|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan uttales focaccia?
Skrev noe om dette tidligere ja |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan uttales focaccia?Jeg tror de lyder veldig likt, jeg tror ikke folk synes jeg uttaler s noe rart.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan uttales focaccia?Jeg har aldri tenkt over det før, men jeg bruker Toffen-s-er og de andre s-ene om hverandre, merker jeg. Det kommer an på hvilken lyd som kommer før. De høres tilnærmet identiske ut for meg, men de lages jo ulike steder i munnen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan uttales focaccia?Jeg tror det er ganske normalt.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan uttales focaccia?Oi så mange svar |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hvordan uttales focaccia?Kanskje jeg bør lese inn en lyd-fil? Jeg bodde tre år i Italia som barn så dette kan jeg. Kan jeg ta oppå iPhone og legge ut her? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan uttales focaccia?
Svigerfar uttaler det uten -e i slutten. Men han snakker dialekt da, kan hende det er forskjell der.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hvordan uttales focaccia?I Milano der vi bodde sa man alltid e i slutten. Normalt uttales alltid e i slutten av ord på italiensk, men det finnes mange dialekter og det kan jo være at det kan uttales annerledes. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan uttales focaccia?I min familie skal det tydeligvis uttales fokassia. Med alle vokaler og en laaang s. |
|
|
|
![]() |
|
|