Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-16, 18:01   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Pebbles, du har helt rett! Det er ikke stort mer enn en bursdagsfeiring.

Noen vil gjerne lage bordkort og annet til pynting. Det tar sikkert mye tid, men jeg antar at de har moro av det. Jeg har ikke det, så jeg kjøpte bordkort. Noen liker å lage blomsteroppsatser og synes det er moro med borddekking. Jeg synes ikke det, så det gjorde de som eier lokalet for oss sist og sånn blir det denne gangen også.

Det vi brukte mye tid på var tale og bildeshow. Det syntes vi var viktig og morsomt.

Jeg tror det blir mye hva en gjør det til selv og hva du har lyst til. Da jeg vokste opp var det mange som pusset opp hele huset før konfirmasjonen! Der er ikke vi kan du si.

Ikke stort mer enn en bursdagsfeiring, sier du, men klærne er vel annerledes (både for konfirmanten og foreldrene), formelle invitasjoner, bordpynt osv. Alt det der er ikke vanlig i bursdager jeg er vant med.

Og etterpå skal det vel sendes ut takkekort?

Gammel 28-03-16, 18:20   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Ikke stort mer enn en bursdagsfeiring, sier du, men klærne er vel annerledes (både for konfirmanten og foreldrene), formelle invitasjoner, bordpynt osv. Alt det der er ikke vanlig i bursdager jeg er vant med.

Og etterpå skal det vel sendes ut takkekort?

Men sånt er da enkelt og kan fikses kjapt?
Invitasjonskort fås kjøpt, servietter og duker har de på KID og jysk, dresser og kjoler på klesbutikk og takkekort er som å fikse julekort.

Er jeg helt unormal som tenker at dette er lettvint å ordne?
Jeg er ikke dillete anlagt og legger ikke sjela i å finne temafarger og designe kort. Det gjør ikke mannen eller sønnen heller.
Det som krever litt er å planlegge mat, men det er som en bursdagsfeiring.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 19:44   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men sånt er da enkelt og kan fikses kjapt?
Invitasjonskort fås kjøpt, servietter og duker har de på KID og jysk, dresser og kjoler på klesbutikk og takkekort er som å fikse julekort.

Er jeg helt unormal som tenker at dette er lettvint å ordne?
Jeg er ikke dillete anlagt og legger ikke sjela i å finne temafarger og designe kort. Det gjør ikke mannen eller sønnen heller.
Det som krever litt er å planlegge mat, men det er som en bursdagsfeiring.

Jeg tenker også det er så enkelt. Vi får se om vi fortsatt mener det om ett år.

Det jeg anser som utfordring er faktisk det som ikke går på selskapet - altså innlosjering av folk og evt håndtere dem resten av helga.

Gammel 27-03-16, 21:36   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ha vår tredje konfirmasjon neste høst. Vi er i rute m bunad og resten går nesten av seg selv, tenker jeg.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 27-03-16, 22:04   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jøyes, me har visst konfirmant neste vår.

Eg har ordna lokal til begge barn for nokre år tilbake. Litt tilfeldig at eg kom på det, men det er såpass begrensa lokal tilgjengelig her at folk er tidleg ute. Å ha det heime er uaktuelt. Har bestilt eit lokal på ein veldig fin plass som eg har tilknytning til frå barndommen. Det ligger litt avsides til, men me hadde podens barnedåp der, så det går nok strålande.

Storesøster har arva bunad etter oldemor si, men sidan ho er såpass liten og sped enda, så avventar me tilpassing av denne. I mellomtida har ho fått lånt ein barneversjon av same bunad, og eg reknar med ho brukar denne i konfirmasjon. Ingen som ser at det er barneversjon ettersom den er klin lik voksenvarianten, berre mogleg å sy den både opp og inn, frå strl. 12 - 15 år.

Anar ikkje kva me vil ha av mat, men reknar med det blir ein eller annan koldtbord-variant. Og kaker til dessert. Det bakar vener og familie.

Eg synes den humanetiske konfirmasjonen virkar veldig fin, og håpar innerst inne på at ho vil gå for den. Men kjenner eg ho rett, vil ho velge tradisjonell, som dei fleste andre.

Antal gjester? Tja, må tygge litt på korleis me skal sette grenser der. Fadrar, besteforeldre, tanter, onklar og søskenbarn. Men kva med våre tanter og onklar? Eg har rimelig nært forhold til ein del av desse, men da blir det berre nokre få me må utelate. Og skal me be mine, så må me nesten be tanter og onklar på mannens side også. Iallfall nokre. Men lokalet er stort, så 10 gjester til eller frå spelar egentlig ikkje så stor rolle.

