|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Synes også det var litt sterkt sagt det med "andres filler" for det føles heldigvis ikke slik for meg/oss. Jeg tror jeg hadde satt like stor pris på å arve klær/arve videre om jeg hadde hatt bedre råd, så kan ikke si det er utelukkende økonomisk(selv om det selvsagt teller mye). Det som er fryktelig flekkete eller med svære hull i, vel, det legger jeg jo bare til sides. Og ellers så er f.eks akkurat nå en slitt t-shorte med minnie(eller en pysj med spidermann, takk for at vi arvet to stk pysjer med spidermann på forrige gang vi arvet noe fra en venninne, det ble oppstyr når den første pysjen med spidermann ble dratt opp av posen!) på mye mere stas for Snuppa enn en ny enkel hvit t-shorte. Synes det er kjekt de gleder seg over klærne selv om de er brukt før av andre.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Vi gir vekk så og si alt til naboer og andre kjente. Det er lite trolig at det kommer en nr 3 her. Yngste har arvet litt av broren sin, vinterdresser og ski bl.a. Kunne virkelig ønske vi hadde noen å arve av også.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?
Jeg gikk nesten bare i arveklær da jeg var liten og syntes ikke det var så kult alltid. Ungene mine derimot synes det er topp.
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror at det kan være kult eller ikke kult avhengig av hvilket klassemiljø man er i, og om man oppfatter det som en nødvendighet mer enn en bonus.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Enig med deg i alt dette. Min yngste som er arver er ikke fylt 5 engang og ser opp til de store guttene han arver fra. Det kan godt hende han ikke vil like å arve når han blir noen år eldre.
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Enig!
|
|
|
#7 |
|
|
Dette er jeg delvis enig i, noen ganger er det greit at noe er bare helt ok. Både ungen min og jeg skal slippe å føle oss forferdelige, men helt ok er godt nok.
|
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Gutta mine har fått klare meninger om hva de vil kle seg i - lillebror synes (heldigvis) at storebror er den aller beste i hele verden, så han er fornøyd med å arve klær. De har ganske lik smak - den er ikke så veldig bastant, men de har formeninger om hva som er fint og ikke. For øvrig har de lik smak som meg. Jeg bommer sjelden.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Her er Poden fremdeles helt overlykkelig over en jakke med stjerner på som vi arvet for et år siden, og en hettegenser med Lynet på. Jeg er ikke så glad i å shoppe eller bruke penger på hverdagstøy, så jeg hadde vært veldig glad i arving uansett økonomi.
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Hm. Mine synes det er veldig stas å få en pose eller eske med arvetøy enten jeg har fått det eller kjøpt det. De opplever det på ingen måte som filler. Jeg har ingen å arve fra og er veldig fornøyd de gangene jeg får arvetøy av noen eller får kjøpe en eske med tøy i passe størrelser.
|
|
|
#11 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine har jo ikke arva noe særlig, men det lille monsten har fått er veldig populært.
|
|
|
#12 |
|
Kamerat Pære
Samme her. Poden arver kun fra sine fettere, og det er stor stas, fordi nettopp de to har brukt dem før og de er Sønnemannens største helter. Klærne som kommer derfra har forøvrig vært gjennom nøye vurdering fra min svært pertentlige svigerinne, så ordet fillete kunne det ikke ramle meg inn å bruke. Tøyet ser stort sett ubrukt ut og er av typen merkeklær.
|
|
|
#13 |
|
Kamerat Pære
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg arvet litt fra min eldre bror da jeg var barn, og syntes nok ikke det var noen høydare, akkurat. Men jeg tør påstå at arving back in the days og nå er litt annerledes. Nå har de fleste så mye at tøyet som arves videre er pent, moderne og fullt brukende, i "verste" fall som barnehagetøy.
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg synes det er helt topp å arve, det gjør at klærne blir utnyttet mer og så slipper jeg å handle så mye.
|
|
|
#15 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg hadde forresten glemt at hver gang min venninne er her med datteren sin som er en mnd eldre enn minste her så får hun med seg arvetøy. Hun fikk nettopp med seg alt sommertøyet vi brukte i fjor, og det passer finfint til jenta der i år.
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Det syns mine også. Eller: Frøkna er misunnelig fordi Minsta får så mye fint. Vi har ingen å arve til Frøkna fra. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Vi har fem barn, så her arves det som kan arves. Vi har brukt samme Simo barnevogn til alle fem. Jeg er veldig opptatt(mer presist opphengt)av miljø, gjenbruk osv. Likevel må jeg innrømme svakheten min for barnetøy. Jeg bestiller mye Småfolk, Ej sikke lej og Hummel på nett. Men det arves jo det også. Også er det ofte bedre kvalitet på litt dyrere tøy slik at det holder lengre.
|
|
|
#18 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Det med "andres filler" var jo satt litt på spissen..
|
|
|
|
#19 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Mellomste sønn arvet fra storebror (to års aldersforskjell), snuppa har fått nytt, men også arvet mye etter søskenbarn - noe både hun og vi setter stor pris på.
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg kan skjønne FruLarsen litt jeg altså, har arvet min del fra to eldre søstre, og det var ikke alltid så gøy.
|
|
![]() |
|
|