|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon? | |||
Alt er greit- det er konfirmantens dag! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 12,71% |
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag |
37 | 31,36% |
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle |
57 | 48,31% |
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. |
21 | 17,80% |
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter |
6 | 5,08% |
Annet |
4 | 3,39% |
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon |
5 | 4,24% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?
Jeg hadde syntes det var stusselig å reise halve landet rundt for å delta i konfirmasjon også få servert bare pizza. Det kan godt hende det gjør meg snobbete, men jeg syns pizza er mat som det er veldig lite "festmiddag" over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Panzerekstremfeminist
|
Men hadde du tatt på bunaden?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg syns jo mange koldtbord er temmelig stusselige, men om andre syns tørre karbonader og boksereker er toppen av lykke (evt. et kompromiss)så skal da virkelig ikke jeg som gjest legge meg opp i om det er fint nok, fest nok eller for lørdag til å være bunaden verdig.
Sist redigert av Tallulah : 24-03-17 kl 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-03-17 kl 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
~~~~~~~
|
Det får en helt annen schvong hvis man sier Mexican Streetfood.
![]() |
#67 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Nei, selskapet er ikke for meg. At jeg er snobbet fordi jeg blir skuffet over å får pizza får du bare syns.
![]() |
#69 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
© All rights reserved
|
Nei, da hadde jeg valgt joggebukse. Man spiser bare ikke pizza i bunad.
Kanskje ikke snobbete, men svært egoistisk og selvsentrert. Kanskje like bra at du hadde blitt hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg kunne godt servert pizza eller taco om det var hjemme, men ville ha jazzet det skikkelig opp slik at andre enn tenåringen var fornøyd også. Jeg ville nok hatt det som en del av et mer tapasaktig koldtbord.
![]() |
#72 |
Bedreviter
|
Nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe eller latt meg merke med det.
Selvsagt hadde jeg kommet i bunad, og selvsagt hadde jeg deltatt i festen uavhengig av hva som serveres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg er også vant til "fine" eller "store" konfirmasjonsmiddager, et skikkelig festmåltid. Jeg har aldri blitt servert kun pizza i en konfirmasjon, og hadde kanskje diskré sett meg om etter flere matretter. Men derfra til å kalle det stusselig å reise langt for kun pizza, bli advart på forhånd eller droppe bunad fordi maten ikke er fin nok eller god nok? Hjelpes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Her skal vi ha koldtbord pluss et par varmretter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Blir soddsuppe dyrere enn koldtbord?? Hva har de i den??
![]() |
#76 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Vi skal faktisk ha meksikansk buffet, men jeg vil ikke kalle det at "vi skal ha taco". Det blir en innholdsrik buffet som ikke kommer til å være noe kjipere eller mindre festpreget enn et middels koldtbord/tapasbord ihvertfall. Det blir tre varianter av kjøtt, maisstuing, bønnestuing, guacamole, hjemmelagde salsaer og salater og masse greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Hvordan i alle dager kan sodd være dyrere enn koldtbord, det lurer jeg også på! (Halvt trønder, så jeg er vant med sodd i begravelser og ellers). Men jeg kan virkelig ikke forstå at det er en dyr rett å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Soddsuppe med håndlagede mel/muskatboller, mørt godt kjøtt, skikkelige boller, håndskårne grønnsaker og hjemmelaget flatbrød eller skjenning koster ganske mye og krever personale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg sjekket nå cateringpriser på sodd, og det ligger på pluss-minus 150 kr. Jeg har ikke vært bort i et koldtbord/tapasbord som er rimeligere enn det, altså.
![]() |
#80 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Snuppa fikk velge mellom noen alternativer ja. Og landet på en slags buffet.
![]() |
|
|