|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Livsnyter
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDa vet jeg hva vi skal bake i helgen, bare fordi det er helg og denne er utrolig god. Men jeg flirer litt av konseptet "den er best etter dag 2". Mye mulig men ingen kaker overlever 2 dager hos oss. :kakmonstere hele gjengen: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
fri
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken
Ja, den er veldig mektig. Men det kommer jo an på hva slags selskap man har, er det bare kakeparty ville jeg nok hatt to kaker. Jeg har som regel noe rundt 12 i bursdagsfester og lager gjerne en kake i tillegg til gulrotkaka (men de blir alltid noe til overs, men da har vi gjerne middag eller annen mat først). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg liker best å ha Tine mandarin og annanas-ost i fyllet, det er så godt!
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg skal snart gå i gang, så den må kjøle seg ned over natten. Setter jeg den da bare rist på benken med kjøkkenhåndkle over? Eller bør den stå i yttergang?
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenLa den stå i formen på kjøkkenbenken over natten, på rist, ja. Ikke prøv å ta den ut.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJepp, til neste dag. Og vær forsiktig, løft den ut med bakepapiret først. Den er såpass kompakt at den kan brekke.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJa, absolutt. Det er viktig at kremen blir kald og ikke renner. Og bærene bør tørkes eller ligge på tørkepapir først, slik at de ikke renner (det er bare en estetisk sak, da.)
|
|
|
#14 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg hadde lagt på bærene like før servering |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg har tatt dem på ganske samtidig, ellers har jeg vært redd for at de ikke fester seg?
|
|
|
#16 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenEg reknar med at dette vert dokumentert med bilder?
|
|
|
#18 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDen er supergod, og lett å lykkes med. Men var ikke avtalen at mannen din skulle bake til deg, Divine?
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken
Det gikk strålende. Kaka ble knallgod. Jeg tror kanskje den var LITT i råeste laget, men det er vanskelig å si. Vi fikk mye skryt for den.
Egentlig ja, men siden jeg hadde så mye annet å gjøre, fant jeg ut at vi skulle hjelpes ad med kaka, og så kunne han heller vaske badet. Greit for meg.
|
|
|
#20 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDere fristerinner altså... Denne oppskriften har jeg hatt lagret lenge, men ikke prøvd ennå. Denne blir en av de nye tingene jeg skal prøve i oktober. |
|
|
|
![]() |
|
|