|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, og nei. Altså, tidligere bodde vi alle på samme tettsted. Alle tre foreldreparene våre bodde et minutters gange unna hverandre. Vi flyttet til andre enden av kommunen for fire år siden, mye av boligprisårsaker, men vi bor jo fremdeles veldig nær hverandre.
|
|
|
|
#2 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei, både mine foreldre og svigers bor i andre byer enn oss. Vi bodde i samme bydel i Oslo som mine foreldre da de eldste barna var små. Vi følte nok i utgangspunktet at det ikke var noen god idé (var redd for at de skulle renne ned dørene hos oss), men de avlastet oss masse i småbarnsperioden og barna fikk et nært og fint forhold til dem. Jeg har flere ganger tenkt at tredjemann som er vokst opp et stykke fra begge sett med besteforeldre har gått glipp av noe fint.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg svarte ja - for jeg kan gå til min mor - det tar en halvtime sånn ca, men det er mulig. Nå bor vi jo i by - men ingen av oss bor på området jeg er oppvokst.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Bygda mi har blitt urbanisert forresten. Jeg kunne faktisk bodd der nå.
|
|
|
#5 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?En av grunnene til at jeg ikke kunne flyttet hjem er køene. I tillegg til at det å bo i nærheten av foreldrene mine hadde fått meg innlagt på mentalsykehus. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Småby, sentralt østland, 12 mil fra Oslo. Svigers 200 m mot nord, mine foreldre 200 m mot syd. Så ja og ja.
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor langt "hjemmefra" begge to. Jeg syns det er helt greit, mannen min lengter "hjem".
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor i barndomshjemmet, så ja - absolutt samme lokalsamfunn som jeg har vokst opp i. Ungene går på samme skole som jeg gjorde, og gikk i samme barnehage som jeg gjorde. På bøgda. Foreldrene mine har derimot blitt urbaniserte og flyttet til byen, så jeg treffer de ikke på Kiwi akkurat. De bor bare en halvtime unna, så det hender de dukker opp på en avslutning eller noe hvis det passer seg sånn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor i hvert fall i et lokalsamfunn i Oslo der det er en veldig stor tetthet av folk som bor omtrent på tunet rundt foreldrenes/besteforeldrenes hus. Det er enten de som har bodd her bestandig, eller en påfallende stor andel innflyttere fra små bygder sør i Hordaland.
|
|
|
#11 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg og min x (barnas far) vokste opp i nabobygder på landet.
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg er fra helt øverst i Groruddalen og vet at trenden der er at mange flytter ut, men ikke langt vekk fra familie og venner. Gjerne til nabokommunene Nittedal og Lørenskog og Skedsmo som kun er en 2-10 minutters kjøretur fra oppvekststed. Eller til andre bydeler i Oslo.
|
|
|
#14 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Og nå leste jeg tråden, og ser at vi er en del av typisk-trekk, men jeg flyttet ut av Nittedal for snart 20 år siden, og har nå rømt fra Oslo og tilbake for å se om det funker bedre nå.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Java og noen, dere som har flyttet ut og så hjem igjen, sikkert sammen med mange andre, opplever dere at det er forskjell på de som har bodd der bestandig og de som har flyttet hjem? Og, mellom de som bare var borte den korte tiden de måtte for å studere, og de som var borte lenge?
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Det synes jeg er vanskelig å si noe om. Mannen min f.eks. var bare borte (ikke Oslo men annen by) mens han studerte og var i militæret, og han er ikke veldig bereist. Men han er en opplyst, inkluderende, klok mann. : datapunkt:
|
|
|
|
#17 |
|
Smugleser
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Møte foreldrene på butikken tilfeldig skjer ikke. Vi bor i samme by, men ikke i samme bydel. Andamannen er fra et dalføre litt utafor, det var aldri aktuelt for ham eller oss å flytte dit så lenge foreldrene hans levde.
|
|
|
#18 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja,vi har flyttet tilbake til sambos gamle nabolag. Min mor bor heller ikke langt unna (2 km). Bor i en by, og bodde på andre siden av byen før. Sjelden vi går oss på dem, men kjekt at de kan hente i bhg på kort varsel.
|
|
|
#19 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi kjøpte mannens barndomshjem for mange år siden. Svigers bygde nytt hus ca. 10 minutters gange fra oss. Det hender vi møter de på butikken, men vi ser de ikke så veldig ofte. Mine foreldre bor 50 min. med bil unna.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei, vi flyttet i 1996, og endte opp i byen vi bor i i 2001. Ingen familie her. Vi trodde vi skulle flytte nordover senere, men noe endret seg på veien. Jeg tror vi slo rot uten at vi helt merket det selv.
Mens jeg som er nordlending bosatt i Drammen ville bodd nært foreldrene mine om de bodde i Oslo. Sist redigert av Dronningen : 18-10-13 kl 11:29. |
|
|
|
![]() |
|
|