|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Jeg sa ikke ingenting. Storesøster fikk bunaden i forbindelse med konfirmasjonen, men det var ikke gaven hennes. Hun fikk en gave til minne om dagen også.
![]() |
#63 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deJenta får bunad, guttene får dress og tilbud om bunad i voksen alder.
![]() |
#64 |
Audacious
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deMin bunad kostet ikke noe mer enn en mannsbunad, snarere tvert om. Mer fleksibel på omsøm var den også.
![]() |
#65 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#67 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deHvor får man bunad til damer til 20 000?
Det er vel en helt vanlig pris på bunad, tror jeg. Ja, det er galskap. Bunaden til jentungen ville kommet på 68 000 på husfliden, med sølv. Vi fikk heldigvis den rimeligere privat, men fortsatt kostet det rundt den summen du nevner.
Ja og hva med språkreise? De som ikke vil på det må kanskje få pengene den kostet? Hva med arv hvis ungene ikke har samme mor og far? Må det kompenseres for? Hva med den stakkars ungen som bor med både mor og far, men som har søsken som ikke har samme mor/far, de får jo gjerne flere gaver.
![]() |
#68 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deJa, jeg aner ikke, men mamma broderte min og fikk en lokal sydame til å montere. Jeg kan aldri tenke meg at det kom på mer enn 20 laken. Sølvet fikk jeg litt og litt til jul av hele familien.
![]() |
#69 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deMåtte sjekke: Sunnmørsbunad: 28 000 pluss sølv
![]() |
#70 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deJeg synes det er rart å diskutere bunad vs andre plagg, som om det var hva de skulle ha på seg som var greia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Denne så jeg først nå - og skulle akkurat til å foreslå det samme. Synes alle familier med respekt for seg selv bør ha en egen
![]() |
#72 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deMine foreldre hadde spart barnetrygden fra jeg var født, og brukte den til å kjøpe bunad til meg. Jeg ønsket meg egentlig lilla beltestakk (det var skrekkelig moderne og trendy på 80-tallet også), men siden jeg ikke hadde fasong til det (i følge min mor og damene på husfliden... si "hei" til det politisk ukorrekte 80-tallet
![]() |
#73 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deJeg brukte alle konfirmasjonspengene mine på språkreise. Viste seg å være det smarteste jeg noen gang har gjort.
![]() |
#74 |
Epikur
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deKjønnsforskjellen når det gjelder gave i datters favør vil veies opp i godt opp av hvor mye mer han vil tjene enn henne ganske raskt.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 28-03-17 kl 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deSant, det har jeg ikke tenkt på. Nesten så det koster mer enn det smaker, det å bli skaffe en datter for å bli MORMOR.
![]() |
#76 |
|
Man må jo bare sørge for å få henne godt gift, og her er stylingen en viktig brikke i puslespillet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deVåre barn får tilbud om bunad/festdrakt. Mellomste ville ha sin til konfirmasjonen, det samme vil yngste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Epikur
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deBestiller du ikke hos Kleopatra? Billigere enn Husfliden og syr herrebunad. Veldig flink.
![]() |
#79 |
© All rights reserved
|
Kleopatra er dyrere enn husfliden. Bunadsbutikk på Osterøy, Os, Sotra og Lindås er billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Glamorøs
|
Jeg hadde nok faktisk tatt bunaden, selv om det kanskje ikke ser slik ut på argumentasjonen min i denne tråden. Min bunad har enormt høy affeksjonsverdi da, sydd av min farmor under krigen.
![]() |
|
|