Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låner du sukker av naboen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Låner du sukker?
Ja, selvfølgelig! 72 36,55%
Tja, det har hendt en gang eller to 55 27,92%
Nei, men naboen låner av meg 17 8,63%
Nei, ingen låner noe som helst 50 25,38%
Sukkerbit 3 1,52%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 22:58   #61
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner du sukker av naboen?

Naboen her kalles også nærkjøpen.
Svigermor har det meste. Med 3 mil på butikken handler man ikke sukker på impuls.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:10   #62
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, ingen låner noe. Jeg antar at dette kommer av at vi har mulighet til å handle døgnet rundt (vanlige butikker åpent 07.00-22.00 + bensinstasjon som er åpent 24 timer i døgnet) og at det er nært? Butikkene er i gangavstand og definitivt innen kjøreavstand.

Det er et poeng. Vi låner jo andre ting av hverandre, som verktøy for eksempel. Og vinopptrekker når den forsvinner idet man skal åpne flaske nummer to.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:19   #63
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Låner du sukker av naboen?

Ja det forekommer at vi låner og andre naboer låner av oss. Ikke så ofte da.
Men da naboens jenter hadde den verste bakedilla rett etter skoletid så kom de titt og ofte. Bare koselig det

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:22   #64
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen låning i nabolaget her. Vi bor alt for nærme butikken.

Som barn husker jeg at jeg ofte ble sendt ut for å låne sukker og melk og sånt. Jeg fikk ikke lov å spise mat med E-stoffer av mine foreldre, og drømte om å kunne drikke Gøy-saft. Så etterhvert lærte jeg meg å dra til naboen for å låne et glass saft. Jeg gikk sikkert en gang i uken. Jeg mistenker at naboen skjønte hva jeg egentlig drev med.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:23   #65
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vel hendt et par ganger, men er sjelden nødvendig ettersom vi bor 70 meter unna en matbutikk som er åpen fra 7 til 23.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:32   #66
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, løper stadig til naboen og låner ting. Typisk er krydder (grøten er ferdig og kanelen er tom) eller boksgreier som jeg tror jeg har masse av (tacoen står på bordet og det var ikke mer mais igjen likevel). Noen tidligere naboer lånte ketchup av oss i snitt annenhver uke.

Gammel 07-11-13, 23:39   #67
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi trenger aldri å låne noe fordi vi alltid har det vi trenger og litt til. Det er det flere naboer som har fått med seg, og bruker oss som reservelager. Vi får jo aldri tilbake noe av det vi låner vekk, så nå har jeg begynt å si nei når naboen spør om å få låne en flaske vin.

Gammel 07-11-13, 23:44   #68
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Låne en flaske vin?! Flere ganger? Spesielt.

Vi bor rett ved butikken så det er ikke noe problem her.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:51   #69
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Jeg har lånt 1 dl sukker av naboen en gang. Og fått masse frukt. Så har jeg passet på å gå over til de med selskapsrester og slikt, samt oppmerksomhet til jul.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:51   #70
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Hm, vi får alltid tilbake tilsvarende det vi har lånt ut. Det ligger jo i begrepet "låne".

Gammel 07-11-13, 23:52   #71
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi lånte hvetemel en julaften. Var en rar følelse, er liksom ikke noe man driver med mer. Når vi var liten skjedde slikt stadig vekk.

Gammel 07-11-13, 23:53   #72
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spør forøvrig ikke om å låne, jeg spør om å få. Men det går begge veier. Hadde jeg hatt behov for en flaske vin utenfor vinmonopolets åpningstid hadde jeg definitivt vært nøye med å levere tilbake (og gjerne med renter).

Gammel 08-11-13, 01:08   #73
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle kommer til oss for å låne. Som regel er det bare en slant igjen i posen og så kommer de jaggu tilbake med 1 kg, slik at vi bestandig går i pluss. Sist gang en nabo prøvde å gi meg 1 kg sukker var jeg hjemme hos dem og nektet å ta den med meg, så det er mulig at jeg snart må kjøpe sukker selv. Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg gjorde det.

Gammel 08-11-13, 01:26   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sukker, men egg. Og jeg antar at det ikke spesifikt sukker du spurte om.

For en måned siden fikk vi en Kiwi i underetasjen som er åpen 7-23 6 dager i uka. VI handler nok der fremfor å låne, men søndagene gjenstår jo.

Gammel 08-11-13, 01:27   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forsøkt å levere tilbake egg og har blitt sett rart på.

Gammel 08-11-13, 01:32   #76
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har skjedd noen ganger, ja. Når jeg har vært i bakinga eller matlaging og oppdager at vi er fri for noe. Naboer har lånt hos oss også, men nå er det lenge siden det har vært noe låning. Kan det være mulig at vi har skjerpet oss, og sjekker om vi har alle ingrediensene før vi hiver oss til?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 02:06   #77
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi og en nabo byttelåner litt inniellom. Ikke ofte, for butikkene er nær, og de har åpent lenge, men det hender om vi står midt i baking, middagen står på bordet eller hva det nå måtte være, og vi oppdager at vi mangler den ene lille tingen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:20   #78
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo legge til at jeg ikke ville hatt skrupler for å låne av naboene, jeg heller - men vi har aldri gjort det. Jeg synes bare det er hyggelig å kunne låne bort til naboene, vi kjenner alle sammen godt og omgås privat. Jeg hadde nok stusset hvis noen av naboene vi ikke omgås privat hadde vært en gjenganger på lånefronten.

Gammel 08-11-13, 09:34   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri av naboene, men av mamma som bor rett borte i gata. Det er heller ikke spesielt langt til butikken.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:40   #80
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Her låner vi av naboene, og omvendt, og jeg oppfordrer til mer av det samme! Dvs, om man selv har alt man trenger, er jo det vel og bra. Men jeg synes det er for gæli å kjøre til butikken etter f eks mel eller soyasaus eller dopapir hvis naboen har. Det er vel 5-6 minutter med bil, og 15-20 minutter å gå (bratt oppover hjem igjen). Selv har jeg ikke sertifikat, så for meg er valget enkelt.

Etter at vi kjøpte høytrykksspyler, har jeg promotert den kraftig hos naboene. Vi bor i rekkehus, så det er ingen grunn til at hver husstand skal eie fullt opp av redskaper man bruker et par ganger i året.

Avsporing: Så kort vei til butikken alle har! Vi bor faktisk innenfor bomringen i Oslo, men har likevel lang vei til nærmeste butikk, og så lang skolevei at Ullungen fikk drosje i 1. klasse.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.