|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Drømmer
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?
Kjøper for rundt 250 kr tipper jeg. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg var ute nettopp nå. Har kjøpt 15 mini chipsposer. Og ca 30 innpakkede godteri (minimentos, mini lovehearts, hariboposer). Vi er ute selv med syvåringen deler av den verste tiden.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Aner ikke men vi kjøpte mye før siden vi visste det kom mange barn.
|
|
|
#64 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?I fjor fikk jeg tak i passe store sjokolader på Kiwi til en billig penge (Bounty, Mars og Snickers, tror jeg det var.) Jeg håper de har noe tilsvarende i år, for det var inmari kjekt å kunne dele ut en slik til hver av ungene. (Og til en pappa som ble så begeistra for hvordan jeg hadde pynta foran døra vår, at han stilte opp ungene og tok bilde. Han fikk en sjokolade med på veien.
|
|
|
#65 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Her kommer det fort 100 unger, så jeg kjøper inn ganske mye godteri. Må snart ta en opptelling og se om jeg trenger mer. Det går fort noen hundrelapper i snop. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ifjor var det visst mellom 150 og 200 unger innom |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Har tro på forbedring
|
Det kjøpte jeg i dag. Vi har nettopp flyttet og jeg mistenker at det ikke er så heftig trafikk her sammenlignet med hva det var der vi bodde før - 250 meter herfra...(tettere mellom husene der, rett og slett)
|
|
|
#68 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Starter ut med nillegodter. Kjøper også rikelig med backup-godter og dette er av høyere kvalitet siden restlageret skal spres ut som lørdagsgodter.
|
|
|
#69 |
|
Truth is in the x-files
|
Og før jeg dømmes som en kiip, kniten halloween-grinch: Nillegodter slår jo an hos kidsa da - sesongsnop med halloween-tema ...
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
For allergikere er det gull med inpakket (og gjenkjennelig) da! Lillegutt har cøliaki, og da er smågodt som ikke er pakket inn fullstendig off limits. Han kan ikke spise smågodt fra sånne plukkehyller pga glutenforurensing. Det samme vil gjelde f.eks nøtteallergikere |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Rockesøster
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg kjøper innpakket godteri, både pga. hygiene og allergi/cøliaki/overbevisningshensyn.
|
|
|
#72 |
|
Tittel og tittel....
|
Vet du hvem som er allergikere eller spør du?
|
|
|
|
#73 |
|
Rockesøster
|
Nei, siden mine barn er voksne har jeg mistet oversikten over nabolagets barn, men de sier fra selv eller er med større barn eller foreldre som sier fra.
|
|
|
#74 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Halloween kan være kjipt for allergikere. Jentene mine syntest i alle fall det ikke var bare gøy første året med diagnosen, nå er de mer vant til det, men litt sårt på en dag som halloween er det nok fortsatt. I en tid hvor det skal være så mye fokus på å ta hensyn og inkludere alle, syns jeg det er forunderlig å kalle det hysteri å ta hensyn til allergiske/intolerante barn på halloween. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg synes ikke det er hysterisk med tanke på allergikere. Men å kaste godteriet til friske barn i søpla, fordi det ikke er innpakket, av hygieniske hensyn, det synes jeg er hysterisk.
|
|
|
#76 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?[quote=Lille*My;4483677]Jeg synes ikke det er hysterisk med tanke på allergikere. Men å kaste godteriet til friske barn i søpla, fordi det ikke er innpakket, av hygieniske hensyn, det synes jeg er hysterisk.[/QUOTE] |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Presiserer: Jeg syns hygienebegrunnelsen for innpakket godteri er hysteri. Ikke allergibegrunnelsen. Jeg har i grunnen ikke tenkt så langt som at barn med allergier i kategorien "bare litt er farlig" vil spise godteri delt ut på dørene uansett.
|
|
|
#78 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, man kan fint ta hensyn til allergikere og ha noe innpakket og allergivennlig godteri tilgjengelig, selv om man ikke utelukkende har innpakket godteri. Jeg regner med de fleste allergikere tåler å se at andre tar godteri som de selv ikke kan spise, så lenge de selv får noe. Og de som er redd for kliss på grunn av regnvær kan jo bare sende med ungene en liten plastpose i bøtta, som de kan legge det uinnpakkede godteriet i, hvis det regner på halloween. Så jeg synes det er helt greit at noen kjøper inn hovedsakelig smågodt, og har noe innpakket i bakhånd til de som trenger det. I alle fall der det kommer veldig mange.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-10-16 kl 11:52. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
intro
|
Her er nok jeg også. En av grunnene til at vi har gått over til kun innpakket godteri, er at erfaring har vist at det blir et voldsomt kliss når det regner. Og det gjør det ofte denne kvelden.
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Hva kan "alle" allegikere spise, forresten?
|
![]() |
|
|