|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Konfirmant 2018Guttungen her i huset skal konfirmeres humanistisk 5.5.2018 kl 15.00.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmant 2018Typisk nok er det ikke åpnet for humanetisk konfirmasjon her i kommunen, vi får ikke vite noe før 1. juni.
|
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2018Sønnen min (Oslo) har ikke engang fått informasjon ifm borgerlig konfirmasjon. Jeg trodde de fikk det automatisk. Nå har han egentlig tenkt på kirken uansett, men likevel uventet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Konfirmant 2018
De sender ikke ut, lenger. Ihvertfall ikke HEF. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
OK. Da har jeg misforstått. Eller de sendte kanskje ut før. Jeg trodde alle fikk informasjon automatisk sånn som de får fra kirken. Jeg ante forresten heller ikke at det allerede var påmelding, så vi hadde sittet der med skjegget i postkassen og ikke fått datoen vi evt. ville ha og sånn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Sv: Konfirmant 2018Vi fikk bestilt kurs i går, fikk nøyaktig det kurset vi ønsket oss med seremoni søndag 13.05. kl. 12. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2018Påmelding i boks her også. Humanetisk konfirmasjon 05.05 kl 16 neste år. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Konfirmant 2018FOr oss er det enkelt. Alltid første helga i juni. Ikke påmelding ennå, men det kommer vel snart da de skal booke londonbilletter til høsten.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Konfirmant 2018Holder på å melde henne på HEF i Sandnes nå, 5. mai. Men jeg er ikke den skarpeste for tiden; jeg ser det er 2 av hver seremoni på lista (2 stk kl 11, 2 stk kl 13.30 osv), hva er forskjellen og hvilken velger jeg?
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg bare plukket en....Tror kun det betyr noe dersom hun vil gå sammen med andre og vil at de skal komme på samme gruppe. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Konfirmant 2018Ah. Da må jeg sjekke med Fibi hva hun har valgt, siden døtrene våre ville gå sammen.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Konfirmant 2018Jeg vet ikke hvilket lokallag du hører til Dixie, men så på den ene at det var to helt like. Samme kursdag og tid og samme seremonitid. Jeg tenker at de har to grupper samtidig så eneste som er greitbå ta hensyn til er om det er to venner som vil gå i samme gruppe, skulle jeg tro. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Konfirmant 2018Veldig usikker på antall billetter til seremonien. Er det sånn at man feks. kun får 4 (står at det er begrenset antall) og så kan øvrig familie stå bak og se på, eller blir de nektet adgang, rett og slett? De viktigste er jo oss foreldre og steforeldrene, altså 4 stk. Men jeg vet jo at mamma og eks-svigers ser på det å komme på seremonien som en selvfølge.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Konfirmant 2018I oslo får du 10, om det blir boen plasser til overs så deles de ut til familiene som trenger flere. De andre må enten vente utenfor eller komme til festen. 10 er lite om man f.eks. skal ha med faddere, søsken besteforeldre og tanter/onkler. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
15 billetter per konfirmant her. Holdes i Kilden konserthus, så her slipper neppe noen inn uten billett. Koster kr 25 per billett her, går til Kilden.
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Interessant. Må man betale for billetter, visste ikke det. Men det varierer sikkert. Vi har ønsket oss 8 billetter, kanskje vi har vært for strenge med oss selv, og begrenset for mye hvem vi tror vi får med. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det er nok bare fordi seremonien er i Kilden.
|
![]() |
|
|