Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du kebab?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser du Kebab?
Nei, har aldri smakt det 6 5,31%
Ja, men bare av og til 61 53,98%
Ja, det er den beste nattmaten! 12 10,62%
Kebab? 3 2,65%
Jeg har smakt det, men spiser det ikke. 31 27,43%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 02:35   #61
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Nei og har IKKE gjort det siden jeg så ett program om hvordan de ble laget (På NRK for ca 6 år siden). Selv de som blir laget av "seriøse" produsenter som Gilde etc inneholder alt for mye rart, og for lite rent kjøtt til at jeg noen gang kommer til å spise det.

Unntaket måtte være kebab med rent kjøtt, men hvordan kan jeg vite at det er det?

Spiser forrsten ikke nuggets heller av samme årsak.

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 05:55   #62
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Jeg turde ikke klikke på linken. Jeg spiste kebab etter en bytur lørdag. :småkvalm ennå:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 08:44   #63
mummitrollet
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 19
mummitrollet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Ja av og til

mummitrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:01   #64
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Jeg har spist kebab en gang i hele mitt liv. Syns ikke det var så stas. Nå spiser jeg sjelden mat fra fastfoodsteder. Det smaker dritt og jeg er sterkt skeptisk til hygienen i sånne steder. Den der kebabstanga som går rundt og rundt ser jo direkte motbydelig ut. Aldri i livet om jeg ville spist kjøtt fra den.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:39   #65
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Åååh jeg får bare mer og mer og mer og mer og mer lyst på kebab jo mer jeg leser i denne tråden. Tror jeg må kjøpe meg en i byen i morgen, ja.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:11   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Kasia: Kjøtt som står fremme over natten (gud vet hvor mange) uten kjøling er ikke min greie. Når det i tillegg skrives om fingernegler i sausen og 4 (!) forskjellige sædtyper , så takker jeg for meg. :spy:;

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:58   #67
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Sist jeg spiste kebab var nyttårsaften 2000. Og det har ikke vært noe stort savn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:42   #68
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Heller sjeldent jeg kjøper ferdiglaget.

Jeg lager heller selv hjemme med svinekjøttdeig og kebabkrydder. Mye bedre og da vet jeg hva jeg får.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:35   #69
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Har smakt det en gang når jeg var i Tyrkia for 18 år siden!! Aldri mer kebab her i gården! Nevøene mine elsker Pizza med kebabkjøtt........Er det like "farlig" som vanlig kebab??

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:46   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Jeg eter kebab og jeg eter pølser - med god apetitt. Noe skal jeg da dø av jeg og.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:55   #71
mimmo
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Nei

  Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:28   #72
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Jeg spiser bare donner-kebab, sånn skikkelig kjøtt som er stablet. Ikke noe farsedritt her, nei.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:28   #73
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Sorry dere som ikke bor i Oslo: Ordentlig god kebab spiser man i Trondheimsveien (L'Oasis). Med kylling eller lam shwarma, bulgurhvete, hjemmebakt laffebrød (ikke pita!) og ordentlig salat uten mais. Og selfølgelig ikke Thousand Island. Da er det til og med sunt! Prøv!

Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:29   #74
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

...eh.... Så du har spist kebab på alle steder som selger kebab i Oslo? Så Oslo-kebab er en egen type kebab det altså? hmmmm.... man lærer stadig noe nytt og nyttig her på FP

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:35   #75
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser du kebab?

nei

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:47   #76
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.822
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Spiste det en del før, men har ikke spist så mange de siste 5-6 årene. 1-2 i året, kanskje? Synes kvaliteten varierer sterkt her i Oslo og de jeg har spist har vært i 50-60 kroners-klassen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:37   #77
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Jeg har spist kebab. Siste gang var for 10år siden. Har ingen planer om å spise det igjen, og ihvertfall ikke etter slike artikler :grøss:

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:44   #78
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Jeg spiser kebab når jeg er i Oslo
Da jeg bodde der var kebaben på Holmlia, Hauketo og New Beirut(?) de beste. Spiste både "vanlig" og kylling. Har også spist fra boder på natta - aldri blitt syk, heldigvis!
Spiser også kebab her, men ingen lager så gode som noen av stedene i Oslo. I Trondheim er kebaben stort sett helt forferdelig....man har da ikke Thousand Island og ketchup på kebaben....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 18:18   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Rullekebab er godt. Da jeg hadde vært nesten 3 mnd i Guinea-Bissau og kun spist ris, fisk og peanutter *overdriver*, var vi i Senegal. Der kjøpte vi verdens BESTE rullekebab. Ingen er så god som den var, men de lager OK i Trondheim også.

Vanlig Kebab liker jeg ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 15:43   #80
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kebab?

Opprinnelig lagt inn av KristinS

Jeg lager heller selv hjemme med svinekjøttdeig og kebabkrydder. Mye bedre og da vet jeg hva jeg får.

Det var jo en snedig løsning, svinekebab!

Selv har jeg vært en god tilhenger av nattmatkebab i utelivsperioden min. Er jeg ute nå hender det vi slenger innom for en kebab eller falafel. Men den beste kebaben fikk vi i Tyrkia, og en liknende variant i Hellas for mange år siden.

Med gode råvarer er det veldig godt. Sånn seint på natta er det viktigste at det smaker deilig hvitløk og ganske sterkt - og vi går på såkalt trygge steder.

Så svaret mitt er at jeg spiser av og til. Leenge siden, alt for lenge siden jeg har spist en deilig falafel. Vurderer å prøve oppskrifta som ble presentert på første side.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no