|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Ja, ja ... han har jo en kundeavtale.
|
|
|
|
#2 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Spørs hvor mye renere lufta blir når så mange kan få kjøre likevel. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?
Og taxien er helt sikkert dieselbil, så da er vi jo like langt.
|
|
|
#4 |
|
Klar
|
Jeg håper de måler effekten! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Effekten måles på timebasis året rundt, så vidt jeg vet. Også i andre kommuner.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Litt fler biler på veien enn til vanlig hos meg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Merkbart midre trafikk der jeg kjører. Dieselbilen står fint parkert hjemme. Og med litt ekstra samarbeid får vi ungene på trening også denne uka.
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?En kollega har levert barn på skole i Oslo sentrum, og hun sa det var mye mindre trafikk enn vanlig - nesten helt tomt. Så ser ut som det har en viss effekt, og det er jo bra. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Enter dagens moralske/sosiale knipe:
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan mobilisere de som har bensin-, hybrid- eller elbil, og så la dem ta kjøringen på dager med dieselforbud. Vi har en bensinbil, og har tilbudt oss å være carpool for de som trenger det, mens det er forbud. Det handler jo bare om å være litt pragmatisk og tenke at det er en grunn til at forbudet er innført. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Vi gjør det i bandygruppa.
|
|
|
#13 |
|
villende
|
Ikke en eneste, pitteliten Tesla, en gang? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Merkbart mindre folk på toget i dag.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Jeg tror det er umulig å trekke noen konklusjoner utfra noen enkeltdager, hverken på om kollektivsystemet har bestått testen eller hvor stor forbedringen på luften har vært. For det første er det så kortvarig at mange har strekt seg langt for å finne hjemmekontorløsninger eller reise utenom rushtiden, for det andre er det ikke enkelt å beregne hverken vær eller forventet forurensing nøyaktig.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Vi har byttet kjøredag på en av knertens aktiviteter. Det var egentlig vår tur denne uka, og jeg tilbød meg å levere til fots (det er strengt talt gangavstand hvis man vil), men jeg fikk beskjed om at vi kunne bytte dag.
|
|
|
|
#17 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Å begynne å gå eller sykle strekninger som er gangavstand ville monnet mye mer enn å forby dieselbiler én eller to dager.
Det er varige endringer i hverdagen som er viktig å få på plass. Ikke ment direkte til deg, Tjorven (du foreslo jo også å gå), men et sukk. Vi kommer ingen vei hvis vi mener bilen skal brukes over alt hele tiden. (Eller at vi mener vi kan fly på ferie flere ganger i året, men det er en annen sak.)
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Greia er at treninga er ferdig kl 20.30 og det er ganske seint for 9-åringen. Så når vi kan spare 25 minutter på å kjøre, så blir det sånn. Hadde treninga vært ferdig en time tidligere så hadde vi gått med mindre det var skikkkelig drittvær.
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Da skyter jo regelen seg fullstendig i foten. Da kan alle bare skaffe seg et enkeltmannsforetak (det er helt gratis og lett som en plett), så så har man kjøretillatelse neste gang dette inntreffer. Det eneste som stopper folk da er moral.
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?Så bare kjapt at dieselbileantaller var ned 31%? Så det er tydeligvis mange som kan eller velger å kjøre.
|
![]() |
|
|