Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er din lidenskap? I praksis, altså!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-15, 21:43   #61
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din lidenskap? I praksis, altså!

Det jeg bruker fritiden min på av lystbetonte ting er å lese (bøker, aviser/aviser på nett, artikler jeg snubler over på nett...), surfe (mye fb), Netflix/HBO Nordic/Sumo/NRK for en haug m/serier og diverse spill på mobil og PS3.

Av mindre lystbetonte ting som tar mye tid er guttenes lekser det som kommer øverst på lista.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 23:04   #62
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Fp, YouTube, kattungen, rydding, spise sunt og noe som jeg helst ikke snakker om.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 23:13   #63
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidsklemma. Jeg er lidenskapelig opptatt av tidsklemma og dyrker den grundig.

Ellers; Internett, lesing, skravling (jeg virkelig elsker å skravle) og pottis.

Og kaffe. Hvordan kan jeg glemme kaffe?!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 23:31   #64
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ganske variabel ang. hva jeg er lidenskapelig opptatt av, litt sånn periodisk opptatt. Men dette er det som kommer tilbake igjen og igjen

Klær, spesielt vintage(inspirert)
Matlaging
Vin
Trening
Fantasy med vekt på Song of Ice and Fire
TV-serier med historisk tilsnitt (noen ser jeg flere ganger)
Tungrock / Heavy metal

Mye eskapisme her

Gammel 05-11-15, 23:33   #65
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Og så jobben min. Jeg er rimelig lidenskapelig opptatt av den.

Gammel 06-11-15, 00:11   #66
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst til å bli lidenskapelig opptatt av trening igjen.
Også skulle jeg ønske jeg var lidenskapelig opptatt av å sove godt. :insomniac:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 01:10   #67
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungenes fritidsinteresser; fotball!
Søm og symaskinen min.
Stoffer.
Strikking.
Internett.
Å lese.

Gammel 06-11-15, 01:19   #68
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Gruble-praksis i hverdagen: London. Jeg har et lidenskapelig forhold til den byen og bruker fryktelig mye tid på å gruble på når/om/hvordan jeg skal/skal ikke flytte tilbake dit.

Gjøre-praksis i hverdagen: ta bilder med telefonen min. Jeg må legge inn ekstra tid for å gå på jobb, ser nye ting jeg må ta bilder av hver dag. Jeg har blitt lidenskapelig opptatt av å ta bilder og elsker alle disse filter og redigerings appene.

Gammel 06-11-15, 02:46   #69
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg er glødende opptatt av fotball. I det daglige dreier det seg om breddefotball og da med et spesielt hjerte for jentefotball. Enten det er å overvære treninger, kamper, planlegge sesonger, antall lag, serier, cuper.

Når vi i tillegg har et lag i byen som gjør det helt ekstremt bra i Europa så går det en del tid på fotball.

I tillegg er det strikking, tvserier og internett som opptar tiden.

Gammel 06-11-15, 08:58   #70
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Gjøre i praksis (nesten) hver dag
Turer. Skog, mark, hei, høyfjell, inn- og utland. Helst ujevnt underlag.
Hund
Trening
Strikking
Mobil - snapchat, instagram, fora, treningsapper, candy crush soda

Gjør ikke fullt så ofte av praktiske og økonomiske årsaker
Se sykkelsport live og på tv
Være i Italia - sykle rundt og spise gelato
Være på hytta - beste i verden
Besøke datter i Bergen - fin datter og fin by!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 09:37   #71
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I praksis.

