|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Risputen er nok det den er mest brukt til hos meg og ja. Ellers tining av brød og eventuelle andre ting jeg har tatt opp fra fryseren litt sent, oppvarming av mat og popcorn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Jeg kom på en ting til - jeg baker poteter i den. Jeg kjøpte en potetbake-pute i sommer - genial. 5-6 minutter og potetene er mørne og fine.
![]() |
#64 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]
Jada, det går kjapt på gass også, men da må jeg stå og passe på. Microen passer seg selv mens jeg lager kaffe og hører barna i gloser.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Å ha mikro kun for Havregrøt hadde jeg neppe prioritert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Jeg har hatt mikro en kort stund i hybeldagene, men det ble ikke brukt noe særlig da og nå kommer jeg ikke på noe jeg trenger den til.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Nå et mikro nå til dags noe helt annet enn i hybeldagene Harriet. Min gamle hybelmikro tror jeg neppe jeg hadde brukt noe særlg nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Vår mikro er også varmluftsovn (med full dybde), så vi bruker vår masse. Når vi lager mat som skal tilberedes med varmluft bruker vi gjerne både vanlig ovn og mikroovnen, når vi tiner mat (defrostfunksjon), popper popcorn, steke kjeks ol.
![]() |
#69 |
kamerat
|
![]() |
#70 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Vi bruker den ofte, gjerne hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Jeg tiner brød og varmer opp middagsrester. Særlig det siste. Vi har MYE restemat. Og så bruker jeg den til å koke ris i min flotte Tupperware-riskoker.
![]() |
#72 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Til å varme ferdiggrøt.
![]() |
#73 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det gjør faktisk jeg også, kom jeg på nå. Den riskokeren er genial. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Sous vide bruker jeg minst en gang i uken. Vidunderlige dingsen.
![]() |
#75 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Popcorn og havregrøt.
![]() |
#76 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Bruker den ofte. Varme middagsrester, men også som en aktiv del av middagslagingen. Smelte smør, smelte sjokolade (nåja, ikke til middag), varme grønnsaker og fisk (de damper i sin egen kraft), varme fiskekaker o.l. Synes mikro er vel så bra som gryte - gir ihvertfall oppvask som er mindre og mindre plasskrevende i oppvaskmaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Omtrent alt er nevnt allerede trur eg? Poppe popcorn, varme middagsrestar, smelte smør til baking, varme tortillalefser. Ikkje uunnværlig, men greit å ha.
![]() |
![]() |
#78 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Jeg vet ikke om jeg ville kjøpt en. Men vi fikk i gave og bruker den masse. Varmer opp middagsrester, tiner boller og annen bakst fra frysen, varmer opp kaffe (selv om det var mer da vi hadde små barn og aldri fikk drukket opp kaffekoppen). Absolutt ikke nødvendig, men veldig deilig når vi nå først har den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Kastet ut mikro'n for et halvår siden, da den sluttet å fungere. Har i grunnen ikke savnet den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]Jeg har tenkt til å kjøpe en til kontorkjøkkenet for å kunne varme opp Fjordland, enkelt og greit. Vi har bare kokeplater, og jeg trenger å kunne spise varmmat når jeg blir sittende utover kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|