Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-16, 16:17   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tror ikke hun har dopet seg bevisst. Jeg tror dette er en utrolig lei og kjip glipp, som selvfølgelig ikke burde skjedd, da både legen og hun burde sjekket litt rundt dette. Legen burde vist, i hvert fall om det er så at det faktisk står advarsel på pakken, og hun burde ikke stole så blindt på legen og sjekket opp selv.

Jeg synes synd på henne nå, selv om hun har mye skyld selv her. Men tror nok denne jenta er tøff nok til å ta straffen som nå kommer med hevet hode, og så er hun tilbake for fullt når hun igjen får lov til det!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:22   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme bildet ligger på NRK med teksten om at de kjøpte den i dag, så det er nok ekte. Men vet jo ikke når de begynte med merking.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:26   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vet ikke, men hvis hun har gjort det bevisst synest jeg det er rart at hun vil risikerer (deler av) karrieren.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:28   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg vet ikke, men hvis hun har gjort det bevisst synest jeg det er rart at hun vil risikerer (deler av) karrieren.

Det er vel ikke rarere enn absolutt alle andre som har dopet seg. Det er mange eksempler på at de beste doper seg, ikke bare dem som ligger under og vil opp.

Gammel 13-10-16, 16:25   #5
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Men dere som jobber i farmasia, er det vanlig å trykke "doping" med rød strek over på ellers lovlige legemidler? Virker i utgangspunktet litt pussig på meg, egentlig.

Jeg har ellers ingen mening om jeg tror dette er bevisst eller ikke. Men det er lett å tenke bortforklaring likevel.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:41   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men dere som jobber i farmasia, er det vanlig å trykke "doping" med rød strek over på ellers lovlige legemidler? Virker i utgangspunktet litt pussig på meg, egentlig.

Jeg har ellers ingen mening om jeg tror dette er bevisst eller ikke. Men det er lett å tenke bortforklaring likevel.

Dagbladet påstår i hvertfall at de i dag har fått bildet fra apoteket i Italia som viser at det er et dopingmerke på esken. http://www.dagbladet.no/sport/eksklu...aelig/63961648

Joda. Neida. Sympatien stiger ikke, blemmer eller ei. (pun not intended)

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:41   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Nei, det er ikke en vanlig pakningsmerkning i Norge, men jeg aner ikke hvordan det er i f.eks. Italia.

Det står vanligvis merking i felleskatalogteksten, og av og til pakningsvedlegget, tror jeg. Rød trekant er imidlertid vanlig, hvis preparatet er søvndyssende.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:49   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, det er ikke en vanlig pakningsmerkning i Norge, men jeg aner ikke hvordan det er i f.eks. Italia.

Det står vanligvis merking i felleskatalogteksten, og av og til pakningsvedlegget, tror jeg. Rød trekant er imidlertid vanlig, hvis preparatet er søvndyssende.

Jeg leste at produsenten sa at de hadde merket med doping på esken siden 2003. Ingen merking på tuben, men pakningsvedlegget hadde. Og at det var bare denne esken med krem de hadde i Italia, i tilegg til en spray.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:38   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig, så tror jeg hun har vært klar over dette, ja. Men tatt en sjanse, og endt opp med å bli tatt. Hvis hun faktisk ikke var klar over innholdet, så tenker jeg at hun har vært såpass uforsiktig at det ikke er grunn til å unnskylde. Driver man med toppidrett, så sjekker man legemidler man inntar, altså.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:44   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Synes du det er så mye å tenke på? Sjekk innholdfortegnelsen på det du inntar av legemidler. Det bør være ganske kjapt gjort.

Jeg har til dags dato aldri gitt datteren min et nytt legemiddel uten å lese pakningsvedlegget først. (Og hun har fått mange ulike medikamenter de senere årene.) Og jeg er bare mamma; jeg lever ikke av dette.

Jeg tror ikke på at det er en glipp. Og hvis det er en glipp, så er den så utilgivelig at hun fortjener å svi like mye på grunn av hinsides idioti.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:51   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt forskjellige merkeregler fra land til land, til tross for samme direktiv i bunn. Så jeg har ikke noen grunn til å tvile på det, altså, bare fordi det ikke gjøres i Norge.

Lemsip er jo også på dopinglisten, og jeg har aldri sett noe sånt merke der heller, for den del.