Gammel 30-03-16, 19:40   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 2002-modell aner fortsatt ikke om hun vil konfirmere seg, men jeg antar at det blir enten det eller en form for familiesammenkomst.

Regner med at vi inviterer omtrent de samme som da storesøsknene ble konfirmert. Da var vi rundt 30.

Gammel 28-03-16, 18:02   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Noen som har lyst til å dele sine lister over hva som skal gjøres og vurderes og tenkes på i forbindelse med konfirmasjonen?

Gammel 28-03-16, 18:27   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg er også litt der at jeg ikke begriper hva folk styrer sånn med for dette. Gjestelisten og høytidelighetsnivået er som i barnedåpene, og det forventet alle at jeg stuntet på noen uker midt i søvnløshet og småbarnsstyr.

Gammel 28-03-16, 20:09   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg er også litt der at jeg ikke begriper hva folk styrer sånn med for dette. Gjestelisten og høytidelighetsnivået er som i barnedåpene, og det forventet alle at jeg stuntet på noen uker midt i søvnløshet og småbarnsstyr.

Jeg stresser med to ting, lokalet og at eventuelt kusine skal ha konfirmasjon på samme dag. I tillegg til et fadderbarn. Alt det andre kommer av seg selv.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 23:34   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først og fremst lokale.
Mange steder er det 4-5 års lister for komfirmasjonshelga.
Og når "hjemme" ikke er et alternativ så må man ha et sted å være.
Dernest har vi gjester som reiser langt, de vil gjerne ha en dato så tidlig som mulig.
Utover det er det ikke så mye stress.
Maten må jo planlegges i rimelig tid (litt lengre for oss som lager kjøttet selv) gjesteliste og invitasjoner bør jo ut så folk rekker å svare.
Skal konfirmanten ha bunad er heller ikke det noe som kan fikses på 14 dager.
Jeg har ingen problemer med å dra i land mat og fest med 50 gjester på sparket. Men konformasjonen til barna mine vil jeg at skal være så bra som mulig og det betyr at jeg må tenke på hvilken sekk poteter som skal brukes i konformasjonen i juni 2017, når vi pakker poteter i oktober 2016.
Jeg må planlegge såpass at vi har et dyr i passe alder og kvalitet som kan slaktes i rimlig tid til konformasjonen, dersom konfirmanten vil ha stek.
Om han vil ha bilde på invitasjonen så kan ikke jeg lage invitasjonene på natterstid 3 uker før konfirmasjonen- Og skal han ha blå roser så fikses ikke det på Rema, fredag før altså.

Når man begynner planleggingen handler vel litt om hvor man legger lista.
Lista vår ligger nok en god del høyere til en konfirmasjon, enn en bursdag.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 23:41   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Først og fremst lokale.
Mange steder er det 4-5 års lister for komfirmasjonshelga.

Håper det ikke er slik de fleste stedene! Nå er det enda noen år til jeg har første konfirmant, men jeg regner med vi skal klare å finne et OK lokale eller vi får ha det hjemme.

Enig i at det er litt mer enn bare en vanlig bursdagsfeiring, men jeg tror ikke jeg kommer til å stresse med det. Kakebaking kan jeg helt sikkert sette bort noe av og noe kan bestilles. Huset skal i alle fall ikke pusses opp om vi skal ha det hjemme, men jeg ville sørget for at det var plantet pent utenfor og at hagen så grei ut.

Gammel 28-03-16, 18:32   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjerde konfirmasjon neste år, og jeg har ikke tenkt å styre mye. De to første hadde vi på hotell og laget bare kakene selv, den tredje hadde vi i et lokale der vi måtte ordne veldig mye selv. Vi laget også koldtbord og kaker til 45 gjester, det var jo mye jobb men gikk fint med god planlegging.

Denne siste konfirmasjonen blir med færre gjester, 20-25. Jeg håper egentlig vi kan ha den på den nye jobben min. Det blir humanistisk konfirmasjon.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 20:03   #13
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har visst også konfirmant neste år. Det meste er på stell så langt. Bunad er under produksjon, gjestelisten er klar. Vet ikke datoen ennå så vi får ikke bestilt lokale, men hvis det blir vanskelig med lokale så regner jeg med at vi kan ha det hos mine foreldre. Det eneste jeg føler at vi ikke har kontroll på er tale, det er ingen i familien som liker å skrive og holde tale så jeg regner med at det blir min oppgave.

Gammel 29-03-16, 03:01   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har vår første konfirmant neste år, selv om jeg skulle ønske det ble kalt noe annet for kristelig blir det ikke, så ingen ting å "bekrefte" Det blir humanistisk eller filosofisk, det er hun helt klar på.

