|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?
Sild skal bli! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Jeg skal bake pepperkaker (inkl. hus), cookies og julevørterbrød, lage en del konfekt og grave litt laks.
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Ikke så mye, Paleo animal crackers ihvertfall.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Får se hva vi rekker, men i hvert fall pepperkaker, kanelpinner, sandnøtter og kokosmakroner. Alt glutenfritt utenom pepperkakene. Og så tror jeg vi må ha Sarah Bernhard igjen... eller ikke.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Jeg har allerede bakt rundstykker (Nennes i en litt grovere variant + langtidshevede surdeigsrundstykker), aniskringler, kanelboller og krydderkake. Trettenåringen skal bake "rengakake" (lokal bakst), vi skal bake pepperkaker også det vi gidder og rekker og får lyst på. Med en nyfødt liten kar i fanget vet vi ikke helt hvordan adventa blir, så vi gjør det vi får lyst til og legger få planer. Forresten, jeg holdt på å glemme at jeg skal bake lussekatter og noe mer med safran. Mange lussekatter, jeg elsker safranbakst!
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Rundstykker |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Himmel og hav, som dere baker. :imponert: Når får dere tid til alt dette, da?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?
Ja, jo, det er mulig at to-tre ting utgår. Det er jo planer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Den pepperkake oppskriften jeg bruker er veldig lik den som er i andre innlegg i denne tråden http://www.foreldreportalen.no/forum...aker+oppskrift |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Trøtt
|
Jeg baker fordi jeg syns det er koselig, ikke fordi jeg må. Og bortsett fra berlinerkranser og krumkaker er alle de andre hurtig-kaker. Berlinerkranser og krumkaker baker jeg på sosial bakekveld med bestevenninnen min, dermed er det en sosial og hyggelig greie.
|
|
|
#13 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Mellom stryking av tøybleier og grilling av marshmellows i marka. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Jeg skal bake det samme som alltid: Pepperkaker (av kjøpedeig) kokosmakroner, og havrekjeks. I tillegg pusler vi sammen et ferdigkjøpt pepperkakehus som vi pynter etter beste evne. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Mye pepperkaker, har verdens beste oppskrift med sirup og mye krydder.
|
|
|
|
#16 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Kan du legge ut oppskriften på verdens beste pepperkaker Lavender? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Her, fant oppskriften i en gammel tråd.
Sist redigert av Lavender : 26-11-15 kl 11:42. Årsak: Deigen må stå kaldt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Takk! Skal prøve denne oppskriften, da jeg ikke har funnet noen god pepperkake oppskrift enda.. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Pepperkaker (av kjøpedeig), kakemann (sånne hvite), aniskringler, og kanskje noe godis som fudge eller bountykuler tenker jeg.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva har dere planer om å bake/lage til jul?Vi baker ikke så mye til jul. Det er egentlig få i familien som er særlig glade i julekaker.
|
|
![]() |
|
|