|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
For det er bare i sykehusmiljø begge foreldrene bidrar så mye de kan? I mitt hode har forøvrig ikke mødre eller fedretreff noe med fordeling på bidrag å gjøre. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Ost og kjeks? Trodde man sluttet med det i 1992?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Flott, da hadde jeg kommet, og da hadde det ikke vært latterlig.
Virker ikke sånn i denne tråden? Jeg ser også at kvinner inviteres til "vin og fjas", også ting jeg er veldig lite interessert i.
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Vin og fjas er jo perfekt! Selvsagt med de rette menneskene å fjase med. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det kan nok stemme |
|
|
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Her blir det invitert til grillings og medbrakt drikke av ønskelig slag ved neste anledning. Jeg vil drikke pils!
|
|
|
#9 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg ble invitert til ost og vin med alle mødrene i andre klasse for et år tilbake.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Ser det for meg, Trulte kommer ramlende inn døra med to flasker vin "nå skar're drakkas!", og så sitter alle rundt og nipper til teen sin. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 29-05-13 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg liker både vin og fjas, men jeg ville ikke bedt inn med den formuleringen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
"Vin og fjas" er kjempeflott hvis man er en vennegjeng (eller venninnegjeng, for den del). Det er de aller færreste foreldregrupper som kan karakteriseres som en etablert vennegjeng der alle faktisk er venner. Hvis poenget er at man ønsker at alle skal komme og føle seg inkludert og, tja, "trygg", så er det nok lurt med en litt mer nøytral formulering.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg kan forøvrig melde at forrige gang jeg var på den lokale puben med (nettopp) en mamma i storebrors klasse (for sosialt, men OGSÅ fordi jeg synes det er viktig med slike kontakter - selv om det kun i dette tilfelle var 1 person, og dermed ganske ineffektiv bruk av tid), dumpet vi oppi et pappatreff i parallellklassen. Og tro det eller ei, litt utpå kvelden var vi faktisk integrert både på tvers av kjønn og klasse |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
|
|
|
#17 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg tror vi er ganske enige sånn egentlig jeg, mange av oss. Det ble en gøy tråd egentlig også. Man kan jo ikke gjøre alle til lags, hele tiden/hver gang.
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg forstår meg ikke på negativiteten og synes virkelig at vi kan holde oss for god til å fremstille "jenteskravling" eller samlinger med kvinner generelt som noe negativt og lavmål. Atter en gang kastes alt ansvaret over på kvinner, fedrene stakkars må jo inkluderes, gud forby at de kan invitere til sammenkomster selv. Jeg kunne fint invitert damene på treff, jeg kunne også invitert alle hadde jeg hatt plass til det. Å invitere en forelder (og la det være opp til dem selv hvem som kommer) er også en idé. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg legger nok mange negative følelser i begrepet _skravling_. Ikke alltid, men noen ganger. Jeg synes ikke samlinger med kvinner er negativt i seg selv, men la oss da heller fokusere på de positive kreftene vi som gruppe står for, og ikke på _skravlingen_ (igjen; jeg legger en del negative følelser i begrepet enkelte ganger). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Kanskje du heller skal jobbe med de negative følelsene enn å legge dem i en invitasjon til å¨bli kjent med andre foreldre, som i utgangspunktet bør være positivt, enten det er mammaer, pappaer, med vin, ost og kjeks eller uten.
|
![]() |
|
|