- No. 4 -
Gammel 13-10-16, 16:55   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Lisa. Landslagslegene er godt betalt for å passe på at slik ikke skjer.

Forøvrig har jeg veldig vondt for å tro at Therese Johaug har gjort dette med vitende og vilje - uten at det spiller noen som helst rolle, all den tid hun har det faktiske og juridiske ansvaret og det er hun som vil bli straffet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 17:05   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser hvor du vil, Lisa, men i dette tilfellet hadde det jo ikke vært verre enn å google kremen, så hadde hele greia vært unngått.

Men klart, jeg skjønner at de stoler på legene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 17:06   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror ingen mener at man skal ha inngående kunnskap, men at man ikke sjekker kjapt noe som kan ha katastrofale følger for egen karriere er litt naivt. Jeg vil trodde fleste idrettsutøver kan mye mer enn meg om hva som er på lista.

Gammel 13-10-16, 17:18   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg vil gjette at ingen har tenkt godt nok på at dette er et legemiddel som kan være prestasjonsfremmende i den forstand, siden det "bare" er en leppesalve mot munnsår. Hverken legen eller utøveren. Hvis det nå er sånn at dette ikke er bevisst.

Men det er jo selvsagt utrolig og overraskende uprofesjonelt. (Eller juks.)

- No. 4 -
Gammel 13-10-16, 17:22   #16
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper ikke den historien med salven. Jeg tror ikke dette handler om salven. Hvorfor har man ikke med seg medisiner mot munnsår til utlandet, når man vanligvis har disse problemene? Hun har jo hatt disse sårene før. Jeg tenker på at jeg selv alltid pakker med meg mine salver når jeg drar på ferie, i tilfelle rottefella. Det virker bare ikke troverdig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 17:40   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jonhaug og legen er jo så vidt jeg skjønner enig om historien. Og for å si det slik - hvis Jonhaug ikke greier å google, vel det er en ting. Hvis legen ikke greier å google, vel det er en helt annen ting ... Jeg kjenner at jeg blir veldig usikker på ikke bare enkeltutøvere, men på skiforbundet. Synes Lille*My sa det så bra at jeg quoter henne:

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg blir også litt mistenksom til hele systemet når landslagsledelsen først stiller seg fullt og helt bak Sundby, og tar på seg sin del av skylda for ulovlig bruk av astmamedisin, men når det kommer til stykke, og det blir snakk om betaling av penger, så trekker plutselig hele apparatet seg unna, og Sundby blir stående igjen med alt ansvaret alene.

Gammel 13-10-16, 18:18   #18
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Hvorfor har man ikke med seg medisiner mot munnsår til utlandet, når man vanligvis har disse problemene? Hun har jo hatt disse sårene før. Jeg tenker på at jeg selv alltid pakker med meg mine salver når jeg drar på ferie, i tilfelle rottefella. Det virker bare ikke troverdig.

Veldig rart. Og dette med varselmerket utenpå pakken også. Til avisa Østlendingen sa Johaug for to uker siden at hun alltid sjekker salver før hun bruker de.

Gammel 13-10-16, 18:31   #19
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dersom det viser seg at pakken hadde merking er det heilt uforståelig at ein sånn glipp kan skje. Utfrå det som står i nettavisene kan det sjå ut til at sjølve tuben ikkje hadde merking sjølv om pakken utanpå hadde det. Dersom Johaug berre fekk tuben av legen og ikkje innpakninga eller pakningsvedlegget kan eg forstå at det kan ha skjedd ein glipp frå hennar side. Men legen kan ikkje ha unngått å sjå det merket. Nesten så eg lurar på om han tok sjansen med vilje...
Eg syns ikkje det såg ut som krokodilletårer på den pressekonferansen, så eg velger å tru at ho ikkje visste. Men det hjelp nok ikkje i forhold til straff...

Gammel 13-10-16, 18:39   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jeg leste tråden så trodde jeg egentlig at både legen og Johaug har vært sløve, men når jeg tenker mer over det så er jeg jammen ikke sikker. For SÅ dum går det ikke an å være?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Lemsip er jo også på dopinglisten, og jeg har aldri sett noe sånt merke der heller, for den del.

Ke? Hva er det som er problematisk stoff?

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.