|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg gir mer til Røde Kors enn jeg pleier, behovet er så akutt.
|
|
|
#2 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg har tatt en runde nå å gitt til ulike organisasjoner. Jeg klarte ikke bestemme meg for hvem, så da ga jeg heller litt til flere. Jeg velger å gi til de store, selv om de mange små også gjør en formidabel innsats.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg skal rydde i helgen og se hva vi kan avse, helt sikkert endel. Har en venninne som reiser nedover for å hjelpe i morgen, men rekker nok ikke å sende det med henne men har funnet en lokal avd på facebook som skal ta i mot.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg fant masse beskyttelsesfrakker her på jobb som hadde blitt tatt ut som vareprøver og som vi ikke trenger. De kan jeg trolig sende til et sykehus på Kreta. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Her i Tromsø er det også et stort engasjement. Skal levere inn tøy og sko til et oppsamlingssted nå i helgen, og da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en pose med hygieneartikler også. Det er en overvekt av (unge) menn på mottakene her i Troms, men det er også endel kvinner og familier.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!
Stua er nå full av ull, fleece og annet tøy. Noe skal leveres i helgen til en som kjører til Ungarn, noe skal til et annet sted.
|
|
|
#7 |
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Nytt sted for levering av klær mm i Oslo.
|
|
|
#8 |
|
|
fantastisk bra og ikke LaBanga fra meg. Vil noen gi noe, men har vanskelig for å levere så er det bare å kontakte meg så får dere min adresse. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Den ene naboen min skulle organisere innsamling av klær, og da ble jeg veldig glad, for jeg har en del jeg gjerne gir bort, men litt trøbbel med å få levert det noe sted selv.
|
|
|
|
#10 |
|
Tenker alt det, ja. I første omgang er vel ullundertøy det viktigste, men de vil jo trenge vintertøy også etterhvert.
|
|
|
#11 |
|
Jeg leverte lokalt i dag og spurte henne om hva de ønsket. Her ønsket de helst ull og varme klær, så "vanlige" klær gir jeg til annen gruppe som samler inn til mottak.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Fra og med mandag setter vi opp lagerplass i Torggata, og gjør slik at man sender mail til kontoret, evt pm til meg om man vil droppe av noe (ferdigsortert i poser), så kjører jeg ut til der det evt trengs i Osloområdet, eller noe utenfor, (Ikke noe stress med noen timers tur hver vei.), jevnlig, minst en gang i mnd, eller oftere hvis behov. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Ja, vi kan ikke ta på oss sorteringsjobben, og har jo ikke et svært lager, dessverre... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Kan du si noe om hvordan dere vil ha det sortert?
|
|
|
#16 |
|
|
Klær etter størrelse og kjønn, og ellers ting i pose med lapp på, egentlig. Bare så vi kan se hva vi har uten å gå gjennom alt, så vi ikke kjører masse babyleker ut til mottak for enslige mindreårige. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På det jeg leverte her lokalt (noe går til Oslo tror jeg) skrev jeg med sprittusj rett på posene, begge sider. Klær, alder og kjønn.
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!I dag har jeg vært med på Et dagsverk for flyktninger, et initiativ fra leger i Tromsø. De som er med gir dagslønnen sin (eller en annen sum) til Flyktningehjelpen. De store organisasjonene trenger penger for å kunne drive hjelpearbeid i stor skala, så jeg oppfordrer de som har lyst og råd til å gi - gjerne en dagslønn eller mer - til en organisasjonen de stoler på. Innsamlingen til Tromsølegene har rundet millionen nå i kveld, og pengene fortsetter å strømme inn.
|
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Flott tiltak, Maverick! Kanskje jeg kan sende mannen innom der etter jobb, om jeg ikke finner noe nærmere. Vi skal rydde boden nå, så regner med å finne både yttertøy i voksenstørrelser og ulltøy til barn.
|
|
![]() |
|
|