|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - ja eller nei?
Jeg siterte ikke Tally.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er merkelig å ikke ville utforske verden, både nær og fjern. Det trenger ikke nødvendigvis på den mest utilgjengelige måten engang, men bør innebære kontakt med lokale miljøer. Uansett om de er i Stavanger, Sverige, på Mallorca, Kreta, i Butan eller USA.
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: All inclusive - ja eller nei?Ja, jo. Du kan jo synes det. Nå var det jo ikke deg jeg siterte, men selv synes jeg Folk lever på så mange ulike måter, har så mange preferanser at det skal mye til for at jeg vil definere noe som trist. Men jeg henger meg nok opp i verdi- ladingen av det. Nå høres jeg kanskje pompøs ut, men jobber med mennesker i så marginale situasjoner at jeg nok fokuserer veldig på at hver person velger det som er viktig for seg i livet (vet at du ikke er uenig i det, sannsynligvis). Alle er ikke nysgjerrige på verden på den måten. Og det er helt greit. Og det er greit å ikke like å lese, trene eller interessere seg for mat eller andre mennesker også.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Bøker er vel nettopp et av de områdene der jeg også kan bli temmelig misjonerende. Tenk hva man går glipp av hvis man ikke liker å lese!
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det var det jeg mente, ja, og trodde også at jeg skrev det ganske tydelig? Jeg synes det er forståelig at man velger charter og AI i perioder av livet, men tenker absolutt at det er trist, som i at man går glipp av noe, hvis dette er den ferieformen man velger gjennom hele livet. Det er jo ikke det samme som at menneskene som alltid er på AI er triste/kjipe personer eller at selve oppholdet er trist. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: All inclusive - ja eller nei?Alt til sin tid. Og noen familier trenger enkel ferie for at alle skal trives.
|
|
|
|
#7 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: All inclusive - ja eller nei?@ rine:Men da misforsto jeg jo ikke likevel.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Rine: Og jeg har spolert alt ved å få dem i to puljer uten felles forståelse av hva som er kult.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Så... dårlig ferieplanlegging!
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: All inclusive - ja eller nei?Helt klart nei takk med mindre det er et fem/seks-stjernes hotell. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Når man har AI, bor man på et avgrenset område, gjerne med ekstra bra beliggenhet, på stranden. Jeg har hatt AI ved to anledninger, i karibien og på gran canaria. Man er jo på hotellområdet hele tiden, går med armbånd som man må vise for å ha tilgang på området og restaurantene. Jeg synes det var litt ille å sitte på disse flotte anleggene og ha ferie i et fmmed land hvor bare jeg og ikke de som faktisk bodde der hadde tilgang. Det føltes ikke bra i det hele tatt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Det finnes AI hotell som ikke er på digre resort også. Det vi var på i Rhodos var et helt vanlig hotell og i gangavstand til butikker og restauranter. Så vi var ikke på hotellet hele dagene. Jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg å være på de gedigne resortene. Jeg skal ikke påstå at det nødvendigvis blir store kulturelle opplevelser når vi reiser til syden, men vi gjør annet enn å bade, sole oss og spise. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg poster dette igjen fordi jeg gjerne vil presisere hvorfor jeg ikke synes AI er noe godt alternativ - selv om det er lettvint og enkelt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Helt enig. Man kunne jo ha vært hvor som helst. Men jeg synes det var perfekt for en todagers firmatur, hvor vi skulle slappe av og ha det gøy sammen. Tidligere har vi hatt storbytur og da er det lett at alle forsvinner til hver sin kant.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg foretrekker å reise på egenhånd og ordne alt selv, men selv når jeg pakker reisen selv er jeg jo like mye turist. Jeg innser at folk har ulike preferanser og behov (akkurat som politikk, interesser osv), og at alle i bunn og grunn er alle ute etter det samme. En deilig ferie for seg og sine. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Jeg synes dette er et ganske godt poeng. Det er ganske mye av det som pakkes selv som får akkurat det samme turistpreget som mye av det som er ferdigpakket. Inkludert det jeg selv har pakket i årenes løp. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: All inclusive - ja eller nei?Vi tar gjerne AI om det er økonomisk riktig. Da har vi tilgang til alt vi trenger på hotellet, og skulle lysten på å gå et annet sted å spise melde seg en dag, så gjør vi det.
|
![]() |
|
|