|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Jeg liker ikke marsipan, så nei. Det trenger man virkelig ikke.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Mer til oss.
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi har absolutt ikke jul før det faktisk er jul - lille julaften kveld. Det vi driver med i deler av oktober, november og desember er forberedelser. Det er noe helt annet i midt hode, men en stor del av gleden med jul. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har begynt å planlegge julegaver ja. Jeg er faktisk sent ute i år i forhold til hva jeg pleier. Jeg bruker å ha julegaveshopping spredd utover året. Andre juleforberedelser kommer senere i november/desember, jeg bruker i grunnen å være ganske juleferdig i god tid før jul. Men jeg har jul i desember og slutt på jul 1. januar omtrent.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Har trent postmannen litt til jul med å handle hemningsløst på e-bay.
|
|
|
#8 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi er over halvveis med julegavene. Det er for å spare både penger og tid i desember. Jeg elsker julen, og vil bruke desember på advent og juleforberedelser sammen med ungene.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg tror faktisk jeg skal begynne med gavene i oktober for å spre kostnadene litt mer utover. Litt trang høst pga ulønnet permisjon en liten periode. Da kan jeg bruke litt mer tid på å lete etter fine gaver som ikke nødvendigvis koster så mye. Ellers så klarer jeg å vente litt til, men elsker advent. Da hører jeg julesanger, tenner på røkelse og talglys. Synes det er godt å planlegge tidlig i desember iallefall så blir det null stress. ''' |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg begynte i går, da jeg hadde intensjoner om å lage verdens kuleste kjøkkenforkle til en kjær venn av meg. Jeg klippet, sydde og limte, og resultatet ble så stygt at jeg vurderer å legge det inn i kaketråden her. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg syns egentlig desember er måneden for juleforberedelser, men når det gjelder gaver må jeg være tidlig ute. Den ene grunnen til det er økonomi og den andre grunnen er at fra midten av november er det så mye folk, støy og stress i butikkene at jeg blir både fysisk og psykisk uvel av å oppholde meg der.
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Gaver begynner jeg gjerne med lang tid i forveien, mest fordi jeg hater å stresse rundt i butikker i siste liten, og liker å ha tid til å finne de "perfekte" gavene til hver og en, men pynting og matlaging er forbeholdt desember. (Hva skjer med linjeavstanden min? ) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har noen tanker på gaver i alle fall. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg bruker mye av desember på å være lei meg over høytiden, da er det praktisk å være ferdig med gaver og slikt. Jeg har med andre ord begynt, særlig med å kjøpe gaver (og kalendergaver).
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Djeez. Jeg dåner litt over enkelte kommentarer her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg gruer meg litt til jul i år.
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg er egentlig vant med å pynte treet tidlig i desember hjemmefra, men ei venninne mente det nesten var blasfemisk og overtalte meg til å vente til 23. desember, så det har jeg gjort i noen år nå. Men det kjennes på en måte feil og, for 1. januar vil jeg ha jula ut og jeg får jo ikke nyte treet så lenge som jeg ønsker. Så jeg vurderer å pynte det tidligere igjen, slik jeg er vant med fra før av. Så kan heller pakkene legges under treet når ungene er i seng 23. desember og ikke før, da beholdes jo litt av magien uansett (dessuten har vi fått en liten babypus i hus som sikkert pakker opp alle pakkene for oss om natta, DET kan bli interessant ...).
|
|
|
#18 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg er glad jeg bor i ei bygd der jula ikke kommer i butikken før sist i november.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Dixie: Kanskje er du unntaket siden du er over gjennomsnittet interessert i jula og har det som en hobby på lik linje med frimerkesamling og fotball, (hvis jeg forstår deg rett) men min erfaring er at "godt med alt som er gjort"-menneskene ofte mangler evnen til å slappe av. Det er vel også ganske logisk, når man begynner å tenke på jula mange måneder i forveien, har man ikke akkurat eg avslappet forhold til ting, og vil ganske sikkert være godt i gang med å planlegge neste store begivenhet når man er "ferdig med alt" 20.des. og bare kan slappe av. Jeg foretrekker å ha laaaange perioder der jeg slipper å planlegge noe som helst og tar gladelig "straffen" med å ha to stressfylte dager i desember eller |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi har avtalt jul (vi feirer alltid hjemne, i år flyr mine foreldre inn). Vi har også kjøpt flybilletter (vi reiser alltid til mine foreldre i romjulen).
|
![]() |
|
|