|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsEtter påske hvert år fremover skal jeg lage en tråd som heter "OPPFORDRING! Sjekk utløpsdatoen på passene deres!"
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengs
Vi trenger den påminnelsen neste år. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsJeg har lagt inn i kalenderen min på mobilen seks måneder før ungenes og våre pass går ut.
|
|
|
#64 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsJeg er livredd for å glemme sånt, så jeg bruker alltid å sjekke samtidig som jeg bestiller ferie. Det er nesten alltid noen som må ha nytt siden det er ulikt hvor lenge de varer utifra barnas alder eller fordi vi skal et sted der passet må vare i minst 6 måneder etterpå. Men i år hadde faktisk alle i familien gyldige pass. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Trøtt
|
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsVi oppdaget forresten at tvillingene sine pass hadde gått ut i det vi skulle boarde for tur hjem fra Spania i påskeferien.
|
|
|
#66 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsIkke noe vanskelig å komme seg ut av Norge nei uten gyldig pass. Passene blir gjerne ikke sjekket en eneste gang om en skal innen EU/EØS. Jeg har klart å reise til Spania på minstemann sitt utgåtte pass. Det lå klart fordi han skulle ha nytt og vi hadde bestilt time, og jeg har tatt feil i farta når jeg reiste avgårde med ei venninne. Ble litt lang i maska når han på hotellet spurte hvor ungen var dagen etter når jeg skulle hente ut passa i skranken igjen. Vi hadde jo bare slengt passa på disken når vi sjekket inn på hotellet uten og åpne dem. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
koko
|
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsMåtte faen ta booke time for nødpass til minstemann over helga. Får oss en tur til Askim, jeg orka ikke tanken på kø på Grønland.
|
|
|
#70 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi var og bestilte pass torsdag 22.juni, de er ikke kommet enda. Rekner med de kommer i løpet av neste uke, håper virkelig det så vi får de før vi reiser.
|
|
|
|
#71 |
|
Har tro på forbedring
|
De sier jo 10 dager.. Forøvrig hadde jeg time til nødpass (før politistasjonen åpnet)
|
|
|
#72 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsGarantitiden sies å være 10 virkedager på ordinært pass.
|
|
|
#73 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg fikk beskjed om 3-10 arbeidsdager. Passet lå i postkassa etter ca ei uke (vanlig pass).
|
|
|
#74 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsVenter på pass vi også. Reiser om 15 dager, så er innenfor garantien. Men så er det postgangen da...
|
|
|
#75 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsVi bestilte 19. Ikke kommet.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsVi bestilte 23.6, hun på lensmannskontoret bestilte passet dit på grunn av mulig treg postgang. Ringer de i morgen og hører om det har kommet, håper om ikke annet det er der på torsdag. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsJeg snakket med lensmannskontoret nettopp. De kunne fortelle at produksjonen nå går på passene bestilt 22.6 og jeg må belage meg på nødpass. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Står på egne ben
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsKjedelig når ting ikke går at en får det i tide. Men er overrasket hvor mange som trenger nødpass og ikke har skaffet seg det i god tid. Har lagt inn i kalenderen min på mobilen nå at i januar 2018 skal vi få bestilt time og få tatt det så snart som mulig da. Vi trenger 3 nye pass neste år. Ett som går ut i mars, ett i april og ett i juni. Fikser jo da til alle samtidig i januar. Er jo håpløst det der med at ungene sine pass har forskjellig lengde på gyldighet. En skal holde tunga rett i munn. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
koko
|
Sv: Passkrise! Moralsk støtte trengsPlutten sitt pass varte tydeligvis bare to år, det kom litt i overkant brått på. Og jeg skammer meg. Vi har så godt som alltid alt på stell, men ikke greidde vi holde orden på passene og vi reiste fra ungene sine håndbagasjer denne gangen. Men nå er alt på plass, iallfall hvis vi rekker flyet i morgen tidlig.
|
|
|
#80 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Våre kom i posten i går. Det gikk 14 dager på dagen da.
|
![]() |
|
|