|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Vi får alltid individuelle gaver. De eneste som kjøper fellesgaver til oss er mannens to brødre m/koner.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?I min familie gir alle til alle, både voksne og barn får gaver av foreldrene våre og av søsken. På mannen sin side er det bare barn som får gaver. Vi pleier å få noe av svigermor, men ikke i år. Vi gir ikke spesielt dyre gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Den aller beste gaven var fra Storesøster og kom i en felles julestrømpe til mannen og meg. En boks med 14 gavekort på hjelp i huset, med regler og "magisk setning" for bruk. Hun må ha brukt enormt med tid og jeg ble så rørt
![]() |
#64 |
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Vi får mest fellesgaver, men noen individuelle også. Til bare meg fikk jeg i år ansiktskrem, håndkremer, body lotion, dusjsåpe og leppepomader i fleng. Veldig greit, og litt finere produkter enn jeg som regel kjøper selv. Ellers fikk jeg pulsvarmere (hjemmestrikket av venninne) og en massasjepute. Ganske beskjedne mengder, men vi fikk som sagt en del felles (penger som vi blant annet har kjøpt kjøkkenmaskin for, dessertskåler og en kjempefin klokke).
![]() |
#65 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Vi får mest fellespresanger. Av mine foreldre fikk vi sous vide og vakuumpakker.
![]() |
#66 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Vi ønsket oss egentlig bare fellesgaver i år, og det var også det vi fikk - med unntak av det vi ga til hverandre, jeg og mannen |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Leser
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Masse flotte bøker, en del garn og en kjempefin puff. Mye flott!
Her har jeg og mannen tatt en avgjørelse på at vi ønsker at barna skal få mest mulig "store" ting til jul og bursdager (noen unntak blir det, feks sykkel fungerer dårlig på grunn av når ungene har bursdag) og det gjelder også oss voksne, så vi kjøper bevisst en del store gaver til jul til oss selv. Feks fikk ungene et elektronisk piano (tror jeg, er enda ikke helt stø på hva som er et keyboard og hva som er et elektronisk piano? Men det skal jeg finne ut) - jeg kan ikke helt se for meg når vi ellers skulle ha kjøpt det? Ungene og til dels mannen får veldig dyre og flotte gaver fra svigerforeldrene mine.
![]() |
#68 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Jeg får gaver av mannen, barna, foreldrene mine, svigermor, brødrene mine m/koner og en kollega. I år fikk jeg og mannen en liten oppmerksomhet fra hans søster også.
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 26-12-14 kl 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Vin, sjokolade, gode produkter til kropp og ansikt, hudpleie, powerbank, julepynt og slettetang.
![]() |
#70 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?På oss voksne er det veldig få julegaver og liten familie. Jeg fikk et par øredobber i sølv av mannen og ungene. Vi fikk som fellesgave et jule serveringsbrett fra naboen og vaskemaskin fra svigers (den hadde vi fått på forhånd når vi trengte den her tidligere i desember), så fikk jeg gave fra tre venninner som var lydbok (digikort), smykkesett og noe dusjkremer. Så fikk hele familien (alle fem av store og små) en dag i Høyt og Lavt aktivitetsparken til våren av søsteren min. Og jeg fikk kr 1000,- av moren min i penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Syns jeg fikk overraskende mange gaver i år. Men siden jeg er alene så er jo gaven fra mine foreldre bare til meg. Får også fra brodern med dame, jobben, xsvigermor, x'ens søsken med familier, guttene og fra x'en. Og fra ene tanta mi.
![]() |
![]() |
#72 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Vi har fått/kjøpt oss større sofa og det er det jeg er mest fornøyd med.
![]() |
#74 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Jeg får gaver av mannen og barna, av to venninner og av svigermor. I år fikk jeg veldig flotte gaver av dem alle, mye til stua som nylig har blitt pusset opp. (blant annet et utrolig flott fototrykk som passer perfekt inn).
![]() |
#75 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?
Så fint at du skrev dette - om ikke annet så for å nyansere FP-bildet. Jeg er i en lignende situasjon som deg, men for meg er det i stor grad selvvalgt. Gir man få gaver, så får man heller ikke så mange.
![]() |
#76 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Jeg fikk blant annet Michael Kors-veske (Jet Set Saffiano med MacBook-lomme), tynn dunjakke, sjokolade, tiara (
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Le creuset gryte i lilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?TomTom Runner Cardio pulsklokke
![]() |
#79 |
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?
Jeg fikk ullponcho av mannen og stekespade/bordskåner av guttene. Vi fikk fellesgave fra hans store barn og min bror/svigerinne, bilder og en sauskjele.
![]() |
#80 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?Jeg får gave fra foreldre + svigermor.
![]() |
|
|