Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 2017 - hva stemmer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg?
Rødt 14 8,48%
MDG 8 4,85%
Arbeiderpartiet 48 29,09%
Høyre 24 14,55%
Venstre 19 11,52%
KrF 5 3,03%
FrP 0 0%
SV 41 24,85%
Piratpartiet 0 0%
NKP 0 0%
Samfunnspartiet 0 0%
Demokratene 0 0%
Liberalistene 0 0%
Alliansen 0 0%
Feministisk Initiativ 0 0%
Helsepartiet 0 0%
De Kristne 0 0%
Pensjonistpartiet 0 0%
Senterpartiet 5 3,03%
Jeg stemmer blankt! 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-17, 17:54   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurer på om MDG har det landsmøtefesta.

Det har vi...de mener jeg

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 14:41   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg tenker at kun KrF har sagt det i klartekst, og de fleste er jo villige til å selge bestemoren sin for å komme i regjering.
Jeg er skeptisk til alle!

Really? Du tror det er en reell sjans for at rødt og SV kommer til å støtte FrP i regjering?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 14:49   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Really? Du tror det er en reell sjans for at rødt og SV kommer til å støtte FrP i regjering?

Rarere ting har sikkert skjedd, men jeg ville ikke veddet så mye som 2 kroner på det, tror jeg...

Gammel 29-08-17, 09:23   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Valgomaten sier SV. En litt sprø del av meg roper KrF, fordi de er det eneste partiet som sier tydelig at de nekter å støtte FrP.
Jeg tror det blir loddtrekning i stemmelokalet.

Nei, det gjør også MDG, Rødt og SV.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 09:30   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Til og med gamle Frp'ere skifter side nå.

Jan Erik Fåne:

Fåne gikk vel ut av FrP (og til Høyre) under Bolkesjøslaget i 1994? Godt å se at han har mer reflekterte tanker om andre mennesker enn han hadde da vi satt i kommunestyret sammen, men det visste jeg jo. Han var tidlig ute med å ta avstand fra sin daværende partivenn og vår sambygding Oddbjørn Jonstad.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 09:08   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til og med gamle Frp'ere skifter side nå.

Jan Erik Fåne:

Sitat:

I år er valget vanskeligere enn noensinne, og jeg kommer til å ta et helt annet valg enn noen gang før.
Det har med noe som er viktigere enn skattesatser, skolepolitikk og avgifter å gjøre. Det handler om menneskesyn og anstendighet.
Vi har en integreringsminister som aldri har bidratt til å integrere ett eneste menneske. Tvert i mot er målet å skape motsetninger, hat, frykt og mistenksomhet. Og alt kun for å sikre seg noen ekstra stemmer på fremmedfrykt og ubegrunnet angst. Det er uanstendig, umoralsk og veldig farlig. Og hun får tydeligvis lov å gjøre akkurat som hun vil av folk som burde vite bedre.
Effekten registrerer jeg med gru i sosiale medier. Hat, fordommer og dumskap fra stadig flere. Grums og rasisme legitimeres. Trumpismen er kommet til Norge, og det skremmer meg voldsomt.
Dette er mye viktigere å kjempe mot, enn formueskatt og noen promille-justeringer på statsbudsjettet.
Min stemme går derfor ikke til noen som lar henne fortsette.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 14:51   #7
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Stemmer på en rødmusset regjeringsleder. For å være sikker på at det blir skifte, og ikke skusle bort stemmen i utjevningsmandater.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 14:53   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste scenariet der det kan skje er hvis det blir komplett kaos etter valget, at SV ikke får gjennomslag hos AP for den listen med "ikke-forhandlebare" krav de har, at det ikke blir noe tydelig flertall, at KrF vingler noe voldsomt og at det kommer en eller annen deadlock-situasjon der FrP havner i regjering mer som "det eneste alternativet som stod igjen" enn noe annet. Tror det er ekstremt lite sannsynlig.

Gammel 29-08-17, 20:50   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det eneste scenariet der det kan skje er hvis det blir komplett kaos etter valget, at SV ikke får gjennomslag hos AP for den listen med "ikke-forhandlebare" krav de har, at det ikke blir noe tydelig flertall, at KrF vingler noe voldsomt og at det kommer en eller annen deadlock-situasjon der FrP havner i regjering mer som "det eneste alternativet som stod igjen" enn noe annet. Tror det er ekstremt lite sannsynlig.

Dagens måling og prognose kan jo gi en slags deadlock-situasjon. For vil et svakt Ap på litt over tjue prosent inngå samarbeid med et sterkt Sp og SV? Det tviler jeg på og håper faktisk at de ikke gjør.

