Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er du redd for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-13, 20:12   #61
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg har klaustrofobi og er redd for å bli sperret fast. Har også et snev av høydeskrekk på en dårlig dag, men klaustrofobien er definitivt verst.

Ellers tror,jeg ikke her har en irrasjonell frykt av noe slag. Veps forholder jeg meg helt rolig til frem til den forsøker å sette seg på meg, jeg har blitt stukket et par ganger og jeg gjør det ikke frivillig.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 21:08   #62
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt redd for elg. Vi har en fin turvei like i nærheten, grusvei gjennom skogen på 4-5 km, men det er fryktelig mye elg der. Jeg prøver alltid å synge og bråke litt der jeg kommer.. ser nok ikke helt klok ut. Men de er store, elgene!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 21:15   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten så er jeg også redd for mordere og voldtektsforbrytere i skogen. Jeg VET det er irrasjonelt, men jeg greier ikke være alene i skogen likevel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 21:25   #64
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Forresten så er jeg også redd for mordere og voldtektsforbrytere i skogen. Jeg VET det er irrasjonelt, men jeg greier ikke være alene i skogen likevel.

Du og jeg hadde kanskje ikke vært de beste turkameratene. Hvis ikke da jeg jager bort mordere og voldtektsmenn, og du jager elgen?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 21:30   #65
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er redd for å gå ut på hytta i mørket. Vet ikke helt hva det er, jeg er ikke så redd for at det faktisk skal skje noe, er mest redd for at jeg skal bli skremt.

Det hemmer meg såpass mye at jeg ikke drar på hytta uten mannen, og jeg har 4 uker lenger ferie enn han, så det er jo tullete.

Ellers er jeg sånn irriterende hysterisk-redd for både veps, mygg og store edderkopper, og prøver å le av det og tøyse sånn at jeg ikke viser den ekte redselen for ungene.

Gammel 31-05-13, 21:44   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Du og jeg hadde kanskje ikke vært de beste turkameratene. Hvis ikke da jeg jager bort mordere og voldtektsmenn, og du jager elgen?

Jeg har møtt elg mange ganger på ski, og er ikke så redd dem. De pleier å stikke så fort de hører mennesker.

Og jeg er jo ikke redd hvis jeg ikke er alene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 21:45   #67
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg går ikke over islagte vann. Jeg får helt noia av tanken på at isen kan sprekke opp under meg. I tillegg misliker jeg sterkt å gå opp stiger - da må jeg virkelig jobbe med meg selv.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 22:02   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er redd for at noe skal skje med ungene i trafikken. Og for at Minsta skal rekke å skade seg alvorlig før hun utvikler noe i nærheten av konsekvensforståelse. Det siste er ikke en fobi, men en helt reell fare.

Eller har jeg sånn høydeskrekk som Polyanna har, og en tilsvarende familie som ler av meg. Jeg er veldig bevisst på å ikke begrense ungene i deres lek og utfoldelse bare fordi jeg er redd, så jeg har innført regelen "Ikke lov mens mamma ser på". Det betyr at de godt kan klatre i trær, stå på kanten av relativt ufarlige skrenter og turne i trapperekkverket - men ikke når jeg er i nærheten. Jeg har heller ingen motforestillinger mot at pappaen tar med ungene i klatrevegg, men selv blånekter jeg på å være med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 22:02   #69
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke (irrasjonelt) redd for noe annet enn gassgriller og primuser.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 22:04   #70
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er dette å ha høydeskrekk? Jeg ville ikke vært bekymret på samme måten om mannen min dinglet på en kant (selv om jeg er glad i ham også), men ungene - det er jo mye større sannsynlighet for de skal ramle ut vinduet eller ned fra muren, i og med at de er klønete motorisk i forhold.

Nei, det er sant. Men det er litt irrasjonelt, for det er langt fra alle stedene de kan ramle ned fra som er høye nok til at det ville vært farlig at de falt, men uroen kommer likevel. Pling plong.

