Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 09:19   #61
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hun som var redaktør for norske Red, Gjyri Helen Werp, er hun som nå er redaktør for Kamille, og Kamille er blitt veldig mye bedre med henne som redaktør. Kanskje du skulle prøve Kamille?

Har ikk helt sansen for Kamille ... Synes lay-outen er en blanding mellom fjortis og kjerring.
Sikkert fordi jeg sammenligner med "stylishe" Red.

Red har også en god blanding av Fashion/interior/gardening/food - OG interessante artikler med veldig interessant menneskelig/emosjonell/psykisk vinkling. Ofte er artiklene imponerende åpenhjertige, noe som gir en virkelig interessant dypde.

:dagens reklame:

Gammel 02-07-07, 12:45   #62
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kjenner til det der ja.

For et par år siden hadde de en liknende sak på vårparten. "Bikini for alle former" eller noe slikt. Jeg fant ut at jeg, som er lav, men har former

a) skulle ha liten bikinitruse med høy skjæring, for å forlenge korte ben,

men også:

b) ha stor bikinitruse av boxer-varianten, for å dekke over en stor rumpe.

Som overdel skulle jeg i følge KK velge

a) trekantmodell, siden små mennesker ikke skulle ha ruvende overdeler,

men samtidig:

b) en solid variant som gav god støtte til oss med c-cup eller mer.

Da man i tillegg kan plusse på deigmage med strekkmerker, kan man vel like greit satse på en gammeldags modell som dekker alt mellom skuldre og knær.

Skal vi møtes på Raufoss badeland og teste ut heldekkende modeller?

*ikke kort, men allikevel i blandingsgruppe hva kropp angår*

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 13:10   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men som sagt, løsningen på mysteriet kan være at klær fra "Woman" og "Clothes"- linja har et annet snitt og størrelse enn f.eks. Divided og LOGG. (Der kom jeg på navnene).

LOGG og DIVIDED er mindre i størrelsen enn resten av kolleksjonene til HM.

Gammel 02-07-07, 13:12   #64
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Har ikk helt sansen for Kamille ... Synes lay-outen er en blanding mellom fjortis og kjerring.
Sikkert fordi jeg sammenligner med "stylishe" Red.

Red har også en god blanding av Fashion/interior/gardening/food - OG interessante artikler med veldig interessant menneskelig/emosjonell/psykisk vinkling. Ofte er artiklene imponerende åpenhjertige, noe som gir en virkelig interessant dypde.

:dagens reklame:

Ja, Red er bra. Har nettopp hatt et prøveabonnement på nederlandske Red. Men norske Red kommer nok ikke tilbake.....

Jeg er enig i at lay-out'en i Kamille er fjortis/kjerring, men artiklene og lesestoffet er bra, synes jeg.

Gammel 02-07-07, 13:14   #65
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Divided har ikke større enn str. 42 :eier av en Divided-hettejakke som sitter som pølseskinn:

LOGG er vel ikke *mindre* i størrelsen? Det stemmer i alle fall ikke med min oppfatning/garderobe ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 13:17   #66
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Divided har ikke større enn str. 42 :eier av en Divided-hettejakke som sitter som pølseskinn:

LOGG er vel ikke *mindre* i størrelsen? Det stemmer i alle fall ikke med min oppfatning/garderobe ...

Riktig at Divided har str. tom. 42.

Min erfaring med LOGG er at jeg må gå OPP en str. for at det skal passe.

Gammel 02-07-07, 13:20   #67
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring med LOGG er at jeg må gå OPP en str. for at det skal passe.

Så rart. Jeg føler at jeg ofte får på meg plagg fra LOGG, mens jeg som regel ikke passer inn i noen andre H&M-plagg (med unntak av B&B).

Gammel 02-07-07, 13:26   #68
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg klarer å skjønne om klesstørrelser, er at man må prøve klærne og se om de passer, ikke se på lappen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 13:36   #69
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det eneste jeg klarer å skjønne om klesstørrelser, er at man må prøve klærne og se om de passer, ikke se på lappen.

Jepp. Jeg har klær (som jeg passer inn i) i alt fra 38 til 56, så det kan jeg skrive under på!

Gammel 02-07-07, 13:37   #70
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Da er jeg med.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:07   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kloke ord. Da jeg selv jobbet i klesbutikkhusker jeg et merke med så store variasjoner at jeg i en buksemodell ikke fikk på meg 38, mens en annen modell var for stor i 34. Jeg var da en noenlunde standard 36.

Fasongen på plaggene har mye å si på hvilken størrelse man trenger, da spesielt jeans som gjerne er kroppsnære, iom. at kroppene våre (heldigvis!) buler ut på de forskjelligste steder.

Bikini er forresten håpløst uansett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:57   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes bikini er barnslig

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 15:12   #73
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arken, et seriøst svar coming up;

Kappahl har kjempefine halterneckbikiniar som går opp til D-skål. Buksene er klassiske bikinibukser, der en fint får brøddeiga innafor. Eventuelt føle eg meg også fine i bokseraktige truser som IKKJE går ned på låra.

Støtte forøvrig teorien til Elin om at Divided er små i størrelsen. Og at Kappahl sin L er en 44/46.

Gammel 02-07-07, 17:01   #74
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Og at Kappahl sin L er en 44/46.

Det støtter teorien min om at Kappahl har veldig store størrelser - jeg har vel egentlig ingen klær derfra, men prøvde trenchcoat (eller forresten flere) der som passet fint i str. 36. Og 36 pleier jeg ikke bruke lenger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 17:01   #75
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at lay-out'en i Kamille er fjortis/kjerring, men artiklene og lesestoffet er bra, synes jeg.

Da skal jeg se forbi fasaden og gi bladet en sjanse.

Gammel 02-07-07, 17:41   #76
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes bikini er barnslig

Soler du deg naken da?

Jeg foretrekker å være barnslig og beholder bikinien på.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 17:45   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40 er da virkelig ikke noen stor størrelse? Er man litt høy så kan man jo være skrapa tynn og bruke 40. Utrolig dumt.

Nei, herregud! Det er jo bare EN størrelse over 38. Jeg blir så forbanna! Jeg vil ikke ned til under 40 i bukser, for da ser jeg skrapa ut!

Gammel 02-07-07, 17:47   #78
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Soler du deg naken da?

Jeg foretrekker å være barnslig og beholder bikinien på.

Jeg bruker bare badedrakt (ikke nedrullet).

Gammel 02-07-07, 18:11   #79
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må forøvrig gå OPP en størrelse i feks bukse på Kappahl i forhold til HM

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 18:14   #80
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg må forøvrig gå OPP en størrelse i feks bukse på Kappahl i forhold til HM

Kappahl har ikke bukser for sånne som meg. De har store nok bukser, men jeg har ennå ikke funnet en bukse der som sitter noenlunde pent. De er som regel for korte i beina, for trange i låra og altfor vide i livet (nesten så det går to av meg nedi buksa).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.