Jeg vet det har kostet Ap dyrt men jeg forstår hvorfor Støre har forsøkt dialog med V og KrF. De er tross alt begge partier nærmere Ap en proteksjonistiske og nasjonalsosialistiske Sp og SV (ja, begge partier ønsker å hive ut alle øst-europeiske arbeidsinnvandrere og stoppe arbeidsinnvandring til Norge, jeg blir kvalm av "norske arbeidsplasser for nordmenn retorikken og eneste løsning på sosial dumping"). Partier som ønsker Norge ut av EØS og Nato er jo egentlig på en helt annen planet en Ap - så frieriet til sentrum er helt forståelig. Her har nok både Ap og V tapt på at dette ble lagt dødt.

Uansett tror jeg det blir et brakvalg for Høyre og FrP og at de får soleklart flertall alene. Valgkampen handler om Listhaug, Listhaug og Listhaug. Det er valgshow uten sidestykke med vår egen Trump. Media og venstresiden (Ap inkludert) snakker ikke om annet en hva den dama sier og foretar seg, så de har bare seg selv å takke egentlig.

Jeg ser politikere og "snakkeklassen" på venstresiden på FB bruke all sin tid og energi på å gi den kvinnen enda mer oppmerksomhet en det hun allerede får. GUD HJELPE FOR EN TRAGISK VALGKAMP. PUNKTUM.

Gammel 29-08-17, 21:18   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sp og SV (ja, begge partier ønsker å hive ut alle øst-europeiske arbeidsinnvandrere og stoppe arbeidsinnvandring til Norge, jeg blir kvalm av "norske arbeidsplasser for nordmenn retorikken og eneste løsning på sosial dumping").

Hva baserer du dette på? Jeg synes du er usedvanlig flink til å skrive veldig påståelige innlegg uten å vise til kilder som bekrefter påstandene dine for tiden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:35   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva baserer du dette på? Jeg synes du er usedvanlig flink til å skrive veldig påståelige innlegg uten å vise til kilder som bekrefter påstandene dine for tiden.

Du mener at SV ikke er imot EØS avtalen? Er du seriøs? Du mener at SV ikke mener vi skal ut av både EØS og Schengen?

Sist redigert av Lisa : 29-08-17 kl 21:40.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:00   #12
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du mener at SV ikke er imot EØS avtalen? Er du seriøs? Du mener at SV ikke mener vi skal ut av både EØS og Schengen?

Nei. Jeg sikter til det samme som Mave sier, ser hennes svar.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:40   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er tross alt begge partier nærmere Ap en proteksjonistiske og nasjonalsosialistiske Sp og SV (ja, begge partier ønsker å hive ut alle øst-europeiske arbeidsinnvandrere og stoppe arbeidsinnvandring til Norge, jeg blir kvalm av "norske arbeidsplasser for nordmenn retorikken og eneste løsning på sosial dumping").

Uten østeuropeisk arbeidskraft stopper hele landbruksnorge så det tror jeg neppe stemmer.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:42   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Uten østeuropeisk arbeidskraft stopper hele landbruksnorge så det tror jeg neppe stemmer.

Det samme tenker jeg.

Gammel 29-08-17, 23:40   #15
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Selvfølgelig vil det det. Så kan du forklare meg hvorfor Lundteigen hele tiden roper at vi skal få hive de ut og får trampeklapp for det? Han fikk det nå nylig (jeg var der) og Moxnes også. De var helt soleklare på at de vil ha Norge ut av EØS på grunnlag av å stoppe arbeidsinnvandring til Norge.

Gammel 29-08-17, 15:16   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg trodde ikke FRP skulle komme i regjering, jeg trodde ikke Trump skulle stille til valg, jeg trodde ikke Trump skulle holde hele valgkampen, jeg trodde iallefall ikke at han skulle bli valgt til president, og jeg trodde ikke han skulle holde lenger enn noen uker. Jeg venter enda på at han skal si "haha, lurte dere - se jeg SA jeg skulle greie å bli president, men nå gidder jeg ikke mer".

Så jeg føler at ingenting er sikkert lenger.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 15:20   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Er det bare jeg som nesten blir rørt av å se at SV er nesten like store som Høyre her på forumet?

Du er slett ikke den eneste, nei.
Jeg er gammel AUFer og har som mange derfra landet i SV. Moderpartiet er for pinglete i miljøspørsmålene.

Gammel 29-08-17, 17:21   #18
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du er slett ikke den eneste, nei.
Jeg er gammel AUFer og har som mange derfra landet i SV. Moderpartiet er for pinglete i miljøspørsmålene.

Jeg er gammel SUer, som har landet i AP. Det finnes noen av oss også.

Gammel 29-08-17, 15:32   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Venstre er da i det minste over sperregrensa, her inne.

Gammel 29-08-17, 15:37   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og faktisk NULL til FrP!

Se, om dette var stortingsvalg så hadde det vært trygt å stemme Venstre!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.