Vi er nok litt sære, for vi ønsker å ha det hjemme. Etter hva jeg har hørt i diskusjoner tidligere, så regnes det nesten for eksotisk å være Vi har ikke plass inne, det ble veldig tydelig under siste barnedåp Så vi tenker på å leie skikkelig partytelt i hagen. Kjipt om det blir dårlig vær, men det går sikkert greit.

Vi har alltid ordnet koldtbord selv til slike tilstelninger, men jeg tror vi går for å catere tapas e.l. denne gangen. Jeg vil ha minst mulig stress i forkant og under dagen, og det vil selvsagt hjelpe på. Ihvertfall catere deler av maten, og ordne noe selv av type basic ting.

Bunad har hun arvet, men endringer må gjøres. Det er Telemarksbunad, men tror vi skipper å dra dit for endringene og tar det på Husfliden eller Heimen. Koster sikkert mye mer, men unektelig mye enklere.

Sån for kuriositetens skyld - hva koster lokale til slikt i Oslo nu til dags? Inviterte er mellom 40 og 50.

Sist redigert av IzziCreo : 29-03-16 kl 03:06.
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 10:53   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Har vår første konfirmant neste år, selv om jeg skulle ønske det ble kalt noe annet for kristelig blir det ikke, så ingen ting å "bekrefte" Det blir humanistisk eller filosofisk, det er hun helt klar på.

Kirkelig konfirmasjon bekrefter heller ikke noenting som helst.

Det er en velsignelse/forbønnshandling, ikke en bekreftelse.

Gammel 30-03-16, 02:17   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Kirkelig konfirmasjon bekrefter heller ikke noenting som helst.

Det er en velsignelse/forbønnshandling, ikke en bekreftelse.

Jeg har alltid tenkt at man bekrefter at man fortsatt ønsker en kristen tro, og det er det ordet konfirmasjon kommer av? Men det forundrer meg ikke at det ikke er slik altså Utvannet eller husker jeg helt feil?

Men uansett så blir det egentlig feil å bruke det på noe annet enn en kristelig overgangsrite?

IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 09:25   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her forklares konfirmasjon på wiki:
https://no.wikipedia.org/wiki/Konfirmasjon

Sitat:

I Den norske kirke har konfirmasjonen siden 1981 vært regnet som en ren forbønnshandling, hvor det er Gud som bekrefter løftene som ble gitt konfirmanten i dåpen.

Det er altså ikke konfirmanten som bekrefter noe.

Artikkel fra Forskning om samme:
http://forskning.no/historie-religio...konfirmasjonen

Og fra Human:
http://www.human.no/Aktuelt/Nyheter/...-konfirmasjon/

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 16:44   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har alltid tenkt at man bekrefter at man fortsatt ønsker en kristen tro, og det er det ordet konfirmasjon kommer av? Men det forundrer meg ikke at det ikke er slik altså Utvannet eller husker jeg helt feil?

Men uansett så blir det egentlig feil å bruke det på noe annet enn en kristelig overgangsrite?

Jeg tror både kirken og HEF (med ulike motivasjoner) velger å bruke den betydningen av confimare som betyr "støtte/trygge" og ikke "bekrefte".

Gammel 30-03-16, 18:06   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også konfirmant - kirkelig. Dato er satt, lokale er bestilt og 1 kakedekor er innkjøpt. Han har også bestemt seg for farger, så vi skal kjøpe bordpynt og diverse i USA i sommer ettersom han står konfirmant våren 2017. Her begynner mye å bli fullbooket allerede.

Her inviteres besteforeldre, tanter, onkler, fettere, kusiner, faddere og nærmeste venner. Vi blir maks 35 - de har fått beskjed om å holde av datoen og merke seg årstallet så de ikke tropper opp i år...

Han vil ikke ha bunad, hvilket er like greit, han er i full vekst så han får få når han er ferdig utvokst. Å etterjustere en mannsbunad er omtrent umulig.

Vi bestiller ferdig pyntet lokale og 3 retters middag, jeg leverer bordpynt og blomster dagen før sammen med kakene og kommer til ferdig dekket og kan være sosial hele dagen - vi gjorde dette med Frøkna også, veldig deilig. Invitasjoner og takkekort blir bestilt på Optimalprint.

Sist redigert av Fløyel : 30-03-16 kl 18:18.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 01-04-16, 18:09   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Jeg tror både kirken og HEF (med ulike motivasjoner) velger å bruke den betydningen av confimare som betyr "støtte/trygge" og ikke "bekrefte".

Ja, det kan virke slik.

IzziCreo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.