Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor ville du reist for en helg om høsten - alene - kun for å slappe av?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-16, 20:23   #61
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ville du reist for en helg om høsten - alene - kun for å slappe av?

Drøbak har to hoteller tror jeg. I hvert fall det ene er nært havna. Der er det både koselig å rusle rundt alene, sette seg på en kafe og bare lese eller hva som helst egentlig. Det ville jeg gjort. Det går busser fra Oslo.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 21:47   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig vil jeg til Smøla, eller kanskje Frøya. Går det båt fra Trondheim, kanskje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 22:30   #63
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Fra Trondheim Sentralstasjon går det båter, Hitra, Frøya og Kristiansund. Edøy er stoppested på Smøla. Ellers er Kristiansund til Smøla enklere.

https://m.atb.no/getfile.php/Filer/R...0_805_17.9.pdf

Gammel 07-10-16, 22:42   #64
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du først i Trøndelag, så er Stokkøya fantastisk. Lei deg en sublugar, spis godt, nyt havutsikten. Et helt nydelig sted.

Jeg er ellers veldig glad i Homlungen fyr på Hvaler (kystledhytte), men ser du sier at du ikke vil på fyr alene. Er ikke så tøff på å være alene på øde steder selv, men hadde glatt gjort det der. Du finner noen bilder derfra på Instaprofilen min.

Gammel 07-10-16, 22:49   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vært på Stokkøya, det er et nydelig sted, ja.

Skulle gjerne også vært på et fyr alene, det er litt drømmen, men vil iikke snyte familien for opplevelsen, bare.

Gammel 07-10-16, 23:36   #66
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ha-ha, du och jag, Blondie! Jeg blir en blanding av flirfull og beklemt av badekåper og tøfler overalt.

Och jag . Kan ikke tenke meg noe verre. Gi meg en pub isteden.

Jeg ville tatt toget til Stockholm jeg. Slappet av på toget, drukket kaffe og øl og spist god mat i Stockholm, tatt toget hjem igjen.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 23:57   #67
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Egentlig vil jeg til Smøla, eller kanskje Frøya. Går det båt fra Trondheim, kanskje?

Smøla, Hitra, Frøya, Averøy, Bud. Alle steder er ytterst i havgapet. Ta fly til Kristiansund istedet for Trondheim eller kjøre selv, omtrent samme kjøretid.

Gammel 08-10-16, 10:50   #68
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DNT-hytter er fint, men denne gangen ønsker jeg meg aircondition og roomservice.

Det var et poeng for meg også, få maten servert og rommet ryddet (av noen andre) Ellers er jo DNT-hytter storartet!

Nå var jeg lengre borte enn du skal være, men for meg var det også kjekt at det var noen (mat-) butikker så ikke alt jeg skulle ha måtte kjøpes på hotellet.

SPA er jo supert, skjønner ikke at så mange ikke synes det Men så hadde jeg også hele basseng- og spa-anlegget på hotellet omtrent for meg selv da jeg var der. Jeg kan heller ikke fordra overfylte spa-anlegg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 22:39   #69
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvor ville du reist for en helg om høsten - alene - kun for å slappe av?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Smøla, Hitra, Frøya, Averøy, Bud. Alle steder er ytterst i havgapet. Ta fly til Kristiansund istedet for Trondheim eller kjøre selv, omtrent samme kjøretid.

Det går an å fortsette med hurtigbåt (fra Trondheim) forbi Frøya, til de ganske øde øyene i Froan, eller helt ut til Halten https://www.visitnorway.no/listings/...atting/107857/ Har ikke vært der sjøl, men det skal være nydelig.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 00:02   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg ikke skulle vært på hytta så skulle jeg vært et sted jeg kunne ta toget til, og så sittet på og ved en hytte der jeg kunne sett ut over havet, lest bok og gjort ingenting.

Gammel 10-10-16, 14:31   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Takk for mange gode tips!

Hurtigbåt fra Trondheim til en av øyene der ute er mest fristende. Og så har jeg plutselig fått for meg at jeg heller skal dra på ridehelg i Rondane.

Gammel 10-10-16, 14:34   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Eller ridehelg hvorsomhelst. Noen som har peiling på noen steder det arrangeres i oktober eller november?

Gammel 10-10-16, 15:30   #73
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Oppdal har slikt. Har sett ei på FB som har vært på. Det er vel mer Dovre enn Rondane, da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 17:49   #74
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Rondane har siste helg i september.

Gammel 10-10-16, 17:54   #75
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hva er gæli med Drøbak? Hæh? Hører du?

Eller ridehelg hvorsomhelst. Noen som har peiling på noen steder det arrangeres i oktober eller november?

Skal du skifte mening mere nå, så kommer du deg aldri av gårde. Nemlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 19:23   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvor ville du reist for en helg om høsten - alene - kun for å slappe av?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Det går an å fortsette med hurtigbåt (fra Trondheim) forbi Frøya, til de ganske øde øyene i Froan, eller helt ut til Halten https://www.visitnorway.no/listings/...atting/107857/ Har ikke vært der sjøl, men det skal være nydelig.

Jeg har tilbrakt alle mine barndoms somre på naboøya til Halten, Sauøy. Jeg har bruksrett til barndomshjemmet til mormor, da broren min eier det nå, men han er ille sær på utleie, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. (Hadde det vært opp til meg, skulle du få bodd der aldeles gratis om du klarte komme deg dit ut.)

Mor mi var fra Halten, men bodde hos familie på Sauøy under krigen, så hun følte seg mer hjemme der. (Både mormor og morfar var fra Sauøy, men de flytta til Halten.) Halten er ei ubeskrivelig lita perle jeg anbefaler å besøke på det aller varmeste. Jeg kan underskrive på at mer vakkert, fredfylt sted enn Froan skal du lete lenge etter.

Jeg tror ikke det er mulig å overnatte på Halten vinterstid, men kan spørre ei i slekta mi som er Alfa og Omega når det kommer til den øya.

Det går hurtigbåt fra Trondheim og inn til Frøya. Fra Frøya går det hurtigbåt ut til øyene i Frohavet, men på vinterstid går den ikke lenger enn til Sørburøy, da det ikke lenger er fastboende på Sauøy og Halten. Det er mulig, men jeg veit ikke, om noen på Sørburøy kan hyres til å frakte folk lenger ut i havet. (Kjenner ingen der lenger.)

Sist redigert av Inagh : 10-10-16 kl 19:31.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 20:13   #77
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Rømskog Spa

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 20:27   #78
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er antakeligvis litt lengre unna enn du hadde tenkt, men jeg reiser til London om høsten for å slappe av. Bare det å være borte fra familien og snakke med færrest mulig mennesker hjelper.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 20:55   #79
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trondheim --> Fosen er fint ja
Eller Agdenes, du kan ta båt dit og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 22:39   #80
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Å hjelpes som jeg kjenner behov for aleneferie når jeg leser i denne tråden. Sitte i ei hytte for meg selv (men med masse folk i nærheten, mørkredd som jeg er) i havgapet med ei god bok, litt vin og senkede skuldre. Hadde gjort seg!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.