Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hopper de over lilla/advent

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 23:45   #61
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hopper de over lilla/advent

Kvite blomar!

Gammel 29-11-13, 23:46   #62
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Lille julaften gjør jeg ingenting annet enn å sitte i joggedress med ungene foran tv, spise godis og ta imot besøk som kommer for å bytte gaver. Beveger meg ikke utenfor døra. Lille julaften nytes i fulle drag uten en eneste ting som må gjøres, alt er klart og har vært klart en uke. Blikket flyr mellom tv og juletre hele tiden, lydene av gubben fra kjøkkenet (han ordner og kokkelerer) er herlige og det bare nytes og nytes.
Jul for meg er førjulstiden og julaften. Derfor pynter jeg tidlig, må ha jul rundt meg i hele desember, og da er det bare kos, null stress av noe slag. Ingenting som må gjøres. Herlig.

Gammel 29-11-13, 23:49   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke liker jeg lilla og ikke er jeg kristen, så jeg pynter med de fargene jeg vil.

Og for meg er det JUL 1. desember/1. søndag i advent, da kommer ALL julepynten opp. Det er min barnslige glede, og ingen skal fortelle meg at det er feil.
Jeg vil nyte julen lengst mulig før julaften, etter 1. nyttårsdag ryker alt ut. Hele desember er en eneste stor julefest for meg, eller rettere sagt forberedelser til julefeiringen. Vi storkoser oss, det er den beste måneden i hele året!

Gammel 29-11-13, 23:50   #64
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kvite blomar!

Hvite Azalear og hvite tulipaner.

Men Azaleaene her i huset er på litt sånn kamikzeoppdrag stakkars.

Gammel 30-11-13, 00:00   #65
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pynter ikke så veldig til advent, men lys og servietter er i lilla, og kanskje ett par duker/løpere. Adventsstjerne og annet lys. Litt hvitt og sølv.

I fjor tok jeg for første gang fram litt av julepynten til første søndag i advent og så litt og litt utover i desember. Men var lei hele julepynten før jula startet, så det gjør jeg aldri igjen. Venter til lillejuleaften eller høyst ett par dager før.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 00:02   #66
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker forresten ikke hvite lys, for det minner meg om død og begravelse, så det bruker jeg aldri.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 00:06   #67
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her har vi funnet frem en del pynt nå i kveld, resten kommer i morgen.
Hender at det blir noen nye innkjøp i løpet av desember også.
Eneste jeg venter med er juletreet og broderte juleduker.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 00:12   #68
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Man burde hatt egne adventspu ere.

En julekalender. En ny hver dag.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke feirer advent.

Her har ungene en koselig og forseggjort kalender med blanding av gaver og aktiviteter, og det er det. Jeg pynter ikke noe som helst før lille julaften.

Gammel 30-11-13, 00:20   #69
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

En julekalender. En ny hver dag.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke feirer advent.

Her har ungene en koselig og forseggjort kalender med blanding av gaver og aktiviteter, og det er det. Jeg pynter ikke noe som helst før lille julaften.

Kunne i grunn hatt adventskalender der hovedingrediensen var likt kvar dag, dog med litt variasjon i innhold.

Gammel 30-11-13, 00:25   #70
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Azalea! og amaryllis!

Gammel 30-11-13, 01:12   #71
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker både rødt, lilla, hvitt og sølv. Blir mer rødt jo nærmere vi kommer jul. Vi liker å pynte litt etter litt, og jeg synes det er koselig med omtrent ferdig pyntet hus 3-4 dager før.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 01:26   #72
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til vanlig skiller jeg advent og jul. I adventstiden pynter jeg med lilla lys, lilla duker, adventskalendere og adventsstjerner/staker. Julepynten kommer ikke frem før 22. desember.

I år er vi husløse og pynter ikke til advent, vi går rett på jul når vi flytter inn i nytt hus om noen uker. Håper jeg. Om jeg finner igjen julepynten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 02:27   #73
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke lilla eller rødt og pynter bare med hvitt og sølv. Ergo - hvite lys i staken.

Gammel 30-11-13, 02:34   #74
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tally: jeg vet jo det.

Jeg blir jo ikke sur eller sjokkert, men jeg syns helt oppriktig at folk gjør det FEIL når de gjør det annerledes og rart. Og så syns jeg ikke det er et alvorlig nok tema til at jeg gidder å vandre toleranseruten min i hodet mitt.

Jeg er helt enig med deg. EN ting om gangen og ikke noe tull.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 04:01   #75
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Har så mye lilla ellers i året, jeg liker lilla. Men jeg synes liksom lilla når det er advent har en litt vel religiøs betydning for min smak, så jeg kjører løs med rødt, nisser og dompaper fra første advent.

Gammel 30-11-13, 09:41   #76
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter ikke til advent. Eller, det stemmer ikke helt. Adventsstake med lilla lys, julestjerne i vinduet, julelys ute og krans på døren kommer alle opp 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Utover det kommer ingenting fram før vi julepynter lille julaften. Jeg liker lilla, det er mer det at jeg ikke gidder pynte to ganger på så kort tid.

Gammel 30-11-13, 09:51   #77
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her liker jeg og pynte i hvit og sølv farger nå i advent, till jul liker jeg hvit og rødt sammen.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 10:34   #78
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Rød duk på kjøkkenet. Lilla stæsj i stua. :ikkesåfarlig:
Noe pynt kommer også fra før jul.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 10:37   #79
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere som kjører på med full julepynt nå, noen til og med juletre: Det blir jo ingen forandring da, når det virkelig blir jul? Spør av oppriktig nysgjerrighet, for meg ligger den julefølelsen så veldig i ryggmargen fra lille julaften når all pynten kom på plass og det var JUL.

Inspirert av en annen tråd så rotet jeg meg inn til fru fotball, og der sto jaggu mannen med den nyfødte på armen og pyntet juletreet. I november?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 10:43   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men dere som kjører på med full julepynt nå, noen til og med juletre: Det blir jo ingen forandring da, når det virkelig blir jul? Spør av oppriktig nysgjerrighet, for meg ligger den julefølelsen så veldig i ryggmargen fra lille julaften når all pynten kom på plass og det var JUL.

Det er derfor jeg venter med juletreet. Neida joda, men selv om all julepynten (unntatt treet) kommer opp nå, er det noen ting vi venter litt med for å få den ordentlige dirrende følelsen kvelden før kvelden. Lillejulaften har jeg "pakke inn gavene"-tradisjon mens tven i bakgrunnen står på NRK og det av julegreier som sendes der. Det eller julemusikk.
Treet pyntes (men mulig vi går for tre en uke tidligere i år) og pakkene legges aldri under treet før ungene er i seng lillejulaften. Alle pakkene er gjemt frem til da, så ungene ser dem ikke før de står opp på julaften.

Vi ser Polarexpressen på kvelden mens vi spiser god mat, og når ungene skal legge seg, henges julestrømpen opp. Når de sover, legger jeg godteriet oppi, og setter en julegave under hver strømpe, fra "julenissen".

Nå er jo vi en litt spesiell julefamilie da, holdt jeg på å si. For meg er det umulig å bli lei, jeg begynner å glede meg til jul i februar omtrent. Og jeg nyter, virkelig nyyyter hver eneste dag i desember og for meg er desember en eneste stor julefest. Hadde det vært fare for at jeg ble lei eller at julen ikke ble "den samme" om jeg begynte såpass tidlig, hadde jeg ikke gjort det. Så jeg skjønner jo at enkelte venter med å ta frem alt. Man skal gjøre det som føles riktig for seg selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.