Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-07, 21:44   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha ja den ordlisten kan være ganske underholdende til tider om man ikke sjekker om ordene blir riktige.
Jeg bruker alltid ordlisten, men sjekker ordene først. Av og til har jeg også klart å sende feil ord, tror jeg fikk til "jødedo" en gang, men husker ikke hva jeg skulle skrive. Fikk bare melding tilbake med: "jødedo??".

Jødedo = loffen.
Jeg jobbet nemlig på et konditori som het det, og har ikke tal på alle de gangene jeg har skrevet "Sitter på Jødedo."

Eller som den gangen jeg hadde avtalt noe med en venninne pr SMS, og skulle skrive "OK!".
Jeg fikk en undrende melding tilbake:
"ØL???"

Gammel 25-05-07, 21:52   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også ofte kalt min stefar Arne for Brød. Han tar det ikke ille opp heldigvis.

Gammel 27-05-07, 22:58   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jødedo = loffen.
Jeg jobbet nemlig på et konditori som het det, og har ikke tal på alle de gangene jeg har skrevet "Sitter på Jødedo."

Eller som den gangen jeg hadde avtalt noe med en venninne pr SMS, og skulle skrive "OK!".
Jeg fikk en undrende melding tilbake:
"ØL???"

Har du T9-ordbok, prøv å skrive kneipen på loffen.
Ok blir som du sier øl, og edru blir fest

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 23:06   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Gammel 27-05-07, 23:07   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den er litt morsom hvis man først er i fnisehumør...

Gammel 28-05-07, 00:10   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ok blir som du sier øl, og edru blir fest

På min telefon ble det Jødisf så lodden.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 05:11   #7
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

He he det høres jo koselig med en loddenh Jøsif. Uten at jeg skjønner bæret av hva det egentlig skulle bli

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:56   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det pleier å bli jødisen på jødedo.

Gammel 07-06-07, 08:21   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På min og. Har du ny telefon? På den gamle telefonen min husker jeg det ble jødisen på jødedo (har vært borti denne før ja, hehe) men ikke på den nye (Nokia 6300). Ordlisten er visst annerledes på denne.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:09   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Enig med deg, Him. Jeg overraskes stadig av folks totalt manglende vilje til å forstå tekst som helt klart er skrevet på en klumsete, men forståelig, måte. Det samme gjelder dialekt. Klart det kan være ett hakk mer slitsomt å lese en tekst skrevet krøkkete på dialekt, men med litt godvilje skjønner man det jo. Tror bare ikke alle vil skjønne. Er ikke det egentlig litt snobbete?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:11   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste skjønner det jo, tror ikke så mange sier de IKKE gjør det, men mange gidder ikke å lese det, fordi det blir slitsomt og fordi man bare sitter og himler over så dårlig skriftsspråk. Det er jo noe annet.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 20:37   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Enig med deg, Him. Jeg overraskes stadig av folks totalt manglende vilje til å forstå tekst som helt klart er skrevet på en klumsete, men forståelig, måte. Det samme gjelder dialekt. Klart det kan være ett hakk mer slitsomt å lese en tekst skrevet krøkkete på dialekt, men med litt godvilje skjønner man det jo. Tror bare ikke alle vil skjønne. Er ikke det egentlig litt snobbete?

Dialekt ja... Jeg blir av og til tussete av østlendinger som nekter å forstå hva jeg sier, bare fordi jeg ikke snakker som dem. Og jeg er ikke blant dem som snakker bredest dialekt, og er blitt rimelig flink til å slipe av de verste uttrykkene, etter flere år som student i en annen by.

Jeg bryr meg i grunnen ikke så mye om skrivefeil i innlegg, men jeg sliter når man ikke bruker avsnitt. Laaange tekster uten avsnitt er dødens.

Gammel 04-05-07, 20:41   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg bryr meg i grunnen ikke så mye om skrivefeil i innlegg, men jeg sliter når man ikke bruker avsnitt. Laaange tekster uten avsnitt er dødens.

...mens jeg sliter mer med innlegg som starter et nytt kvasiavsnitt for hver setning.
Selv om det nye temaet er knyttet tett opp mot det forrige, er det best å starte et nytt avsnitt for å være på den sikre siden.
Hvis jeg lar være å hoppe over en linje, blir det en mellomting, og da er jeg vel trygg?
Noe stort problem er det vel egentlig ikke, men korrekt kan det neppe kalles.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 20:44   #14
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Selv om det nye temaet er knyttet tett opp mot det forrige, er det best å starte et nytt avsnitt for å være på den sikre siden.
Hvis jeg lar være å hoppe over en linje, blir det en mellomting, og da er jeg vel trygg?

Jeg får ikke prikket deg, Elinblu, men jeg tror vi har veldig lik tankegang når det gjelder dette temaet.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 20:46   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...mens jeg sliter mer med innlegg som starter et nytt kvasiavsnitt for hver setning.

Hmmm. Jeg tror jeg nettopp gjorde akkurat det du misliker.

Gammel 04-05-07, 20:48   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hmmm. Jeg tror jeg nettopp gjorde akkurat det du misliker.

Nei, du hoppet da over linjer! Jeg hadde ingen bestemt i tankene - det er nesten vanligere å skrive slik enn å ikke gjøre det, tror jeg. Dette henger sikkert sammen med, som Valentina skriver over her, at mange synes det er slitsomt å lese lange avsnitt. Er det også et nett-fenomen, tro?

Gammel 04-05-07, 20:50   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe stort problem er det vel egentlig ikke, men korrekt kan det neppe kalles.

Korrekt nei, men faktisk lettere å lese enn om det overhode ikke er noe mellomrom i teksten i det hele tatt .

Gammel 04-05-07, 20:54   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Korrekt nei, men faktisk lettere å lese enn om det overhode ikke er noe mellomrom i teksten i det hele tatt .

Det er jeg faktisk ikke enig i (men det skyldes sikkert at jeg snubler i min egen kjepphest).

Gammel 04-05-07, 13:13   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det er en annen ting, Iset. Det er en ærlig sak å velge bort innlegg. Nå vet jeg ikke helt hvordan det er her inne, men det er da mange forum der det gjøres et stort poeng ut av å skrive om hvor uforståelig konkrete innlegg er, og hvordan de ikke aner hva skribenten mener, når det helt klart bare er å legge godviljen til for å skjønne.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:16   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av det jeg liker best ved dette forumet, er at det har en høy konsentrasjon brukere som faktisk legger seg litt i selen for å skrive godt på alle plan. Det er deilig. Og om noen skjerper seg litt mer enn de ellers ville gjort, når de skriver her inne, synes jeg det er aldeles utmerket.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.