|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig
Å finne balansen der krever ganske mye vilje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Audacious
|
Jeg tror det er noen fine tanker også i mindfullness, men det handler jo også om å være tilstede i sin egen kropp og sine egne tanker og kjenne etter hva man tenker og føler akkurat her akkurat nå. Og så kunne gå ut av den tanken - men den biten av det krever mer trening, og kanskje noen litt mer kvalifiserte instruktører. Og grunnen til at jeg ikke skrev mindfullness generelt, men den mindfullnessen elevene på skolen blir utsatt for, er at jeg tror noen har blitt sittende fast litt i akkurat det føle-og-kjenne-etter-aspektet...
![]() |
#63 |
Librocubicularist
|
Send meg e-postadressa di.
![]() |
![]() |
#64 |
Librocubicularist
|
Nei. Eg kjem ikkje inn på lenka med Aftenposten-abbonement. Eg var jo inne på denne saken i helga.
The glass is refillable. Sist redigert av nokon : 26-09-16 kl 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
kan tilsettes alkohol
|
Nettopp! Og hvis det er slik at jeg lever lenger fordi jeg trener så slutter jeg. Jeg vil helst ikke bli så gammel.
![]() |
#66 |
© All rights reserved
|
Jeg har lest alle bøkene til Willhelmsen, og anbefaler alle som vil lese til å starte med denne. Og har en sjansen til å høre han live, så få det med deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligJeg har vært på et foredrag med ham, og leste intervjuet i helgen. Han har en helt utrolig formuleringsevne. Kjenner jeg ønsker å lese den "sjef i eget liv". |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
En Som Trener
|
Han er fantastisk å være på foredrag med, har vært så heldig å høre ham 2 ganger. Har også lest boka "Det er ikke mer synd på deg enn andre" og den burde jeg sikkert lese en gang til tror jeg!
Se prikk...
![]() |
#70 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligSkulle også likt å lese heile artikkelen.
![]() |
#72 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligFor noen år tilbake var hele arbeidsplassen min med på et foredrag av han. Det var fantatisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
By the Sea
|
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligNå har jeg ikke hørt han snakke, men det høres ut som om han har et godt budskap i en morsom, tabloid innpakning.
![]() |
#74 |
villende
|
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligJeg tror nok ikke han oppriktig mener at man ikke skal ta noen følelser på alvor, Pebbles. De han (tross alt) behandler er hypokonderne. De som i overdrevent grad er oppmerksom på egen "magefølelse". Jeg tror det viktigste i budskapet hans er at man må vurdere om man er overdrevent pessemistisk, eller om man er realistisk i tilnærmingen til alle vondter, plager og magefølelser. Og at det er veldig synd hvis man hele livet går og planlegger for kreft, og så viser det seg at det var blodpropp man måtte slite med. For det han man jo ikke planlagt for. Det gir ikke mye livsglede å leve livet med fokus på at døden skal komme en eller annen gang. Den kommer, uansett hvor mye man gruer seg til den. Og da skader det ikke å nyte livet mens tiden går, fremfor å grave seg ned i frykt for det som uansett kommer til å inntreffe på ett eller annet uvisst tidspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligDet er vel en vesentlig forskjell på å lære seg å kjenne sin egen fysikk og psyke, enn å tenke at hver gang man er litt andpusten handler om lungeemboli. Barbere seg fremfor å kutte av hodet, liksom.
![]() |
#76 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligJeg har vært på møte med ham sammen med andre psykiatre, og en av dem ble skikkelig, skikkelig provosert over det h@n oppfattet som harselering over sine pasienters følelser. Vedkommende mente de måtte møtes på en helt annen måte og at man måtte anerkjenne det som ligger bak selv irrasjonelle hang-ups. Det ble en ... livlig diskusjon.
![]() |
#77 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligSelvsagt mener han at syke mennesker skal tas på alvor. Men jeg ser også at han innimellom balanserer litt hårfint på en grense. Det samme synes jeg om Per Fugelli og Cato Zahl-Pedersen, og det er jo nesten som å banne i kirka.
![]() |
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligJeg får ikke tilgang til artikkelen (synd man ikke kan kjøpe enkeltartikler!), men har et spørsmål om bøkene hans. Her er det jo mange som synes de er bra, og jeg får litt lyst til å lese, men jeg er ikke akkurat så veldig glad i selvhjelpsbøker. Spesielt tittelen "Sjef i eget liv" får jeg dårlige vibber av. Er dette noe å lese for folk som egentlig ikke leser selvhjelpsbøker..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorligIngen sitter på fasiten her heller, men det flere av disse talspersonene vil frem til, er jo nettopp at hvis vi (jeg) som har litt arbeidsevne, og er så noenlunde friske og oppegående SLUTTER å fokusere på alt vi ikke kan gjøre eller får til eller hvor vi har vondt, men heller konsentrerer oss hva vi kan bidra med og hvordan vi kan leve med litt vondter - så er det mer RESSURSER og TID i helsevesen og samfunn ellers, til de som ikke har NOE å gå på i forhold til dette.
![]() |
#80 |
flisespikker
|
Jeg har ikke lest bøkene hans, bare hørt et foredrag, og jeg synes han var fantastisk - både kjempemorsom og genuint tankevekkende og klok. Og jeg er vanligvis ganske allergisk mot selvhjelpsbøker og -foredrag, og pleier å få intens kløe når jeg "må" gå på slikt.
![]() |
|
|