|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg gikk ikke på ski fra jeg var 12 til jeg ble 29. Da var eldste blitt såpass stor at jeg syntes jeg burde kjøpe meg ski så jeg kunne gå skitur med henne. Mannen hadde heller ikke eid ski i voksen alder -ham tvang jeg til skikjøp da jentene våre var 4-5 år. Nå liker vi begge godt å ta en skitur. Jeg synes det er greit at ungene kan gå på ski, og vil gjerne at de skal sette pris på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi liker bortoverski. Mannen elsker bortoverski og er flink til å ta med seg ungene. Akkurat nå er han ute og skøytetrener de to eldste. I tillegg driver de to eldste med kunstskøyter, men det er kanskje ikke det du mener med vinteridrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?
Vi også
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg HATER å gå på ski, men heldigvis bor vi ved siden av en kort lysløpye som vi kan gå litt i, for det er viktig for meg at ungene får drive med og helst liker det. Men ellers er jeg veldig mye mer glad i å være ute om vinteren enn om sommeren. Denne helga har vært nærmest perfekt, med rundt 0 grader og MASSE nysnø. Vi har gått på ski og akt, og grillet pølser på bål, og virkelig kost oss. Jeg foretrekker uten tvil vinteren over sommeren.
![]() |
![]() |
#65 |
Textrovert
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Helst ikke. Jeg har nærmest langrennsfobi etter barndommen, og jeg har nesten ikke prøvd alpint (det hadde vi ikke råd til da jeg var barn). Jeg liker å stå på skøyter, men det er det hele. Mannen min er engelsk og har ingen erfaring med vintersport. Han liker langrenn bedre enn meg, men han er ingen entusiast han heller (med unntak av at han synes det er morsomt å smøre ski
![]() |
#66 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ungene driver aktivt med ski, og eldstemann på 12 år trener 8-10 timer i uka. Så vi er på ski flere ganger i uka og hver eneste helg i vinterhalvåret. Kjører milevis for å finne snø hvis det er lite her vi bor.
![]() |
#67 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi driver med mye vinteraktivitet, men vi er ikke først ut i løypa og går de lengste turene med barna. Det vi gjør sammen med barna er lystbetont og lek, og vi voksne leker med så godt vi kan. Jeg liker det sånn. Er ikke en blodseriøs mamma, har bare ambisjoner om at barna skal kose seg og leke ute hele året.
![]() |
#68 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Det blir nok sikkert litt for lite. I dag ville eldste på ski, men jeg og mannen har skiene våre på hytta, så det utgikk. Vi går egentlig bare når vi er på hytta, dvs juleferien, vinterferien og påsken. Går litt oftere på skøyter, og veslemor går også på bandy. Ungene fikk slalåmski til jul, så nå må jeg vel få kjøpt meg det igjen. Må jo være med selv når de er så små. Vi blir nok aldri den familien som drar ut på skiturer i helgene, men det gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for kjenner jeg.
![]() |
#69 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi bor i Bergensområdet og er ikke noe glad i vinteraktiviteter. Vi står på skøyter når det er is på vannet ved huset, og vi aker når det er snø. Ungene har ski men de er ekstremt lite brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi driver med mye vinteraktiviteter: ski, aking og turer til fots. Vinteren er så fin når den er slik som i dag: snø, kaldt og sol. Jeg liker å gå på ski, men jeg er ikke flink til det. Og det gjør dessverre noe med motivasjonen. Vi bor rett ved skiløypa og mannen er flink til å ta med ungene på ski. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Tror dere jammen ikke jeg i ren desperasjon og samvittighetskvaler kom meg opp, rInge på noen skisko på Finn, kjøpte disse, gravde frem egne ski fra kjelleren, pakket sekken og fikk med begge ungene ut på langrennstur!
![]() |
#72 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Skøyter og aking (mye) og ski (noe). Det blir helt sikkert mer ski når ungene blir større og vi reiser mer på hytta vinterstid. Nå brukes den mest om sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
guru advisor
|
Wow! Så flott, tøft å gjøre slikt alene! Mannen min er pådriveren på alpint, jeg har som regel mer nok med meg selv og de forbanna €$%#^£$ slalomstøvlene, som jeg fortsatt får litt panikk av å klemme foten ned i. Han tar seg heldigvis av heiskort, og utstyret til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?For min egen del så elsker jeg vinter og uteaktiviteter, og synes det blir alt for lite av det. Med ungene blir det helst lystbetont leking med ski, snømannbygging eller aking, mens jeg selv gjerne vil gå bortverski eller aller aller helst toppturer (skjønt det er det sjelden jeg får anledning til). Vinteren er alt for kort for meg. Men har full forståelse for at andre har helt andre interesser og prioriteringer og ser på meg som merkelig!
![]() |
#75 |
|
Så bra, det er jammen godt gjort!
![]() |
![]() |
#77 |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ja, jeg elsker alt som har med vintersport å gjøre, skøyter (hockey), alpint og jeg liker langrenn bedre nå enn i barne-/ungdomsårene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi går bortover og nedover. Vi griper som regel sjansen når vi kan, i helgene, men driver stort sett ikke med kveldskjøring ukedagene. Må som regel kjøre litt for å finne snø, løyper og bakker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Senest i går kveld var vi i 19-tida ute på en fantastisk skitur i lysløypa her. Nydelig silkeføre, mørkt og stille. Herlig, og bør prøves!
![]() |
#80 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg er vel ikke overbegeistret for vintersport, men vi har da ski i hus, og prøver å komme oss ut innimellom. Eldstemann har begynt på alpintrening og syns det er kjempemoro. Jeg foretrekker grønne løyper, så overlater denslags skitrening og oppfølging til mannen.
![]() |
|
|