Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha det...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-17, 17:17   #61
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Og der ser jeg at diskusjonen fortsatte videre på side to..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:22   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er litt kjipt å gi tilbud om bunad, og hvis man ikke vil ha så får man ingenting. Bunad er et såpass spesielt plagg, at jeg syns ikke det skal føles som noen tvang å få det.

Jeg ville kanskje sagt at han kunne få bunad, evt. en klassisk dress i tilsvarende prisklasse når han er utvokst.

Jeg sa ikke ingenting. Storesøster fikk bunaden i forbindelse med konfirmasjonen, men det var ikke gaven hennes. Hun fikk en gave til minne om dagen også.

Storebror har vi kjøpt flott dress til og han skal også få konfirmasjonsgave.

Bunaden får han tilbud om midt i tyveårene når han er ferdig utvokst. Vil han ikke ha den får han ikke tilbudet om 25 000-30 000 i stedet. Da får han bursdagsgave og ferdig med det. Sikkert i samme prisklasse som søstra.

Bunad er noe utenom og ekstra. Vil de ikke ha det skal de få slippe, men de kan ikke velge å ta bunaden ut i penger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:48   #63
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jenta får bunad, guttene får dress og tilbud om bunad i voksen alder.

Guttene spiser mer enn jenta. Jenta hjelper til mer enn guttene i huset frivillig. Storebror er oftere på kino enn jenta og bruker felles datamaskin mer. Skal disse tingene også regnes om til penger?

Ting er ikke likt.

Gammel 27-03-17, 17:54   #64
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bunad kostet ikke noe mer enn en mannsbunad, snarere tvert om. Mer fleksibel på omsøm var den også.

For meg gjør det en forskjell om bunaden skal lages ny eller arves. Som folk har skrevet om her inne gang på gang så har mange arvet bunader som ikke var den de ønsket, som var feil i snittet, som de fikk da de var konfirmanter og overhodet ikke utvokst og så videre og så videre. Å trekke fra markedsverdien av en bunad man ikke har valgt seg selv i voksen alder med full oversikt over hva som finnes og er mulig synes jeg blir rart.

Gammel 27-03-17, 18:23   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns jo det er verdt en tanke; på hvorfor man mener at en bunad er en såpass mye mer verdig gave enn omtrent alt mulig annet, siden man ikke ønsker å kompensere dem som ikke vil ha det.

Save

Enig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 18:26   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er interessant fordi det blir en av de få områdene der det blir en åpenbar kjønnsforskjell, når man ellers ikke gjør forskjell. Fordi det er vanligere for kvinner å ha bunad, kvinnebunader er dyrere enn mannsbunader, utvikling gjør at det er mer aktuelt å få bunad til konfirmasjon for jenter enn gutter, osv.

Kanskje bare hoppe i det og si at "her gjør vi forskjell fordi den ene er gutt og den andre jente", og tenke at 20 000 for bunad rett og slett er prisen å betale for å være så heldige å ha fått en datter og ikke bare gutter!, å få bli mormor!! (noe helt annet enn farmor!!!", få lov til å pynte opp barnet i rosa og blonder og stas, få lov til å dele interesser om shopping og sminke og sånn og i det hele taget. I det perspektivet så blir jo 20 000 rene røverkjøpet!!

Jeg tror faktisk at det for min del faktisk er at jeg ikke synes bunaden har samme opplevde verdi som den faktisk koster, i hvert fall for en 15-åring. Hvis jeg likevel skulle vært villig til å investere det, så måtte det vært fordi JEG mente at det var verdt å gi det, på samme måte som jeg evt. mener det er verdt at de får lappen i stedet for å sitte på med kompiser eller eldre kjærester. Da er ikke alternativet at de får pengene i stedet, tvert i mot får den som får bunad antagelig mindre "opplevd" verdi.

Helt ærlig; jeg liker bunaden min godt, jeg, men hvis noen her og nå tilbød meg en bunad eller 30 000 kr? Pengene, glatt, selv om jeg ikke hadde hatt en. Den har jo litt affeksjonsverdi, så det blir ikke aktuelt å selge den, likevel.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 21:15   #67
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvor får man bunad til damer til 20 000?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er vel også litt her. Har selv bunad og er glad for det, men forundres stadig over hvor "hellig" den er. Egentlig er det jo galskap. Naboen sin er estimert til 40-45000.

Det er vel en helt vanlig pris på bunad, tror jeg. Ja, det er galskap. Bunaden til jentungen ville kommet på 68 000 på husfliden, med sølv. Vi fikk heldigvis den rimeligere privat, men fortsatt kostet det rundt den summen du nevner.

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jenta får bunad, guttene får dress og tilbud om bunad i voksen alder.

Guttene spiser mer enn jenta. Jenta hjelper til mer enn guttene i huset frivillig. Storebror er oftere på kino enn jenta og bruker felles datamaskin mer. Skal disse tingene også regnes om til penger?

Ting er ikke likt.

Ja og hva med språkreise? De som ikke vil på det må kanskje få pengene den kostet? Hva med arv hvis ungene ikke har samme mor og far? Må det kompenseres for? Hva med den stakkars ungen som bor med både mor og far, men som har søsken som ikke har samme mor/far, de får jo gjerne flere gaver.

