|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?
Nei, det stemmer ikke. Merkevarene er mye billigere. Vår ukehandel gikk ned fra ca. 3000 i uka da vi handlet bare på Meny til omkring 2200 da vi byttet til Rema (pluss fyller på med ting vi ikke får på Rema). Da kjøper vi de samme produktene som før, men betaler bare mye mindre.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Ja, det er min erfaring også.
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg merker (dessverre) også stor forskjell på prisene på Rema og Meny. Da tenker jeg selvsagt på identiske varer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
OK. Jeg har ikke merket noen forskjell de gangene jeg har handlet der, men så er jeg ikke så veldig bevisst på hva mat koster heller. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Jeg tror ikke du betaler så mye ekstra der du handler. De er litt dyrere enn rema, men det er litt Meny og røkla det der, Meny er og blir ganske mye dyrere enn alle de andre. De andre er mer nyanseforskjeller.
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Din nærbutikk stiller i særklasse hvis den er like god fortsatt som da jeg var student. Vi har ikke sånne her i nærheten. JEg må til nabobyen for å finne noe som likner litt.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men akkurat det beskriver den ene av våre lokale Rema-er godt. Utvalget er mindre enn hos Mega, men det er såpass stort at jeg aldri har manglet noe. Utvalget i bra frukt og grønt er også veldig stort. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der har vi også spart inn mye nå, av samme grunn som dere. Ungene får litt lørdagsgodt, men utover det går det lite penger på snop. (Men muligens desto mer penger på nøtter og litt mørk sjokolade. Hehe.)
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Nei økonomipakker lønner seg nok ikke når man er få. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukehandler, noen ganger for to uker. Må som regel supplere en del, men da tar vi de store tingene og middagsingredienser. Handler på Coop Xtra, det er sikkert ikke billigst i verden, men helt greie priser og en del tilbud. Mellomhandling skjer stort sett på Rema, men siden jeg spiser glutenfritt handler jeg også litt på Meny, helsekost eller nett når de ikke har det jeg trenger på de vanlige butikkene. Vi har helt klart rom for å spare mer, men så helt ille er det ikke. Jeg skulle gjerne kjøpt gode oster og oljer og denslags, men akkurat nå er ikke økonomien vår der. Sånn går det når en etablerer seg seint.
|
|
|
|
#11 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi planlegger middager, ukeshandler på Rema og baker brød. Vi kaster sjelden mat også har vi satt et ekstra fryseskap i boden slik at vi kan handle inn dersom vi kommer over gode tilbud. Vi har svært sjelden ris, pasta eller potet som tilbehør/vomfyll til middag, så det går mye grønnsaker. I sommerhalvåret dyrker vi en god del selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Katta... Vi prøver å holde oss under 10000 i mnd og det inkluderer restaurantbesøk og vin. Det holder hardt. Tidligere brukte vi mer og da var vi færre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Det er det vi prøver på også, og det går ikke for å si det sånn, men jeg nekter å gi opp.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Det aller viktigste hos oss er å holde det ryddig og ha litt system i skapene sånn at man faktisk ser hva man har. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Meny er en for farlig butikk for meg. Der havner det alltid dyre og importerte matvarer i kurven min. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Det er den. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Det skal sies at det ikke er rent matbudsjett. I nettbanken blir jo utgiftene sortert og det er en del andre utgifter på dagligvarebutikker også. Tannkrem, tannbørster, donaldblader,servietter og sånt går også inn i matbudsjettet. Handler jeg derimot på Obs går jeg inn og trekker fra om jeg handler klær eller lignende store ting. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Spiser middag hos svigers ca 5 ganger i uken.
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Prøver å være så økonomisk jeg bare kan så bra med tips.
|
|
|
|
#20 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukeshandler IKKE. Og sparer på at det ikke er noe som blir kastet. Og så tar jeg rimeligste alternativ (etter å ha lest innholdsfortegnelsen). Og handler ikke på Meny eller Ultra så sant ikke jeg må. Eller ICA forsåvidt og.
|
![]() |
|
|