Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 22:51   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Skikkelig stor latte, det vil si latte med dobbel melk eller noe sånt?

Gammel 26-05-13, 22:54   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Skikkelig stor latte, det vil si latte med dobbel melk eller noe sånt?

For min del vil det si så stor som den store til Starbucks, sånn at det ikke bare er plass til en ekstra espresso, men også mer melk. Når jeg bestiller Starbucks latte, pleier jeg å ha med 3 espresso i. Det blir beskt uten dobbel melkedose.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:51   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker egentlig ikke kaffe, men tenkte å prøve en variant i NYC i fjor. Jeg ga opp, det var for mange valg. Tviler på jeg kommer til å prøve i Norge da jeg synes sjarmen med kjeden er at den er i "utlandet".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:02   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Frappuchinoen er jo god. Men jeg syns det er synd hvis de fortrenger lokale kaffesjapper i Oslo.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:03   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Frappuchinoen er jo god. Men jeg syns det er synd hvis de fortrenger lokale kaffesjapper i Oslo.

Jeg tror ikke de fortrenger de lokale. I mitt hode er det to ulike målgrupper for starbucks og lokale kaffesjapper.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:06   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ikke er sted jeg kjøper kaffe. Det er jo helautomatisk maskinkaffe, som filterkaffe med melk. For meg som liker en liten espresso blir det skvip.

Gammel 27-05-13, 00:10   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes de er veldig dyre i Norge. 60 for kaffe og 50 for muffins!

Gammel 26-05-13, 23:04   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri vært der, verken i Norge eller i ytlandet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:10   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Aldri vært der, verken i Norge eller i ytlandet.

Jeg trodde jeg var den eneste!

Gammel 26-05-13, 23:16   #10
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøpte kaffe der engang fordi de var nærmest en gang jeg ville ha kaffe. Hjemme er vi ikke plaget av kjeder.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:18   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slutter meg til dem som ikke har vært på en Starbucks.

Sist jeg var på Gardermoen hadde jeg lyst på en kaffe, og vurderte det, men da jeg så prisene gikk jeg bort på Narvesen i stedet. Det er grenser for hva jeg gidder betale for kaffe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:24   #12
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Ja jeg synes det er litt stas jeg, for er jeg på en Starbucks betyr det at jeg er på reise.
Men nå kommer det snart Starbucks i Bergen, så da trenger jeg ikke å reise så langt. Og det blir nok ikke så ofte besøkt fordi om den kommer nærmere

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:38   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal være ganske så desperat før jeg kjøper kaffe på Starbucks. For meg er det ikke så mye kvaliteten det går på men jeg HATER inntog av kjeder av ethvert slag som ødelegger alt som måtte finnes av et mangfold av utvalg av butikker eller kaffebarer.

Dessuten har de unngått å betale skatt i Storbritannia og jeg blir uvel av de tåplige begrunnelsene de bruker for å forsvare denne praksisen.

Helt ærlig koster det meg ikke så mye å himle med øynene heller over de som synes det er "stas" å gå på kjeder som Starbucks. Hvis det er en ting Oslo virkelig har å by på så er det jo nettopp utmerket kaffe og topp kaffebarer. Det burde folk vite å sette pris på fremfor å støtte opp under grådige, rip-off visuelt forsøplende kjeder som Starbucks.

Gammel 26-05-13, 23:39   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Ja jeg synes det er litt stas jeg, for er jeg på en Starbucks betyr det at jeg er på reise.
Men nå kommer det snart Starbucks i Bergen, så da trenger jeg ikke å reise så langt. Og det blir nok ikke så ofte besøkt fordi om den kommer nærmere

Stas å se Starbucks samme hvor du er i verden? Jeg synes Starbucks er med på å ødelegge "reisefølelsen" for ingenting er unikt lenger.

Gammel 04-06-13, 10:33   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg trodde jeg var den eneste!

Jeg har heller aldri vært der.

Gammel 26-05-13, 23:18   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det har kjempegod cappuchino - faktisk bedre enn mange andre steder. For meg (som bor i huttiheita) så vil det fremdeles være en feriefølelse over SB, så jeg synes det er veldig ok at de kommer med nok en kafé i Oslo.

Gammel 26-05-13, 23:23   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det nærmeste jeg kommer å ha oppsøkt Starbucks noen gang, var i London, da valgte jeg bevisst Starbucks fordi jeg kunne Guttungen spise coockie, og jeg drikke kaffe, og så surfet vi gratis på nettet deres, for ikke å kjede vettet av oss, mens min kjære fikk undersøke alle de museumene og myntsjappene og antikvariatene han bare ville. Mye bedre med blid kone og unge på Starbucks, en grinete kone og unge på slep.

Jeg reflekterte igrunn ikke over at det var Starbucks, det kunne like gjerne vært hvilken som helst annen sjappe med kaffe og gratis wii fi, men de lå jo søren meg "overalt," så jeg slapp å leite etter noe mer spennende.

Kommer Starbucks til Oslo, kommer jeg neppe til å renne ned dørene.

Gammel 26-05-13, 23:55   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frappe/frappucino betyr iskaffe ja.

Gammel 27-05-13, 00:07   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Frappe/frappucino betyr iskaffe ja.

Ja, jeg vet hva frappe er, men det er jo noe helt annet enn frappuccino, som jeg googlet akkurat nå. Det ser utrolig kvalmt ut. Og er det noe spesielt med den på Starbucks, siden mange nevnte det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 00:10   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg vet hva frappe er, men det er jo noe helt annet enn frappuccino, som jeg googlet akkurat nå. Det ser utrolig kvalmt ut. Og er det noe spesielt med den på Starbucks, siden mange nevnte det?

Hø, jeg trodde frappé og frappucino var det samme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.