|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Her har ungene pyntet juletreet i alle år, og jeg forandrer ikke på noe etterpå. De første årene ble det kaos og det meste av julepynten havna nederst.
![]() |
#62 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Vi pynter juletreet sammen alle fem og det er ikke noen spesiell stil over det for å si det sånn. Det er maksimalistisk til tusen med masse pynt laget av ungene og det er like flott hvert år!
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Hittil har vi voksne pyntet det, men i år skal eldstejenten (2 1/2) få være med. Eneste justeringen vi gjør blir vel å flytte det som er så langt nede at lillesøster (11 måneder) får fatt i det.
![]() |
#65 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Optimistmannen og jentene pynter treet her. Det kan vel hende at jeg flytter litt på noe av pynten når ingen ser meg.
![]() |
#66 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Eg og barna pyntar. Eg synes eit rotete juletre er sjarmerande. Og det mest sjarmerande er all pynten som havnar i det enkelte barn sin høgde. Da dei var mindre var det nesten ikkje pynt på øvre halvdel av treet. Alt var pepra på nedre halvdel. Og så pyntar me med hummar og kanari. Det er fine til- og frålappar, julenissar og englar, ein perla bil eller ei perla and, ein dorullnisse, ei sløyfe, ein sjokolade i fint papir.
![]() |
#67 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Ungene er med på pyntinga. Toåringen henger sikkert alt på én plass, men det er jo ikke noe i veien for å rydde litt opp i det etter at ungene er i seng.
![]() |
#68 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Vi er sentimentalmaksimalistiske fellesskapspyntere. Det er veldig koselig.
![]() |
#69 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Vi pynter treet sammen - ungene pynter mest. Juletreet vårt er rotete og vi praktiserer more-is-more-prinsipper. På juletreet vårt er det massevis av plass til hjemmelaget pynt, så supplerer vi med kjøpepynt etter ønsker og behov. Jeg elsker at juletreet tilhører oss alle, og bidrar selv fortsatt med hjemmelaget pynt. Den eneste som ikke bryr seg er mannen, men han flytter ingen kuler i etterkant heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Vi (les jeg) er nok litt sære der ja.
![]() |
#71 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg kan bare glemme å flytte på pynten til treåringen. Han er et petimeter av en annen verden, og alt må være nøyaktig som det så ut første gang han så det.* Hvis jeg stabler noe på en bestemt måte, stiller opp nye leker eller skaffer nye sofaputer eller hva som helst, så husker han akkurat hvordan det blei gjort og gjør det slik for bestandig. (I slagbenken på kjøkkenet har vi puter som er blomstrete på en side og stripete på en annen. Jeg bestemte meg for dagen etter at stripesiden nok var finest, likevel. Etter det har guttungen snudd putene hver dag i et halvt år - jeg snur dem tilbake ...)
![]() |
![]() |
#72 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Matilda:
![]() |
#73 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg og ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Tidligere pyntet barna et eget, lite tre oppe, der alt av hjemmelaget ræl kom opp. Så pyntet jeg treet nede lekkert og pent. Nå som de er større så får de være ed og pynte nede også, men det er jeg som stort sett bestemmer utvalget i pynt.
![]() |
#75 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Treet finnes for øvrig ikke minimalistisk, og det er mye hjemmelaget pynt der. Men i utvalg.
![]() |
#76 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Vi pynter sammen. Men jeg innser at jeg tapte slaget om julepynten i skilsmisseoppgjøret og treet ser ut deretter.
![]() |
#77 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Det virker som det blir vanligere og vanligere å pynte tidlig. Og særlig i år, når julaften er på en tirsdag, tror jeg mange pynter denne helga her, av praktiske grunner. FB-feeden min er i alle fall full av ferdigpyntede trær. Føler meg nesten som en raring som fortsatt venter til lille julaften.
![]() |
#78 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Vi pynter sammen, og ungene er godt oppdratt i hva som skal henge hvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Her pynter i all hovedsak barna. Mannen setter opp treet og setter på lysene, så sant han er hjemme, og så tar de over. I år er han ikke hjemme, så jeg måtte sette opp treet, og det ble beint og bra, så vidt jeg kan se. Så får vi se hvordan lysene blir i morgen... Kjenner det er lenge siden jeg har tatt den jobben.
![]() |
#80 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg pyntet oppe og barna nede. Ca halvparten hver. De har vært utrolig flinke- som jeg skulle gjort det selv faktisk. Ganske utrolig egentlig- det hadde jeg ikke trodd. Hadde stålsatt meg for å måtte leve med mye pynt sentrert på et punkt av treet og bestemt meg for å tåle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|