|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Skifter dere dekk og vasker bilen selv? | |||
| Selvfølgelig gjør vi alt selv! |
|
46 | 42,59% |
| Nei, vi kjøper (selvsagt) alle tjenestene |
|
28 | 25,93% |
| Vi vasker bilen, men setter bort å skifte dekk |
|
14 | 12,96% |
| Vi skifter dekk selv, men kjøper vasketjenester |
|
20 | 18,52% |
| Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg og pappa skifter dekk sammen på min bil. Jeg kan skifte dekk selv, men jeg er visst ikke så sterk i armene, så han må hjelpe meg.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg er mest overrasket over hvor mange som har flere biler enn en.
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?
Jeg nevnte tre, men vi har egentlig to, da. Har akkurat fått ny bil pga familieforøkelse, og har ikke fått lagt ut den som skal erstattes for salg ennå. Og så bor vi litt landlig, og da må vi ha en hver.
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Mannen vasker bil og dekkene har vi på dekkhotell og får skiftet der. Mannen kan skifte dekk, jeg har aldri gjort det.
|
|
|
#6 |
|
lettere utlada
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Mannen skifter dekk, vi alle fire vasker bilen. Ungene elsker å få være med på det, og det er stor jubel når jeg sier at det er tid for bilvask.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg har aldri følt at det å ikke skifte dekk lager noe hakk i min selvstendighet som kvinne, eller hva jeg skal si. Det er en oppgave som må løses to ganger i året, og den er på ingen måte umulig å få løst på andre måter enn å gjøre det selv. Jeg syns ikke det er noe verre enn at jeg ikke kan fikse bremser, takrenner eller feie pipa. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg er selvfølgelig klar over at det kan skje at en punkterer, men hvor mange ganger i livet er det en problemstilling? Jeg har kjørt bil i 30 år og aldri punktert, og jeg kommer ikke til å synes det er verken det aller minste flaut eller ressurssløsing å tilkalle hjelp om det skjer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Vi skifta dekk i dag, og skal ut og støvsuge bilene etter middag. Utvendig vask tar vi før 17. mai.
|
|
|
#11 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Eg kjøpe desse tjenestene. Eg syns det er skikkelig kjedelig å gjere det og har visst lagt meg til ei vane på å kjøpe meg ut av alt eg ikkje likar å gjere. (Her hadde eg tenkt å skrive
|
|
|
|
#12 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Vasker alltid bilene selv. Mannen er nøye på dette, og våre biler kommer ikke nær en vaskemaskin, spesielt ikke de med børster.
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg hadde hatt lappen i 20 år før jeg punkterte. Heldigvis var jeg bare 300 meter hjemmefra, så jeg kjørte hjem og mannen skiftet dekk. Jeg kan sikfte dekk om jeg klarer å løsne mutrene, men tror heller at jeg hadde ringt etter hjelp enn å begynt med dekkskifte selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg har aldri skiftet dekk, og er i grunn ikke flau over det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg verken skifter dekk eller vasker bilen.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Jeg vet hvordan jeg skal skifte dekk, men siden jeg har dekkhotell, er mutterne så harde at sliter med å få dem opp med et vanlig krysstak. Ikke har jeg hatt reservehjul i mange år heller, før den siste vi fikk for et år siden.
|
|
|
#17 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Det kommer selvfølgelig mye an på hvordan man bor og. Jeg skal ikke kjøre stort lenger enn et kvarter herfra før det ikke er mobildekning lenger. Noen steder er det i tillegg kilometervis til nærmeste nabo. Jeg er ikke ofte i den delen av kommunen, men det hender jo. Det er ikke så vanskelig å legge om hjul, om man har latmannsarm og har gjort det før, så det er jo mye lettere å bare lære seg det sånn i tilfelle. (Og om noen synes det høres grusomt avsides ut - det er 45 minutter til Oslo...)
|
|
|
|
#18 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Mannen jobber på verksted og tar begge deler.
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Vi gjør det selv. Stort sett er det mannen min som gjør det.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?Vi vasker bilen utvendig i vaskehall på bensinstasjon. Vi vasker den inni selv, men vi gjør det for sjelden. Men nå gjorde storebror og mannen det sist uke. |
|
|
|
![]() |
|
|