Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer får deg til å gråte?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 18:36   #61
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvilke filmer får deg til å gråte?

Den filmen jeg har gråte mest av er vel annie når jeg var 7-8 år gammel. Ellers er det stort sett filmer fra virkeligheten jeg liker å se å mange av dem har jeg sippet til, men titlene bemerker jeg meg ikke så mye till.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:08   #62
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Turi: jeg må nesten smile litt av at filmer får deg til å gråte så du nesten kaster opp, gråter i timesvis etterpå, må forlate rommene osv. Det er litt søtt!

Men jeg er fryktelig lettrørt selv!

Breaking the waves er den som for meg utpeker seg mest. Fordi jeg var på kino, og holdt på å miste kontrollen helt. Jeg var redd for å tutehulke, og klarte å holde igjen det verste til vi kom på kinoens wc etter filmen. Da rant all sminke av, og vi ble kastet hulkende ut av kino-doen fordi det skulle stenge. Det var flaut. Og vi hulket hele veien hjem.

La Vita e Bella (Livet er herlig) er også forferdelig trist og rørende, men også litt morsom.

Og ja - The Champ... Jeg kunne aldri sett den igjen, så altfor trist.

Nå som jeg har fått 2 barn, kjenner jeg at jeg vil unngå triste filmer, for jeg vil ikke miste kontrollen. Da må jeg være alene, eller sammen med sippehyppe venninner.

Men noen ganger blir jeg dritsur av at gode filmer har sterke, triste scener som tar meg fullstendig på senga og som får meg til å gråte på nullkommaniks - når jeg overhodet ikke hadde planlagt det!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:31   #63
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg griner av det meste, men har hulket til Piano (Campion sant?), Breaking the waves og en Disneyfilm om en hundehvalp og en rev som er venner :rødmer littegrann:

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:40   #64
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sippet sist i går da jeg så en video med reklamesnutter for den nye sesonen av Grey's Anatomy. Ikke få meg til å snakke om filmer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:56   #65
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg sippet sist i går da jeg så en video med reklamesnutter for den nye sesonen av Grey's Anatomy. Ikke få meg til å snakke om filmer.

Grey's
Filmer kunne jeg nevnt i fleng, men gjengangerne i denne tråden; Den grønne mil, Titanic, Broene i Madison County, The Champ er noen av de jeg har grått til.
Ellers er jeg veldig lettrørt, og jeg gråter bl.a HVER gang de roper "MOVE THAT BUS!!!" i Extreme Home Makeover, USA!!

Gammel 09-08-08, 19:59   #66
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mange, men noen jeg kommer på i farten er:

Braveheart
Titanic
Cry freedom
Almost like heaven
Hotel Rwanda
The lion king
Schindlers list
Under solen
Breaking the waves
Dancer in the dark (da trodde jeg ærlig talt jeg skulle kaste opp).
Forrest Gump.
+ mange flere

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 21:02   #67
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ikkje så ofte eg tar til tårene i sånne anledningar, men det har vore nokre filmar som har gjort veldig inntrykk. I farten kjem eg berre på desse to:
Schindlers Liste - filmmusikken åleine gir meg klump i halsen.
La Vita e Bella

Tango-sekvensen i Duften av en kvinne er så vakker at eg blir alldeles rørt og gråtkvalt kvar einaste gong eg ser den, og eg får samstundes akutt trong til å lære å danse tango.

Gammel 09-08-08, 21:39   #68
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

En offiser og en gentlemann
Den grønne mil

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:10   #69
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg gråter av My girl...

Me too...
Trenger ikke se hele filmen en gang. Hvis jeg tilfeldigvis flikker innom (de ørten gangene den går på tv i løpet av året) og ser scenen hvor Vada går ned trappa og slenger seg på kista til Thomas J og sier "Where are his glasses? He can't see without his glasses"...

Jeg hulker like mye på samme sted i filmen hver gang.

Gammel 09-08-08, 23:47   #70
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg gråter visst av det meste. Jeg er bare så fryktelig dårlig til å huske titler. Men jeg husker jeg grein som en foss da jeg var med klassen på videregående og så Schindlers liste. Ikke kult.
Men jeg gråter av reklamer, såpeserier, filmer, sport osv.
De gangen jeg har vært gravid, har jeg grått av nasjonalsangen.

Gammel 10-08-08, 00:10   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg grein en god del gjennom "Legends og the fall", inntil det bikka over og vi satt og fniste på kino fordi det ble så svulstig og overdramatisk. Ellers sipper jeg også ganske lett til filmer. Jeg klarer ikke å plukke ut en spesiell.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:43   #72
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

The green mile- eller het den det? Den het i allefall "Den grønne mil" på norsk- Tom Hanks spilte i den. Det er lenge siden jeg har sett en gråtefilm...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 01:22   #73
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gråter av mye, men av en eller annen grunn ikke så mye av filmer..

Jordmorserier og visse dokumentarer, derimot.. Og utrolig mye annet her i verden.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 02:34   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært, svært få. "Once" fikk meg nesten til å tippe over. "Finding Neverland". Ellers kommer jeg ikke på fler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 03:01   #75
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

A perfect day og green mile..

Gammel 10-08-08, 09:00   #76
Merra
Nybegynner

Merra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Merra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg griner av det meste... Pinlig.

Merra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:14   #77
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den filmen jeg har grått mest til er helt klart "den grønne mil" Er ikke sikker på hvorfor den fikk meg til å gråte så mye som jeg gjorde, men jeg hulka og sa "nei, nei, nei" da han lettere psykisk utviklinghemma fyren skulle i stolen.

Bøker er jeg like ille på. Første boka jeg grein av har jeg fortsatt ikke lest ferdig. Det var påska 87 - boka var Onkel Toms hytte.

Jeg er sippeguri sånn generelt jeg altså - til og med reklamer kan jeg grine av.

Gammel 10-08-08, 11:13   #78
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Svært, svært få. "Once" fikk meg nesten til å tippe over.

Samme her. Jeg gråter nesten aldri av film, men det var nære på da jeg så "Once", ja.

Også gråter jeg litt av "Muriel's Wedding". Alle sier den er så morsom, jeg synes bare den er trist, trist, trist. Med veldig høy gjenkjennelsesfaktor.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 11:25   #79
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lilja 4 ever.

Gammel 10-08-08, 12:04   #80
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Lilja 4 ever.

Jeg gråt ikke av den, men jeg satt som lamslått og klarte ikke å riste den av meg. Det samme med "Irreversible". Det er to filmer som har gått sånn innpå meg at jeg aldri, aldri skal se dem igjen. Jeg nekter å utsette meg selv for den påkjenningen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.