|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Eldste går på to ballettparti, a kr 4500 i semesteret. Hun går også på ridekurs til 2300. Yngste går på turn, a kr 2000 pr semester. I underkant av 18 000 pr år. Da kommer ballettsko (500), turndrakt (400) og rideutstyr (foreløpig ukjent) i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Vi har fulgt minstejenta på judocup med hotellovernatting. Men det var overraskende billig. 800 per pers, og det inkluderte to hotellovernattinger med frokost, og tog tur-retur Trondheim -Østersund.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Mine to barn på 7 og 9 går på svømmekurs varer frem til januar og det betaler vi 4200 for tilsamnen. Yngste som blir 5 i januar skal få starte på ett av kursene på bading han også etter jul. Nå har 3 av 4 div diagnoser som gjør mange fritidsaktiviteter med turer etc utfordrende så ikke mange som er aktuelle for oss. Men jeg må si prisene er høye og mye kunne vi ikke ha vært med på da jeg et alene med 4 og lite økonomi til overs for 5000 per barn eller mer i året. Heldigvis har skolen er klubb en gang i uka med gymsal,disko,hobbykrok og kiosk så det går vi på og jeg er vakt der |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Det er lenge siden jeg torde å regne sammen hvor mye det går i fritidsaktiviteter….
![]() |
#65 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Vi har 2 som spiller golf om sommeren. Medlemskap koster 1800 kr i året og da kan man spille så mye man vil. Yngste går på treningsgruppe og har individuelle timer med Pro som koster 3500 kr for et halvår. Utstyr koster 1000 kr. Dette kan brukes i flere år og arves nedover.
![]() |
#66 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?1300 i året + et par gymsokker. Enn så lenge. Det er turn en gang i uka, ingen turer og denslags.
![]() |
#67 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?
Svømming er dyrt!! Her koster det 1500,- for et kurs som startet for en uke eller to siden og varer til november! (Så det er vel samme pris som hos dere da.)
![]() |
#68 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Korps: Ca 1900 kr/året i kontigent. Korpssko rundt en tusenlapp (hun har store føtter og jeg synes hun skal ha gode sko når de skal marsjere). I tillegg kommer det noen hundrelapper i året for seminarer og selvagt litt mer om de drar til utlandet (ikke hvert år).
![]() |
#69 |
Medlem siden: Mar 2008
Det var høy kontigent synes jeg.
![]() |
#70 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg vet ikke hvor vanlig det et, men i vår fotballklubb kan lavinntektsfamilier trene tilnærmet gratis. Men de må søke om det, og dermed informere lagleder om hvordan ståa er. Det er for tiden veldig få som søker.
![]() |
![]() |
#71 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Storebror går på håndball og fotball, og jeg vet sannelig ikke hva det koster, men jeg lurer på om det kan bli en 1500 for fotballen i året. Håndballen er dyrere, jeg tipper den kommer på rundt 4000 inkludert en overnattingscup. Så er det treningsdress og innesko og slikt, det blir vel en tusenlapp i året i alle fall, jeg kjøper litt store dresser så det varer litt, men innesko må jo passe akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
awesom
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Hmm ikke helt sikker i grunn. Storebror spiller bratsj, det koster i underkant av 4000 per år for spilletimene (10 000 i året da han spilte på privat musikkskole). Så kommer kurs og seminar utenom. I år vil dette havne på ca 4500. Da har han vært på et 5-dagers sommerkurs og skal på et helgeseminar nå i høst. En så lenge har han ikke et dyrt instrument, men det må nok snart oppgraderes. Det blir nok ikke billig. Strykeinstrumenter er latterlig dyre. Han går også på karate. Det koster 1600 i året og ca 800 kroner i gradering. Så er det karatedrakt og overtrekksdress, ca 1000 kroner på år.
![]() |
#73 |
flisespikker
|
Jeg skjønte ikke helt; hvis eldste går på to ballettpartier som hver koster 4500 i semesteret, så blir da det 18000 før du legger til ridning og yngstas turn?
![]() |
#74 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Elitesvømmerem koster oss mellom 30- 40.000 i året.Han legger opp til jul, det vil merkes på økonomien. Broren la opp nå etter sommeren, han lå rundt 25.000.
![]() |
#75 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Svømmingen til eldste genererer forresten ikke dugnader. Det er deilig! Det var dugnadsarbeid i hennes forrige klubb. Vi slipper veldig billig unna med kun kontingent (ca 2000 pluss 400 i lisens i året) og litt utstyr. Men hvis hun hadde vært med på leirer ville vi ha merket det mye mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Glemte jo helt slalomsesongen som noen nevnte her. Sesongkort i bakken, og som regel et kurs. Påløper sikkert fort rundt 5000-6000,-, og i år skal nok minsten stå også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Inntrykket mitt - fra Groruddalen og "beste Vest" - er at det er ganske vanlig med en slik mulighet. Ofte mindre organisert, altså at det ikke søkes formelt - men man må spørre, liksom. Det ordner seg som oftest, men kan nok oppleves ganske ydmykende for foreldrene.
![]() |
#78 |
Bedreviter
|
Jeg skrev feil. Balletten koster 4500 til sammen pr. semester, altså 2250 pr. parti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?350 pr mnd for karate, drakt 750, men har den sikkert minst 2 år. Håndball koster vel rundt 1200 pr år, et beløp til klubben, ett til idrettsforeningen. Selge kort som vi ender med å kjøpe selv: 500. Turnering en gang pr mnd: går fort noen lapper der, tar jo ofte hele dagen inkl kjøring og vi støtter med å kjøpe mat i hallene. Sko og treningstøy for håndball: kanskje rundt 1000 pr år. Svømming annen hver uke: betaler ikke jeg, men tror avgiften er rundt 600 i året.
![]() |
#80 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Eh, ja, hun kjører slalom og går på ski og skøyter også, men ikke organisert (har gått på skøytekurs før). Her går det mye, ja.
![]() |
|
|