Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ed Hardy = fjortis?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 22:35   #61
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ed Hardy = fjortis?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Bruk det man liker tenker jeg....som nærmer meg 50 med stormfart. Vil du bruke det, så bruk det :-) Man blir fort nok så gammel at man må gå rundt i "gæmlis" klær uansett.

Det samme tenker jeg. Jeg må innrømme at denne typen tråder forundrer meg litt. Bryr man seg virkelig i så stor grad hvem andre mener klærne/skoene man bruker passer for? Jeg er antageligvis for lat og for sliten til å bry meg, for jeg går i det jeg liker/har råd til/får tak i, lykkelig uvitende om hvilke bydeler i Oslo som kler seg i det samme (antagelig ingen av dem, innser jeg ).

Gammel 12-05-13, 22:36   #62
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hipsterne? Som i truse? Eller de hippe?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:37   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hipsterne? Som i truse? Eller de hippe?

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hipst...ary_subculture)
http://no.m.wikipedia.org/wiki/Hipster

Sist redigert av Tallulah : 12-05-13 kl 22:42.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:38   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda et nytt ord, ja, jeg trodde også at hipster var en truse. FP er jo rene voksenopplæringen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:39   #65
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det samme tenker jeg. Jeg må innrømme at denne typen tråder forundrer meg litt. Bryr man seg virkelig i så stor grad hvem andre mener klærne/skoene man bruker passer for?

Ikke jeg, i alle fall. Jeg får av og til litt panikk når jeg ser at jeg går likt kledd som elevene mine, da føler jeg meg av og til som en gæmlis som er krampefjotis. Men det er jo ikke stor forskjell på hva 16-åringer og 40-åringer går kledd i og vi kjøper veldig mye av klærene våre på samme sted. Mye HM, Vero Moda, Floyd, Lindex, Cubus og andre kjedebutikker.

Gammel 12-05-13, 22:42   #66
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enda et nytt ord, ja, jeg trodde også at hipster var en truse. FP er jo rene voksenopplæringen.

Ja, ikke sant?

Ser at hipster altså er ungdom som bestemmer hva som er mote, og jeg velger å ikke alltid la de unge bestemme for mye. I alle fal ikke hva som er fjortis og gæmlis.

Gammel 12-05-13, 22:42   #67
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes mange av de som er vist her er helt kule. Ikke noe jeg ville gått med selv. Jeg googlet tidligere i dag, og fant en nettbutikk som bare hadde kjedelige, ensfargede sneakers, mens klærne var av typen Desigual-syretripp. Til et rocka eller enkelt, ensfarget antrekk tror jeg sånne sko kunne funka. Jeg kan ikke forestille meg fjortiser i noe sånt som dette, dog. Ville tro de enten ville gått for noe goth/emo/retro-greier, eller, hvis de er sånne rosabloggere, ikke tør å gå med "tatoveringer".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:42   #68
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

jeg vet jo at jeg er på FP, da, så jeg spurte med vilje ikke om de var kule, men om det var et typisk ungdomsmerke.
Jeg er som sagt litt sensitiv på akkurat det.

Gammel 12-05-13, 22:52   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hipstere er vel ikke nødvendigvis så unge. De på grunerløkka begynner vel å bli ganske gamle etterhvert. Men de kjennetegnes vel ved at de er ekstremt opptatte av å være i forkant av hva som er hipt og kult, og dropper ting som varmt jern i det øyeblikket det ser at det tegner til å bli mainstream.

Gammel 12-05-13, 22:52   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

jeg vet jo at jeg er på FP, da, så jeg spurte med vilje ikke om de var kule, men om det var et typisk ungdomsmerke.
Jeg er som sagt litt sensitiv på akkurat det.

Skjønner det. Greia med Ed Hardy er nok at endel ungdommer syns at det er voksne som prøver å virke ungdommelige som går med det. Sånn siden du spør.

Men jeg syns du skal bruke klær du føler deg vel i, og som du liker. Ikke bry deg om noen syns det er Harry eller gæmlis. Jeg syns folk kler det de føler seg hjemme i, helt uavhengig av mote.

Gammel 12-05-13, 22:59   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 12-05-13, 23:01   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Excactly.

Gammel 12-05-13, 23:01   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 12-05-13, 23:01   #74
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skjønner det. Greia med Ed Hardy er nok at endel ungdommer syns at det er voksne som prøver å virke ungdommelige som går med det. Sånn siden du spør.

Men jeg syns du skal bruke klær du føler deg vel i, og som du liker. Ikke bry deg om noen syns det er Harry eller gæmlis. Jeg syns folk kler det de føler seg hjemme i, helt uavhengig av mote.

helt enig. Men jeg har en litt irrasjonell allergi mot ting som lukter av krampefjortiss, og grunnen til at jeg måtte spørre er nok egentlig at jeg er redd jeg ikke ville føle meg helt vel i dem.
Sliter med å finne noen kule, behagelige hverdagssko som funker til alle slags avslappede antrekk, men syns ensfargede sneakers er så kjeeedelig. Uansett, jeg endte med to par Irregular Choice-sko med høye hæler fra Brandos, og ingen sneakers, hverken Ed Hardy eller noe annet.

Gammel 12-05-13, 23:04   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns å huske at Tjorven har skrytt av komforten til sneakersene fra Ed Hardy tidligere. Og man trenger jo ikke velge de mest utagerende om man er usikker på om man vil føle seg vel.

Hva med noen nedtonede nikes? Helsvarte med hvite såler, f.eks? Nei, sorry, det var akkurat det du ikke ville ha. Jeg skal tenke litt til.

Gammel 12-05-13, 23:05   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bare er det voksenopplæring, men også tilrettelagt. Visual aids for dem som lærer best ved hjelp av bilder. :tar av seg hatten:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 23:05   #77
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nå googlet jeg iron fist også, og jeg hadde ikke sett forskjell, så der har du meg.

Gammel 12-05-13, 23:07   #78
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns å huske at Tjorven har skrytt av komforten til sneakersene fra Ed Hardy tidligere. Og man trenger jo ikke velge de mest utagerende om man er usikker på om man vil føle seg vel.

Hva med noen nedtonede nikes? Helsvarte med hvite såler, f.eks? Nei, sorry, det var akkurat det du ikke ville ha.

Nå har jeg jo uansett ikke råd, har brukt alle pengende på pumps isteden.

Gammel 12-05-13, 23:08   #79
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kalte datteren til ei venninne for fjortis her om dagen. Hun ble dødelig fornærmet. For blant fjortisene så er en fjortis for dem det samme som en bimbo er for oss. Eller noe.

Gammel 12-05-13, 23:08   #80
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Nå har jeg jo uansett ikke råd, har brukt alle pengende på pumps isteden.

men tar gjerne imot tips, da, skattepenger kommer jo etterhvert. :-)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.