|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserDet er endel retter som jeg fikk servert hjemme og hos besteforeldrene mine, som ikke har vært i bruk de siste årene. Ikke fordi jeg ikke likte dem da, noen av dem ville jeg nok fortsatt synes var ganske gode på en nostalgisk måte. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserBlodpudding, lungemos og Toros Italiensk gryte er de jeg kommer på. Ble servert mye Toromat. Jeg bruker lite fra Toro nå og aldri gryteretter, men jeg vemmes ikke om jeg feks får servert en eller annen gryterett borte hos folk fordi så fremt det ikke er italiensk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMiddagspølser og spaghetti. Vi har nesten aldri pølser, og ikke med spaghetti til.
|
|
|
|
#4 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserStekt rogn, stekt blodpudding sammen med stekte eplebiter, samt lever. Jeg elsker alt sammen fremdeles, men mannen min hater det. Og spagetti på boks! A la Capri, heter det visst i dag. Jeg fikk det alltid hos mormor når jeg fikk velge middag, og jeg synes ennå det er knallgodt, så jeg serverer det ennå enkelte ganger til meg selv når jeg er alene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg vokste opp vegetariansk, og det er en del av de rettene jeg ikke lager som voksen. Mye var indiskinspirert, og det var MYE karri i der meste. Så jeg spiser ikke karri i dag. Typiske retter var blomkålsaag (blomkål med karri), kfløtebrokkoli, stekt amerikansk blanding med ost ( |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg var veldig glad i lungemos. Jeg husker at jeg moste potetene mine og skar opp (de hermetiske) rødbetene i bittesmå biter og lagde en grøt av det hele. Den ble knall rosa og så helt grusom ut, men jeg elsket det.
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMoren min var ganske så dårlig på å lage middag, så det gikk fryktelig mye i hermetikk og poser hjemme hos oss. Det er ikke mye av det jeg savner, nei.
|
|
|
|
#8 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserSpagetti alá Capri (?), Orientalsk gryte, lever, kokt torsk, stekt flesk, fløyelsgrøt, |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserSpaghetti capri, joikaboller og lapskaus på boks var typisk hyttemat. Det spiser jeg aldri nå, og likte det ikke særlig da heller.
|
|
|
|
#10 |
|
lettere utlada
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg tror ikke det er mye som ble laget da jeg var liten som jeg ikke spiste.
|
|
|
#11 |
|
En som trener
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserSpaghetti a la Capri har vel fått sitt endelige nådestøt etter ukas Hellstrøm-episode. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg tror jeg spiser det aller meste. Om jeg lager det selv er dog en annen ting. Vi spiste aldri blodpudding, lungemos og den slags hos oss, ei heller grøt eller fleskepannekaker. Vi spiste ikke mye av det som blir plukket frem som "sært" her i tråden. Vi hadde joikaboller (som vi spiser enda!!), spaghetti, kjøttpudding, fiskeboller, fiskekaker, koteletter, kjøttkaker, oksefilet og steker ol. Skulle jeg nevne noe så må det være flesk og duppe - det spiste vi mye av og det har jeg ikke spist siden jeg flyttet hjemmefra. Men det er jo veldig, veldig godt, så det er jo faktisk noe man kan ta med seg for litt variasjon videre. Hmmm ...
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMor mi hata dypt og inderlig å lage mat. Toro kom som en reddende engel for hennes del.
|
|
|
#15 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserTorsketunger var det ekleste jeg visste da jeg var liten, og har ikke spist det siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg likte veldig godt blodpudding, men av en eller annen grunn har det også gått ut av kostholdet.
|
|
|
|
#16 |
|
lettere utlada
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har en kresen mann, så enkelte ting spiser jeg bare hos mamma.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserHar noen nevnt landgang? Formloff delt i tre, med pizzafyll oppå? Serverte det i 80-tallsparty her forleden, det var tørt, gitt!
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Her oppe er landgang slike lange osteloff. Selges på flere bakeri, med blant annen ost og skinke, pizzafyll, eggerøre og laks etc.
|
|
![]() |
|
|