Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vin til pinnekjøttet

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-15, 10:56   #61
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin til pinnekjøttet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg løy! Måtte sjekke notatene, for jeg ble usikker på om det virkelig var Moët, og det var det ikke! I fjor drakk vi Bollinger Special Cuvee Brut. Suksess!

Mens eg las det første innlegget og drakk Moët, det var virkelig godt!

Gammel 03-01-16, 01:00   #62
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde å referere denne tråden for min svigerfamilie, som så på meg som om jeg plutselig snakket swahili, mens de holdt på å sette rødvinen sin i halsen. Jeg tok meg en god sup med akevitt, skylte den ned med juleøl, og sa ikke mer om den saken resten av måltidet.

Gammel 03-01-16, 01:08   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg prøvde å referere denne tråden for min svigerfamilie, som så på meg som om jeg plutselig snakket swahili, mens de holdt på å sette rødvinen sin i halsen. Jeg tok meg en god sup med akevitt, skylte den ned med juleøl, og sa ikke mer om den saken resten av måltidet.

Gudhjelpe, hva slags familie har du giftet deg inn i!

:PolRoger millesimme 2000 somethingsomething: (oops, kom plutselig på at vi ikke hadde pinnekjøtt, men and:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 01:36   #64
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Gudhjelpe, hva slags familie har du giftet deg inn i!

:PolRoger millesimme 2000 somethingsomething: (oops, kom plutselig på at vi ikke hadde pinnekjøtt, men and:

Jeg var mest sjokkert da jeg først oppdaget at de ikke drakk øl til pinnekjøttet. For meg er det egentlig like rart uansett hva som drikkes til pinnekjøtt, som ikke er øl. Rødvin, hvitvin, champagne, brus, saft, melk (har en bekjent som faktisk drikker melk til pinnekjøtt), cider, kaffe, te eller juice. Er det ikke øl, er det naturstridig. (selvsagt med mindre du er barn, da er julebrus innafor, og svigerfamiliens ferskpressede epler).

Så min teori er at alt dette boblevinet bare er for å ha noe fancy, som kan være en slags erstatning for øl, for de som har bestemt seg for ikke å like det. For det kan jo umulig passe til.

Sist redigert av My : 03-01-16 kl 01:42.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 01:47   #65
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en vin til som var blant de anbefalte fra polet. (husker ikke navnet nå, kommer senere idag). Jeg likte den ikke og drakk noen få slurker ( var i tillegg pottetett og ingen smak), men helte den ut og gikk over til rødvin.
Mannen syntes den smakte øl, men heller ingen høydare..Blir ikke gjenkjøp av denne..

Gammel 03-01-16, 09:31   #66
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pol Roger Brut. Var god! :-)

Gammel 03-01-16, 10:18   #67
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg var mest sjokkert da jeg først oppdaget at de ikke drakk øl til pinnekjøttet. For meg er det egentlig like rart uansett hva som drikkes til pinnekjøtt, som ikke er øl. Rødvin, hvitvin, champagne, brus, saft, melk (har en bekjent som faktisk drikker melk til pinnekjøtt), cider, kaffe, te eller juice. Er det ikke øl, er det naturstridig. (selvsagt med mindre du er barn, da er julebrus innafor, og svigerfamiliens ferskpressede epler).

Så min teori er at alt dette boblevinet bare er for å ha noe fancy, som kan være en slags erstatning for øl, for de som har bestemt seg for ikke å like det. For det kan jo umulig passe til.

Øl er jo stygt så det passer ikke til noe.

Gammel 03-01-16, 11:47   #68
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øl er udrikkelig. Ferdig snakka.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 13:31   #69
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Dere altså

Gammel 03-01-16, 17:03   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvem ER du, og hvordan har du overmannet Toffskij og hacket deg inn på kontoen hennes? Det er ingen feinschmeckere som kan avfeie en hel næringskategori som smaker så ekstremt forskjellig i samme åndedrag?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:33   #71
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvem ER du, og hvordan har du overmannet Toffskij og hacket deg inn på kontoen hennes? Det er ingen feinschmeckere som kan avfeie en hel næringskategori som smaker så ekstremt forskjellig i samme åndedrag?

For meg er det dessverre sånn, jeg har smakt på hele spekteret av øl og liker ikke noe av det. Jeg har virkelig prøvd, det skal jeg ha! Men jeg vet jo at det er meg, og kjøper vikarierende nerdeøl til mannen for å kompensere.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 22:39   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Gammel 04-01-16, 18:43   #73
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.