|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi har katt. Den er kastrert og gauler ikke. Mjauer den om natta, slipper vi den sporenstreks inn. Vi bor rett ved skog og jorder, og vi ser jo at katta går ut i skogen for å gjøre sitt fornødne. Han er den eneste katten i stikkveien vår, og alle ungene elsker han. Jeg tror det veier opp for ev. antipati de voksne måtte ha. Siden alle vet at det er vår katt, så håper jeg at de hadde tatt det opp med oss dersom han skulle forårsake problemer av ett eller annet slag.
|
|
|
#2 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriEtter at vi gravde opp innkjørselen og drenerte i fjor sommer, har hagen vår blitt doen til alle katter i nabolaget. Og det er MANGE - det er stort sett alltid et par-tre katter som lusker rundt i hagen.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 28-06-13 kl 17:45. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi har to kastrerte katter, men det hjelper ikke akkurat når nabokatta ikke er kastrert. Den ypper, slåss med kattene våre som prøver å jage den vekk , sniker seg inn katteluken (som den ikke skal kunne gå inn i pga chipleser). Vi har tatt den i nskkeskinnet og kasta den ut av gårdsplassen, men den kommer tilbake.
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi bor også rett ved skogen og alle naboene tror sikkert at kattene deres bæsjer der. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNå er jeg veldig glad i katter, mine katter vel og merke ikke andres noe særlig, så jeg er tydeligvis en som flere her ikke liker særlig godt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg bor der. Sist redigert av 007 : 28-06-13 kl 20:24. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ohh, brått ble jeg glad for at bonden vi har som nabo ikke har kyr, bare høner. Ja, og en hane da. Men virkelig, ikke rautende kyr med fulle jur klokka fem, nei!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg kan garantere at vår katt ikke verken bæsjer, tisser eller plager naboene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriFluer er en eller annen form for straff man utsettes for når man flytter ut på landet.
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er (som vanlig) overrasket over den intense katteirritasjonen. Før Internett var jeg lykkelig uvitende over alt kattehatet Der Ute.
|
|
|
#15 |
|
En anelse distre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av Luvi : 03-07-13 kl 21:22. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er nyskjerrig: frittgående katter har man ikke kontroll på - de bæsjer hvor de vil, og siden vi ikke går tur med dem, vet vi ikke hvor de har gjort fra seg og kan følgelig ikke plukke opp - hva er løsningen? Utrydde katterasen?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Jeg synes resonnementet ditt er rart, men veldig vanlig. Vet man ikke hvor katten har bæsjet så kan man ikke plukke opp. Katteeiere ser like godt som meg at sandkassene på lekeplassene er smekkfulle av kattebæsj, men de lar det ligge. For det er jo ikke helt sikkert at deres katt har bæsjet der. Kanskje, kanskje ikke - men best å la det ligge. Det er bedre at ungene tråkker i det enn å risikere å plukke opp en bæsj som kanskje stammer fra en katt man ikke eier. |
|
|
|
#18 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Hvordan tenker du dette skal gjennomføres? Skal man gå runder og ringe på til naboene og spørre om å få gå på bæsjejakt i hagen deres?
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Jeg skjønner at ikke alle bor sånn at det er naturlig å traske inn i andres hager på bæsjejakt. Men jeg har snakket ganske mye om sandkasser og lekeplasser på fellesområder, jeg synes det hadde vært et bra sted å begynne og der er det jo fritt fram. Jeg bor i borettslag og her er det kanskje lettere å få organisert en løsning for kattebæsjopprydding, jeg mener det bør være mulig. Men jeg skjønner at det ikke er like enkelt der folk bor annerledes. |
|
|
|
#20 |
|
prokrastinator
Ja. Alternativt utrydde katteeierne.
|
![]() |