|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperDa jeg fikk vannkopper for 9 år siden, dro jeg til legen første dagen. Hverken han eller jeg skjønte at det var vannkopper. Prikkene var så lyse, og så heller ut som en allergisk reaksjon. Dagen etter var det ingen tvil. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperNå har vi vært his legen, alt er avbestilt/booket om, så får vi se når ungene er friske nok til tur.
|
|
|
#63 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperHar alle fått det nå, eller mangler det fortsatt en? Hvordan går det hos dere?
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Danskebåten og vannkopper
Vi har også en igjen. Det har vært noen runder i vår forrige bhg uten at han har fått det. Ingen vannkopper i denne bhg og nå er han akkurat sluttet der. Da får han det vel som skolegutt.
|
|
|
#65 |
|
Firebarnsmor
Sun har vært med på mange runder, men ikke blitt smittet. Hun får derimot alt annet som tusler og går da.
|
|
|
#66 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperHan har det greit. En del flere prikker enn mellomste hadde, men han klør ikke sååå fælt. MEN, han får feber og spesielt om natta har han rava rundt med feberfantasier, det er enkelt, men det gir seg med paracet da.
|
|
|
#67 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperMinste har forresten ikke fått det enda, han får det vel midt på ferien tenker jeg.
|
|
|
#68 |
|
Sv: Danskebåten og vannkopperHåper nå ikke at minste får det da! God bedring til eldste!
|
|
|
#69 |
|
Firebarnsmor
Sv: Danskebåten og vannkopperØyekatarren fikk kanskje et oppbluss pga vannkoppene?
|
|
|
#70 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperDette er visst oss i år... Blææææææææææææ!
|
|
|
|
#71 |
|
lettere utlada
|
Sv: Danskebåten og vannkopperNår er det "vanlig" at ungene får vannkopper egentlig? Mine to har vært rundt utbrudd av vannkopper i barnehagen flere ganger, men har enda ikke hatt det. (I alle fall ikke så vi vet om det. Vi hadde vel visst det om det var det.)
|
|
|
#72 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det varierer vel. Størsta her hadde én (EN!) prikk og feber og that's it, hun var da 3-4 år. Mellomste og Minstemor fikk det samtidig mens pappan hadde pappaperm med Minstemor; de var da hhv 3,5 år og 9 mnd. De hadde drøssevis av prikker, men var ikke så innmari plaget av det.
|
|
|
#73 |
|
finner ut av mye
|
Er det noe som er vanlig med vannkopper da? Jeg fikk da jeg var 12, og så ga jeg det videre til søsknene mine på henholdsvis 10 og 7.
|
|
|
#74 |
|
lettere utlada
|
Så de KAN ha hatt det uten at vi har visst hva det var? De hadde en periode her i fjor da de hadde mye feber..
|
|
|
#75 |
|
Drømmer
|
Ja , du kan gå til legen og få det sjekket. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg var 13 år ,kidsa var 2 og 3 år når de hadde vannkopper men det vanligste er vel i bygård alder . Det gikk noen runder før 3 åringen fikk det.n |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Klar
|
Sv: Danskebåten og vannkopperÅ nei, Najade! Hva gjør dere? Vi tok båten fra Hirtshals i fjor, med to super-vannkopp-befengte unger. Ingen regler fra båtselskapet sin side, men jeg hadde nok ikke dratt Sem med på den turen hvis det ikke var for å komme oss hjem. Men mine var ordentlig ille. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Tja, si det? Eldste fikk det i mai det året hun hadde fylt 2 (hun var 2 år og 3 mnd nokså nøyaktig). Yngste på snart syv har enda ikke hatt det. Det har gått et par runder i bhg i Stavanger uten at han fikk det og nå også i klassen.
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Danskebåten og vannkopperMine hadde det etter hverandre når de var 1.5 år og 5 år. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Danskebåten og vannkopperMellomste fikk vannkopper da hun var 13, til tross for årlige utbrudd i barnehagen og på skolen. Hun ble kjempesyk, hadde uttallige vannkopper innvortes og utvirtes og hadde veldig nedsatt allmenntilstand i 10 dager. |
|
|
|
![]() |
|
|