Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-15, 15:29   #61
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg gikk ikke på ski fra jeg var 12 til jeg ble 29. Da var eldste blitt såpass stor at jeg syntes jeg burde kjøpe meg ski så jeg kunne gå skitur med henne. Mannen hadde heller ikke eid ski i voksen alder -ham tvang jeg til skikjøp da jentene våre var 4-5 år. Nå liker vi begge godt å ta en skitur. Jeg synes det er greit at ungene kan gå på ski, og vil gjerne at de skal sette pris på det.
Her har det nå ikke vært skiføre på 2 år, og vi savner det alle sammen.
Men vi drar ikke langt for å gå langrenn en vanlig søndag, nei. Tar gjerne en hyttetur med skigåing hvis muligheten byr seg (vi har ikke hytte selv).
Slalom blir så utrolig dyrt for oss, så det blir som regel maks 2 ganger pr sesong.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:33   #62
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi liker bortoverski. Mannen elsker bortoverski og er flink til å ta med seg ungene. Akkurat nå er han ute og skøytetrener de to eldste. I tillegg driver de to eldste med kunstskøyter, men det er kanskje ikke det du mener med vinteridrett.

Mannen bruker ta med seg et utvalg av ungene på skøyter også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:35   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi er altfor dårlige til å komme oss ut om vinteren.

Vi også
Jeg er ikke så happy med tanke på å gå på ski og sånn selv, og blir nok litt for glad i sofaen og ski på TV i vintermånendene
Men de går på ski da, og skøyter. Men OFTE (nok?) er det ikke akkurat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:12   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg HATER å gå på ski, men heldigvis bor vi ved siden av en kort lysløpye som vi kan gå litt i, for det er viktig for meg at ungene får drive med og helst liker det. Men ellers er jeg veldig mye mer glad i å være ute om vinteren enn om sommeren. Denne helga har vært nærmest perfekt, med rundt 0 grader og MASSE nysnø. Vi har gått på ski og akt, og grillet pølser på bål, og virkelig kost oss. Jeg foretrekker uten tvil vinteren over sommeren.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:29   #65
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst ikke. Jeg har nærmest langrennsfobi etter barndommen, og jeg har nesten ikke prøvd alpint (det hadde vi ikke råd til da jeg var barn). Jeg liker å stå på skøyter, men det er det hele. Mannen min er engelsk og har ingen erfaring med vintersport. Han liker langrenn bedre enn meg, men han er ingen entusiast han heller (med unntak av at han synes det er morsomt å smøre ski ). Ingen av ungene liker vinteraktiviteter, men vi har sett at vi KAN få med oss tolvåringen ut på ski, men han er ikke flink for alderen, og det krever mye å motivere han. Så alt i alt må vi vel si at vi er elendige på vinteraktiviteter. Og jeg har dårlig samvittighet for det. Jeg puster lettet ut når snøen begynner å forsvinne og all tjatingen om å "komme seg ut på ski" begynner å avta.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:37   #66
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Ungene driver aktivt med ski, og eldstemann på 12 år trener 8-10 timer i uka. Så vi er på ski flere ganger i uka og hver eneste helg i vinterhalvåret. Kjører milevis for å finne snø hvis det er lite her vi bor.
Vi bor ved en innsjø, og går derfor en del på skøyter når isen har lagt seg.

Gammel 11-01-15, 17:39   #67
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Vi driver med mye vinteraktivitet, men vi er ikke først ut i løypa og går de lengste turene med barna. Det vi gjør sammen med barna er lystbetont og lek, og vi voksne leker med så godt vi kan. Jeg liker det sånn. Er ikke en blodseriøs mamma, har bare ambisjoner om at barna skal kose seg og leke ute hele året.

Vi har aktive barn som ønsker å være ute og herje, og det er lett å motivere dem til å gå ut for å ake, ta en skitur eller gå på skøyter. Det morsomste er nok slalåm, men det er dyrt og vi trenger transport til bakken, så alt det andre er enklere siden vi har det rett utenfor døra.

Jeg er genuint glad i å gå på skitur, syns det er helt greit med skøyter, og blir gjerne med i slalåmbakken et par ganger hver vinter. Det blir mange kortere turer der vi forsøker å få med oss hele familien, vi lager gjerne bål hvis det ikke er for kaldt. Siste nytt er at vi ar kjøpt oss pilkeutstyr. Det er virkelig ikke min greie å fiske, spesielt ikke isfiske, men ungene elsker fisking og er veldig entusiastiske, så da fant vi ut at pilking kan være fint mens vi raster på tur.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:47   #68
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Det blir nok sikkert litt for lite. I dag ville eldste på ski, men jeg og mannen har skiene våre på hytta, så det utgikk. Vi går egentlig bare når vi er på hytta, dvs juleferien, vinterferien og påsken. Går litt oftere på skøyter, og veslemor går også på bandy. Ungene fikk slalåmski til jul, så nå må jeg vel få kjøpt meg det igjen. Må jo være med selv når de er så små. Vi blir nok aldri den familien som drar ut på skiturer i helgene, men det gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for kjenner jeg.

Gammel 11-01-15, 18:26   #69
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i Bergensområdet og er ikke noe glad i vinteraktiviteter. Vi står på skøyter når det er is på vannet ved huset, og vi aker når det er snø. Ungene har ski men de er ekstremt lite brukt.

