har meldt meg på, tradisjonen tro.
|
|
|
#62 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Julebordsesongen 2017Vi pleier å ha julebord (uten partnere) sammen med søsterselskapet i Sverige, de siste årene har også Finland og Polen vært med. Da jeg startet her var vi to, så lokalt julebord ville blitt middag for to med sjefen...
|
|
|
#63 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Julebordsesongen 2017Vi pleier ikke å ha julebord, er kun to ansatte. Men med jobben til min mann reiser vi alltid på tur i månedsskiftet nov/des! Og klart jeg skal være med når jeg er invitert
|
|
|
#65 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Julebordsesongen 2017Svarte nei. Men vi har julelunsj på jobb, uten partner selvsagt. Fra lunsj og ut dagen på jobben. En hyggelig juleavslutning hvor vi treffer kollegaer som vi ikke ser til daglig.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebordsesongen 2017Vi har julebord på jobb,med alt personalet og avd.vis. /uten partner) alltid på en hverdag så ingen hæla i taket. Det er koselig,vi får pratet,spist god mat og sett hverandre i andre klær enn uniformen. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Julebordsesongen 2017Vi har julebord med egenandel og uten partner, det er frivillig. Hyggelig nok og alt det der, men orker ikke prioritere det. Det er midt i alt av juleavslutninger og whatnot. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julebordsesongen 2017Vi har fagbrevutdeling/julebord på jobben uten partnere. Alt betalt inkl. bong. 15.des.
|
|
|
|
#69 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julebordsesongen 2017Har ikke vært på julebordet på jobben min de siste to årene, men i år tror jeg at jeg skal være med. Jeg har i alle fall godtatt "møteinnkallinga" i kalenderen. Vi har uten partner, det er alltid forholdsvis nøkternt, med en viss egenandel. Jobber i kommunen, så noe annet skulle vel egentlig tatt seg ut. Slå seg løs og spise fine middager for skattebetalernes regning er vel forbeholdt folk adskillig høyere opp i systemet.
|
|
|
#70 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebordsesongen 2017Vi har jobbjulebord med solid egenbetaling, uten partner. Pleier være veldig artig.
|
|
|
#71 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julebordsesongen 2017Vi skal ha julebord, men siden jeg har begynt i ny jobb og ikke kjenner så mange så veit jeg ikke om jeg skal. Det er uten partner og selvfølgelig selvbetalt *kommunalt ansatt* |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Julebordsesongen 2017Dere som ikke liker julebord, hva er problemet? Fyll? Kjedelig setting? Kjedelige kolleger? Eller er det bare å tilbringe en kveld på jobben?
|
|
|
#74 |
|
WF: BNBE
Sv: Julebordsesongen 2017Vi har alltid julebord, uten partner. Jeg har vært med å arrangere i flere år, men i år er jeg bare gjest, og gleder meg. Vi skal spise god mat og på konsert. Julebordene våre er litt avhengige av budsjett, i år er et godt år.
|
|
|
|
#76 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julebordsesongen 2017Skal ikke på julebord, men skal på opptil flere 50 års dager før jul, så det holder i massevis. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Textrovert
|
Sv: Julebordsesongen 2017
I den jobben jeg har nå, er julebord bare kos. Vi er en liten gjeng som er ganske "jevnbyrdige" i atferd. Men da jeg jobbet i legemiddelbransje,n var julebordene veldig slitsomme. Det var ikke fyll og bråk, men mye posisjonering, høylytthet, "se hvem jeg er" og klikkdannelser.
|
|
|
#78 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Julebordsesongen 2017
Jeg er riktignok ikke av dem som har skrevet at jeg ikke liker julebord, men jeg er ikke vill etter det heller akkurat. Jeg har supre, morsomme og hyggelige kollegaer, men noen av dem (de som typisk er i festkomiteen) er i overkant glad i "underholdning" og selskapsleker, selvsagt med et massivt press om at alle må med, inkludert de som hater det, ønsker seg langt vekk og helst vil synke under bordet. Jo mer ukomfortabel en person er, jo morsommere synes visst de andre at det er. Og jeg er slett ikke den som lider mest altså, jeg klarer meg fint igjennom det, plastrer et smil rundt hodet og deltar, men synes ikke det er det aller minste gøy. I tillegg er jeg ikke noen stor partyløve generelt. Er ikke spesielt glad i drikkefester med dansing og haloi, jeg er mer en type som trives bedre med å bare gå ut og ta en øl eller et glass vin, slappe av og skravle. Middagen er som regel veldig hyggelig da, men når den er ferdig, og dansinga begynner, så blir jeg fort lei, og vil hjem. I tillegg kommer selvsagt at det foregår i ei ellers travel og stressende tid, med mye som foregår og mye som skal planlegges og ordnes.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-11-17 kl 10:48. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Textrovert
|
Sv: Julebordsesongen 2017Jeg hater dansing. Jeg har aldri danset, så når dansen starter, går jeg hjem. For da er fokuset KUN på dansingen. Kjedelig.
|
|
|
#80 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Julebordsesongen 2017Jeg pleier å dra på jobbens julebord, som alltid har vært kvelden før julebordet til jobben til mannen - som er med partner.
|
![]() |
|
|