Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Å parkere på HC-parkeringen!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-15, 14:04   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å parkere på HC-parkeringen!

Angåande dyre bilar som står på HC-parkeringa utan tillatelse, er mi hypotese at prisen på bilen ofte gjenspeglar befolkningsgruppa som synest det er viktigare å rekke eit møte enn å slippe ei parkeringsbot.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 21:49   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier jo ikke at folk føler feil, altså, men jeg er litt opptatt av å realitetsorientere farer for kvinner spesielt, jeg vil ikke tenke at jeg går gjennom livet som et potensielt offer i helt normale situasjoner. Å ha egne kvinneplasser, eller kvinnetaxier, for den del, synes jeg er helt feil angrepsmetode. Det er bedriftseier som må sørge for at parkeringshus og taxier og busser og togstasjoner og utesteder er trygge - for alle. Synes jeg. Og jeg tror at sånne løsninger bare bygger opp under forestillingen om at kvinner er i fare.

For å snu det, blir det ikke ellers en fare for at det er kvinnens egen feil hvis de velger å bruke en vanlig parkeringsplass eller taxi, og noe faktisk skjer?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 22:09   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå føler jeg vi kanskje kuppet tråden her, men bare for å svare kort på dette:

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg sier jo ikke at folk føler feil, altså, men jeg er litt opptatt av å realitetsorientere farer for kvinner spesielt, jeg vil ikke tenke at jeg går gjennom livet som et potensielt offer i helt normale situasjoner. Å ha egne kvinneplasser, eller kvinnetaxier, for den del, synes jeg er helt feil angrepsmetode. Det er bedriftseier som må sørge for at parkeringshus og taxier og busser og togstasjoner og utesteder er trygge - for alle. Synes jeg. Og jeg tror at sånne løsninger bare bygger opp under forestillingen om at kvinner er i fare.

For å snu det, blir det ikke ellers en fare for at det er kvinnens egen feil hvis de velger å bruke en vanlig parkeringsplass eller taxi, og noe faktisk skjer?

Nei, dette synes jeg ikke er en slik situasjon hvor man kan snu om og få motsatt betydning. Selvsagt, virkelig selvsagt, er det ikke kvinnens egen feil om hun benytter ordinære tilbud og blir utsatt for overgrep (heller ikke om hun så skulle ha gått lettkledd og alene nederst og innerst i et mørkt parkeringshus snydens full (dumdristig, ja, men fortsatt ikke ansvarlig for eventuelle overgrep).

Og det du beskriver er selvsagt det beste ideelt sett, men jeg ser ikke for meg at dette er mulig å få til i utstrakt grad i praksis, og det ser i alle fall ikke ut for at dette blir prioritert i enkelte parkeringshus så da syns jeg alternativet er bedre enn ingenting.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:48   #4
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Hadde det vært bedre om det var en gammel Mazda som stod der?

Nei, men som regel er det faktisk en stor og dyr SUV.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.