Jobb
Håndarbeid
Kjøring
candy crush
mat og vin
økonomi
Film (mest serier, men også noen filmer og litt kino)
Lesing

Tror dette oppsummerer dagliglivet ganske greit. Grunnen til at håndarbeid er så høyt opp er at jeg hev meg inn i en komite som driver en julemesse - da er unnskyldningen klar. Økonomien er også en forpliktelse til et lag (min private økonomi er det mannen min som driver med )

Gammel 06-11-15, 10:41   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går altså FOR FANDEN! ikke med på at det jeg bruker mest tid på nutildags er mine sanne lidenskaper, for da hadde det vært å stå i kø på IKEA, å snakke med eiendomsmeglere og å rydde kjøkken. Og lage mat. Og rydde kjøkken. Og lage mat.

Hadde jeg hatt en uke uten forpliktelser hadde jeg spilt piano i mange timer, sett på småfuglene i mange timer, og lest fjorten bøker. Og dratt på turer med kameraet. Og ikke logget på nett en eneste gang.

Eller nei, jeg hadde dratt til Lesbos. Det hadde jeg jaggu gjort.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 10:53   #73
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dippedutter. Igår feks løp jeg nesten hjem fra banen etter å ha vært bortreist i fire dager, fordi jeg gledet meg sånn til å montere og utforske den nye Apple-TVen som var ankommet i mitt fravær. Hadde såvidt tid til å si hei til familien først.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:49   #74
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen STOR LIDENSKAP, men en hel del ting jeg virkelig liker å gjøre:

Foto, strikking&hekling, FP/FB, planter og blomster, ut på tur, se tv/serier, lage mat og bake, lese bøker, spise godis, spise mat, og heldigvis jobben min. Ja, og så liker jeg av en eller annen grunn å vaske klær. Og det som får opp energien min maks er musikk, og da naturligvis rock.

Gammel 06-11-15, 13:57   #75
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har heller ingen store lidenskaper. Eller, jo. Å gå tur. Jeg elsker det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:14   #76
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil jo aller helst sitte i sofaen med pledd, tekopp og strikketøy, mens jeg ser britisk krim og er litt sånn godsliten etter en dag i hagen. Mens jeg planlegger neste helgetur med mannen. I praksis megler jeg mellom grinende unger, rydder, jobber, tenker på jobb, river meg i håret og gjemmer meg på do med FP. Heldigvis liker jeg ungene og jobben også da. For det meste. Og FP.

Gammel 06-11-15, 14:24   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har heller ingen store lidenskaper. Eller, jo. Å gå tur. Jeg elsker det!

Knis. Jeg har hjemmekontor, og siden jeg har fått nytt aktivitetsarmbånd og ikke hadde tenkt å trene i dag etter en hard økt i går, gikk jeg noen km til kafé for å spise lunsj. Hele tiden tenkte jeg på hvor meningsløst det føltes å gå; det føltes som helt bortkastet tid sammenlignet med sykling (transport) og løping (trening).

Å gå tur i marka eller på fjellet er noe helt annet, så klart.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:28   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Knis. Jeg har hjemmekontor, og siden jeg har fått nytt aktivitetsarmbånd og ikke hadde tenkt å trene i dag etter en hard økt i går, gikk jeg noen km til kafé for å spise lunsj. Hele tiden tenkte jeg på hvor meningsløst det føltes å gå; det føltes som helt bortkastet tid sammenlignet med sykling (transport) og løping (trening).

Å gå tur i marka eller på fjellet er noe helt annet, så klart.

Helt enig - bare at jeg opplever mye av det samme på tur i skog og mark. Det går så unødvendig sakte, liksom, og kjennes meningsløst. (Av samme grunn insisterer jeg på å sykle hver bidige dag hele vinteren, selv de dagene det er så mye nysnø at jeg i praksis må trille store deler av veien. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:29   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker heller ikke å gå. Eller rettere sagt – jeg liker å gå i by, for da er det så mye spennende å se på. Men å gå tur sånn ellers. Kjeeeeeedelig!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:31   #80
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å gå tur med lydbok. :bidrar:
Siden lydbok definitivt må regnes til mine lidenskaper og turgåing ikke gjør det, men er bra for helsa, syns jeg det er et fortreffelig kompromiss.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.