Gammel 31-05-13, 22:07   #71
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Schaefere er jeg veldig redd for, høydeskrekk har jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 22:22   #72
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har skikkelig vannskrekk og marerittet er å kjøre utfor med bil og deretter havne under vann. Er heller ikke begeistret for å gå på islagt vann og du får ikke meg opp i en kano e.l. under noen omstendigheter.

I tillegg får jeg noia av tanken på å bli begravd, har gjort det klart at jeg skal kremeres.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 22:31   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

J

Er dette å ha høydeskrekk? Jeg ville ikke vært bekymret på samme måten om mannen min dinglet på en kant (selv om jeg er glad i ham også), men ungene - det er jo mye større sannsynlighet for de skal ramle ut vinduet eller ned fra muren, i og med at de er klønete motorisk i forhold.

Hvis det hadde vært på kanten av Prekestolen de stod og balanserte så hadde eg kalt det omsorg og ikke skrekk, altså. Men jeg reagerer også på steder som objektivt sett ikke er farlige. Skikkelig sug i magen-skrekk. Som ved det utkikksområdet på Fløyen.

Gammel 31-05-13, 22:32   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er livredd for veps. Sånn hyle og springe og drite seg ut-redd. Jeg klarte å vifte en veps på datteren min slik at den stakk hennenda hun var to år.

Good Mom Moment!

Gammel 31-05-13, 22:42   #75
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Mine unger erter meg for humleskrekken jeg ikke visste jeg hadde.

Edderkopper får meg til å grøsse. Generelt lite glad i ting som kryper og/eller flyr, men edderkopper er en reell frykt.

Gammel 31-05-13, 22:45   #76
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en absurd frykt for gnagere. Jeg er livredd dem og blir fysisk uvell. De er bare så ekle!
Høydeskrekk har jeg også. Jeg var ikke høyderedd som barn, men det skjedde visst noe på veien. Jeg er redd på der nivået at jeg får sug i magen og synes det er ubehagelig å se noen på TV som er oppe i høyde .

Ja, også like jeg ikke å være på landet. Øde og stille, langt til nærmeste nabo osv. Jeg er ikke beint ut redd for det, men jeg synes det er ubehagelig å være langt unna sivilisasjonen (les: en by). Jeg føler meg tryggest og sover best når jeg kan høre på suset fra byen :miljøskadd:.

Gammel 31-05-13, 23:08   #77
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vel ingen fobier, men orm, slanger og rotter gir meg grøssninger ned langs ryggraden.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 23:45   #78
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyder, edderkopper og veps gir meg et lite snev av redsel, men jeg klarer å kontrollere det.
Islagte vann og elver gir meg fullstendig panikk, og jeg takler dessverre ikke at mine nærmeste befinner seg på slike steder. Jeg har derfor nektet mine barn å være med på aktiviteter som foregår der, og forklart hvorfor jeg føler det slik. Det har de heldigvis forstått, og de har nå i voksen/nesten voksen alder sagt at jeg ikke har påført dem traume av den grunn.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 23:53   #79
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg er redd i båt, spesielt når bølgene er sideveis. Da får jeg fullstendig skrekk, og er sikker på at båten skal kantre. Dette gjelder også i noe mildere grad på store ferger, f.eks Kielferga, og har vært medvirkende årsak til at jeg har droppet seminarer som kunne vært nyttige faglig og nettverksmessig.
Og så er jeg skogmørkredd. Utedo og mørk barskog er ingen god kombo.

Gammel 01-06-13, 01:19   #80
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Good Mom Moment!

Ikke i det hele tatt. Og det at ungen husker det. Enda. jeg skulle virkelig ønske at det var noe som aldri ble pratet om...

Meg. På stranden. Veps. Hysterisk panikk-vifting og stukket 2-åring. Hun var i det minste ikke allergisk for stikk. Litt flaks er det lov å ha.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.