Vi har ikke tilgang til hytte på fjellet. Mannen nekter å ta ski på føttene og jeg har bekkenløsning som jeg ikke helt tør å prøve på alpint enda. Tenkte jeg skulle prøve med eldstemann et år, men det har liksom ikke blitt til det. Er redd det kommer til å gjøre vondt i uker etterpå.

Vi er mye flinkere til å gå i fjellet vår og høst. Selv om vi ikke er noe store friluftmennesker i hele tatt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 19:36   #70
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi driver med mye vinteraktiviteter: ski, aking og turer til fots. Vinteren er så fin når den er slik som i dag: snø, kaldt og sol. Jeg liker å gå på ski, men jeg er ikke flink til det. Og det gjør dessverre noe med motivasjonen. Vi bor rett ved skiløypa og mannen er flink til å ta med ungene på ski.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 19:55   #71
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tror dere jammen ikke jeg i ren desperasjon og samvittighetskvaler kom meg opp, rInge på noen skisko på Finn, kjøpte disse, gravde frem egne ski fra kjelleren, pakket sekken og fikk med begge ungene ut på langrennstur!

Nå skal jeg kose meg med god samvittighet en stund, netflix og hjemmelaget pizza. Det var hyggelig altså, ungene var veldig blide. Det er mest tiltak å sjekke utstyr, finne løyper osv. Mannen var helt i sjokk, er vel første gang jeg legger ut på sånt på egenhånd.

Neste helg blir det vel skøyter. Sånn mangler vi bare alpint for den sesongen.

Gammel 11-01-15, 20:03   #72
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Skøyter og aking (mye) og ski (noe). Det blir helt sikkert mer ski når ungene blir større og vi reiser mer på hytta vinterstid. Nå brukes den mest om sommeren.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 20:34   #73
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Tror dere jammen ikke jeg i ren desperasjon og samvittighetskvaler kom meg opp, rInge på noen skisko på Finn, kjøpte disse, gravde frem egne ski fra kjelleren, pakket sekken og fikk med begge ungene ut på langrennstur!

Nå skal jeg kose meg med god samvittighet en stund, netflix og hjemmelaget pizza. Det var hyggelig altså, ungene var veldig blide. Det er mest tiltak å sjekke utstyr, finne løyper osv. Mannen var helt i sjokk, er vel første gang jeg legger ut på sånt på egenhånd.

Wow! Så flott, tøft å gjøre slikt alene! Mannen min er pådriveren på alpint, jeg har som regel mer nok med meg selv og de forbanna €$%#^£$ slalomstøvlene, som jeg fortsatt får litt panikk av å klemme foten ned i. Han tar seg heldigvis av heiskort, og utstyret til barna.

Vi er veldig glad i vinteren og mye ute på ski og akebrett når vi har sjansen. Skøytene har vi ikke prøvd denne vinteren, men det kommer. Jeg er enig i at det er en del pes med å finne løyper, smøre ski, finne frem alt utstyret. Men når det er gjort synes jeg det er en veldig god følelse man sitter igjen med søndag kveld, at man har gjort noe aktivt sammen. Mine unger er som regel enklest å ha med å gjøre når vi er på tur. De liker å få full oppmerksomhet fra oss voksne, snakke om litt mer enn det vi gjør ved middagen,, bevege seg og så tror jeg de merker at vi voksne liker det og blir i godt humør. Dessuten er det veldig godt å lage noen minner sammen. Og dette tror jeg ikke nødvendigvis man må gjøre ute på tur, så lenge man gjør noe sammen av og til.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 20:43   #74
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

For min egen del så elsker jeg vinter og uteaktiviteter, og synes det blir alt for lite av det. Med ungene blir det helst lystbetont leking med ski, snømannbygging eller aking, mens jeg selv gjerne vil gå bortverski eller aller aller helst toppturer (skjønt det er det sjelden jeg får anledning til). Vinteren er alt for kort for meg. Men har full forståelse for at andre har helt andre interesser og prioriteringer og ser på meg som merkelig!

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 20:53   #75
Input

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Så bra, det er jammen godt gjort!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 20:57   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njah. Vi skøyter og skier med ujevne mellomrom. Utstyret er gjerne for smått, fem timer unna, eller noe slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 08:14   #77
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg elsker alt som har med vintersport å gjøre, skøyter (hockey), alpint og jeg liker langrenn bedre nå enn i barne-/ungdomsårene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 08:24   #78
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi går bortover og nedover. Vi griper som regel sjansen når vi kan, i helgene, men driver stort sett ikke med kveldskjøring ukedagene. Må som regel kjøre litt for å finne snø, løyper og bakker.

Har tilgang til hytte (forledrene mine).

Skøytene (som sikkert er for små nå) tror jeg vi legger på hylla. Det blir sjelden de rette forholdene.

Ungene og mannen liker godt slalåm og langrenn, jeg liker best langrenn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 09:04   #79
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Senest i går kveld var vi i 19-tida ute på en fantastisk skitur i lysløypa her. Nydelig silkeføre, mørkt og stille. Herlig, og bør prøves!

Gammel 12-01-15, 09:06   #80
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vel ikke overbegeistret for vintersport, men vi har da ski i hus, og prøver å komme oss ut innimellom. Eldstemann har begynt på alpintrening og syns det er kjempemoro. Jeg foretrekker grønne løyper, så overlater denslags skitrening og oppfølging til mannen.

Om vi går på langrenn, så pakker vi sekk med godsaker, kjører til fjells og går et par hundre meter, setter oss ned, spiser mat og koser oss. Og så går vi tilbake.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.