|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
| Før første barnet ønsket jeg jente |
|
99 | 61,88% |
| Før første barnet ønsket jeg gutt |
|
48 | 30,00% |
| Før andre barnet ønsket jeg jente |
|
69 | 43,13% |
| Før andre barnet ønsket jeg gutt |
|
40 | 25,00% |
| Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
|
33 | 20,63% |
| Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
|
13 | 8,13% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er veldig sikker på at det - i hvert fall i mange miljøer - er ekstremt mye vanligere med mer mas og mer utidig mas om "når kommer jenta?" enn "når kommer gutten?" Selv om begge deler sikkert forekommer.
|
|
|
#62 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Første gang ønsket jeg meg jente, jeg er jentete og liker jenteting og synes det var tryggest. Og så viste det seg at jeg ventet en gutt. Og det ble selvsagt helt fantastisk, så fantastisk at jeg ønsket meg en gutt til da jeg ble gravid igjen. Og så ble det jente. Og det var selvsagt like fantastisk det også. Nummer tre og fire ble en av hver og da visste jeg jo at begge deler var like fint og at kjønn virkelig ikke betyr noe som helst for meg. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Det er mulig jeg oppfatter slik prat som uinteressant pjatt og derfor aldri oppfatter det som hverken frekt eller utidig. Jeg syns i alle fall det er best å bare trekke på skuldrene av det. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Eg har alltid sett for meg at eg skulle vere guttemamma, så da det viste seg at første barn var ei jente, så måtte eg ommøblere litt mentalt.
|
|
|
#65 |
|
maler
|
Det maset er nå så, det er vel bare talemåter på linje med "synes du to barn er passe eller vil du ha en liten flokk"? Det jeg har hatt litt problemer med i svangerskap nr 3 og 4 har vært at det har vært ekstremt få gratulasjoner og positive vinklinger, men veldig mange varianter av "så synd" og "det var dumt" og "hadde du ikke heller ville hatt ei jente" og "JEG er i hvertfall glad jeg har ei jente" og "Da må du til pers en gang til, guttene mister du vet du" og "du skjønner jo ikke hva det dreier seg om du som bare har gutter, du må prøve å få ei jente for å få det nære forholdet" etc etc etc. Jeg merker at nå som jeg er ugravid og i vater kan jeg le høyt av sånne kommentarer, men man er sårbar når man føler at det barnet man bærer ikke er bra nok for verden rundt seg.
|
|
|
#66 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg først jente, fordi alle venninnene mine med barn hadde jenter. Jeg fikk gutt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Da jeg ventet nr tre var jeg faktisk mest glad for at det var en baby inne i magen. Et år tidligere ble jeg også gravid, men gikk veldig lenge med blighted ovum som det kalles, dvs svangerskap uten foster. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
villende
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Ønsket og ønsket, jeg har alltid sett for meg at jeg ville få gutt først og så jente etterpå. Magefølelsen (og ønsket) sa gutt med Snupp og innerst inne ønsket jeg meg nok jente med Mini, selv om det viktigste var et lillesøsken. Og jeg vet at jeg ville blitt like glad i en gutt til som jeg er i Mini. Men jeg tror nok det hadde vært mer sannsynlig at vi hadde gått for en nummer tre om vi hadde hatt to gutter, både fordi jeg liker tanken på å ha en "flokk" av samme kjønn, men også for å se om vi hadde fått oppleve å oppdra (minst) en av begge. Nå er vi sikre på at vi ikke skal ha flere, men skulle det mot absolutt alle odds ha sneket seg inn en bonus så kan jeg med hånden på hjertet sagt at det ville vært fullstendig likegyldig om det hadde vært gutt eller jente. Jeg trives som mamma til begge kjønn, med alle de forskjellige utfordringene det fører med seg. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Første gangen hadde jeg ingen ønsker om kjønn, og storebror var hjertelig velkommen. Andre gang ønsket jeg meg en gutt til og det fikk vi. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#71 |
|
|
Akkurat denne hadde jeg nærmeste raset over, kjenner jeg. Jeg hadde et veldig vanskelig og konfliktfylt forhold til min egen mor og har aldri kjent noen nærhet til henne. For meg er det ekstremt viktig at mitt barn skal kjenne nærhet til meg, og derfor hadde jeg blitt ganske sår og lei meg om noen fortalte meg at det var umulig basert på hans kjønn.
|
|
|
|
#72 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er veldig overrasket over at så mange ønsker seg det ene foran det andre (og derfor har svart i pollen). Det har aldri slått meg faktisk, verken med første eller andre.
|
|
|
|
#73 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg hadde aldri noe ønske, men en forventning til at jeg skulle få jente første gangen. Jeg hadde på en eller annen måte kun sett for meg være mamma til ei jente. Nå har jeg to gutter. Ønsket meg kun friske barn da jeg gikk gravid.
|
|
|
#74 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg hadde ingen preferanser første gangen, men jeg hadde mest lyst på jente andre gangen. Litt fordi vi hadde en veldig aktiv liten gutt, og jeg så for meg to av dem som en litt heftig oppgave (og ja, jeg visste selvsagt at mange jenter er mye heftigere enn mange gutter). Litt fordi jeg visste at det bare ble to barn, og jeg vil jo helst aldri lure på om jeg går glipp av noe. Og ja, jeg visste at det uansett kom til å bli to helt ulike barn og like mye to helt forskjellige opplevelser - det er kun på et helt abstrakt nivå at jeg så for meg at "guttemamma" og "jentemamma" er to checkpoints i større grad. Dette er jo helt irrasjonelle greier på alle måter.
|
|
|
#76 |
|
Er frisk!
|
|
|
|
|
#77 |
|
Eklektisk
|
Jeg føler meg nærere min gutt enn min jente. Elsker begge, altså. Lover. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?I land der nam kan bestemme, eller ønske kjønn på barn ved adopsjon, ser man en stor overvekt av ønske om jente. Det er dessverre ikke veldig uvanlig å høre om saker der ventende foreldre sier nei til et barn pga feil kjønn. Årsakene som oppgis er faktisk mye de samme vi ser i denne tråden. Har allerede jente, så kjekt med en til. Har gutt, så kjekt med jente, i det hele tatt.
|
|
|
#79 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Første gangen hadde jeg ingen ønsker ang kjønnet.
|
|
|
#80 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg kan ikke svare, for helt ærlig så ønsket jeg ikke verken det ene eller det andre.
|
![]() |
|
|