Gammel 27-03-17, 21:37   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg aner ikke, men mamma broderte min og fikk en lokal sydame til å montere. Jeg kan aldri tenke meg at det kom på mer enn 20 laken. Sølvet fikk jeg litt og litt til jul av hele familien.

Det er bergensbunad, da, den er nok ikke den dyreste. Kanskje de skylder meg penger, siden begge søstrene mine valgte Nordhordlandsbunad.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 21:41   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte sjekke: Sunnmørsbunad: 28 000 pluss sølv

Sunnhordland fant jeg ikke i farten.

Gammel 27-03-17, 21:51   #70
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er rart å diskutere bunad vs andre plagg, som om det var hva de skulle ha på seg som var greia.
Da jeg og min søster konfirmerte oss, fikk vi velge mellom bunad i gave eller annen gave. På 80-tallet her jeg bor, var bunad skikkelig ut, og ingen hadde det (kanskje 1 eller 2, men de fleste ikke). Vi valgte gaver, så jeg fikk trombone og lillesøstera mi fikk sin første datamaskin.
Dattera mi på 20 fikk samme valg. Hun ønsket seg bunad over alt annet, og fikk da det av oss og bunadssølv av besteforeldre.
Sønnen min på 18 ville ikke ha bunad, og egentlig heller ikke gave.. Så han fikk klokke og en pengesum.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 21:53   #71
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hest.

Denne så jeg først nå - og skulle akkurat til å foreslå det samme. Synes alle familier med respekt for seg selv bør ha en egen

Gammel 27-03-17, 22:09   #72
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre hadde spart barnetrygden fra jeg var født, og brukte den til å kjøpe bunad til meg. Jeg ønsket meg egentlig lilla beltestakk (det var skrekkelig moderne og trendy på 80-tallet også), men siden jeg ikke hadde fasong til det (i følge min mor og damene på husfliden... si "hei" til det politisk ukorrekte 80-tallet) ble det Vest-Telemark i stedet.

Min datter arvet min mors bunad til sin konfirmasjon (mormor hadde "vokst "ut av den) og var strålende fornøyd over å få arve et plagg med historie .

Hvis Lillebror skal konfirmere seg kommer vi til å tilby bunad når han er ferdig utvokst.

Gammel 27-03-17, 22:20   #73
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte alle konfirmasjonspengene mine på språkreise. Viste seg å være det smarteste jeg noen gang har gjort.

Gammel 27-03-17, 22:40   #74
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjønnsforskjellen når det gjelder gave i datters favør vil veies opp i godt opp av hvor mye mer han vil tjene enn henne ganske raskt.

Sist redigert av Harriet Vane : 28-03-17 kl 08:09.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 22:43   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant, det har jeg ikke tenkt på. Nesten så det koster mer enn det smaker, det å bli skaffe en datter for å bli MORMOR.

Gammel 27-03-17, 23:15   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sant, det har jeg ikke tenkt på. Nesten så det koster mer enn det smaker, det å bli skaffe en datter for å bli MORMOR.

Man må jo bare sørge for å få henne godt gift, og her er stylingen en viktig brikke i puslespillet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 23:42   #77
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre barn får tilbud om bunad/festdrakt. Mellomste ville ha sin til konfirmasjonen, det samme vil yngste.
Eldste ble konfirmert i leid bunad, han var knappe 1,60 og om han hadde fått sin egen bunad da hadde den vært fravokst innen et halvt år. Bunadstilbudet står ved lag til han er 30, så han må bestemme seg innen den tid. Takker han nei til bunad, så takker han nei. Bunaden kan ikke byttes i penger.

Her vil herrebunaden koste mer enn kvinnebunaden om han velger sølvknapper. Jeg kjenner flere lokale bunadssyersker som syr kvinnebunaden billigere enn husfliden, men ingen av dem syr herrebunad. Den må i så fall bestilles på husfliden, og koster sånn ca en arm og en fot.

Det urettferdige i vår familie er at jentene med tid og stunder vil ende opp med to bunader, da de med tiden vil arve hver sin i tillegg til sin egen. Ikke lik den de selv har valgt, men bunader er det jo okke som.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:10   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestiller du ikke hos Kleopatra? Billigere enn Husfliden og syr herrebunad. Veldig flink.

Gammel 28-03-17, 09:09   #79
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Bestiller du ikke hos Kleopatra? Billigere enn Husfliden og syr herrebunad. Veldig flink.

Kleopatra er dyrere enn husfliden. Bunadsbutikk på Osterøy, Os, Sotra og Lindås er billigere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 09:14   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Helt ærlig; jeg liker bunaden min godt, jeg, men hvis noen her og nå tilbød meg en bunad eller 30 000 kr? Pengene, glatt, selv om jeg ikke hadde hatt en. Den har jo litt affeksjonsverdi, så det blir ikke aktuelt å selge den, likevel.

Jeg hadde nok faktisk tatt bunaden, selv om det kanskje ikke ser slik ut på argumentasjonen min i denne tråden. Min bunad har enormt høy affeksjonsverdi da, sydd av min farmor under krigen.

Og jeg er jo egentlig helt med på argumentet om at det er noen ting jeg syns er viktigere å gi enn andre. Hiawata får ikke valget mellom en reise og pengene, for eksempel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.