|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventKvite blomar!
|
|
|
|
#62 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hopper de over lilla/adventLille julaften gjør jeg ingenting annet enn å sitte i joggedress med ungene foran tv, spise godis og ta imot besøk som kommer for å bytte gaver. Beveger meg ikke utenfor døra. Lille julaften nytes i fulle drag uten en eneste ting som må gjøres, alt er klart og har vært klart en uke. Blikket flyr mellom tv og juletre hele tiden, lydene av gubben fra kjøkkenet (han ordner og kokkelerer) er herlige og det bare nytes og nytes.
|
|
|
|
#63 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hopper de over lilla/advent
|
|
|
#64 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvite Azalear og hvite tulipaner.
|
|
|
#65 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventPynter ikke så veldig til advent, men lys og servietter er i lilla, og kanskje ett par duker/løpere. Adventsstjerne og annet lys. Litt hvitt og sølv. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg liker forresten ikke hvite lys, for det minner meg om død og begravelse, så det bruker jeg aldri. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventHer har vi funnet frem en del pynt nå i kveld, resten kommer i morgen. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Audacious
|
En julekalender. En ny hver dag.
|
|
|
#69 |
|
Ferdiglada
Kunne i grunn hatt adventskalender der hovedingrediensen var likt kvar dag, dog med litt variasjon i innhold.
|
|
|
|
#71 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
Sv: Hopper de over lilla/adventVi bruker både rødt, lilla, hvitt og sølv. Blir mer rødt jo nærmere vi kommer jul. Vi liker å pynte litt etter litt, og jeg synes det er koselig med omtrent ferdig pyntet hus 3-4 dager før. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hopper de over lilla/adventTil vanlig skiller jeg advent og jul. I adventstiden pynter jeg med lilla lys, lilla duker, adventskalendere og adventsstjerner/staker. Julepynten kommer ikke frem før 22. desember. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er helt enig med deg. EN ting om gangen og ikke noe tull.
|
|
|
#75 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hopper de over lilla/adventHar så mye lilla ellers i året, jeg liker lilla. Men jeg synes liksom lilla når det er advent har en litt vel religiøs betydning for min smak, så jeg kjører løs med rødt, nisser og dompaper fra første advent.
|
|
|
|
#76 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hopper de over lilla/adventVi pynter ikke til advent. Eller, det stemmer ikke helt. Adventsstake med lilla lys, julestjerne i vinduet, julelys ute og krans på døren kommer alle opp 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Utover det kommer ingenting fram før vi julepynter lille julaften. Jeg liker lilla, det er mer det at jeg ikke gidder pynte to ganger på så kort tid.
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventHer liker jeg og pynte i hvit og sølv farger nå i advent, till jul liker jeg hvit og rødt sammen. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hopper de over lilla/adventRød duk på kjøkkenet. Lilla stæsj i stua. :ikkesåfarlig: |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hopper de over lilla/adventMen dere som kjører på med full julepynt nå, noen til og med juletre: Det blir jo ingen forandring da, når det virkelig blir jul? Spør av oppriktig nysgjerrighet, for meg ligger den julefølelsen så veldig i ryggmargen fra lille julaften når all pynten kom på plass og det var JUL. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger