Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-14, 14:39   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Tråden får meg til å tenke på hva moren til mitt fadderbarn sa for 7-8 år siden. Hun påsto at det nå var helt vanlig å gi fadderbarn 10.000 kroner i konfirmasjonsgave. Jeg kjente i noen sekunder at jeg angret dypt på at jeg sa ja til å være fadder hvis hun så for seg de summene til barnet sitt.

Oj, det var litt av en sum ja. Tror ikke det er vanlig akkurat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 14:42   #62
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Det gjør ikke vi heller. Jeg er like glad i dem og føler like stort ansvar for dem fadder eller ikke.

Forøvrig er taksten for tiden ca 1200 kr.

Det hadnler da virkelig ikke om at jeg er mer glad i fadderbarnet enn de andre, men om hva som er vanlig i min familie. At andre ikke gjør det sånn er helt greit, men nå har jeg sagt at vi gjør det på den måten flere ganger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 14:50   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er heller ikke mer glad i fadderbarn enn andre, men i min familie har det vært vanlig å gi mer til dem man er fadder på. Når alle gjorde det, ble det jo likt på et vis.
Til jul og bursdag også.

Men vi skiller ikke slik nå. Det var nå gjerne noe med at vi var 30 søskenbarn. Å være tante til 30 og å være tante til 2 gir litt ulike juelgavebudsjetter....

Gammel 13-04-14, 15:28   #64
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er heller ikke mer glad i fadderbarn enn andre, men i min familie har det vært vanlig å gi mer til dem man er fadder på. Når alle gjorde det, ble det jo likt på et vis.
Til jul og bursdag også.

Men vi skiller ikke slik nå. Det var nå gjerne noe med at vi var 30 søskenbarn. Å være tante til 30 og å være tante til 2 gir litt ulike juelgavebudsjetter....

Sjølvsagt gjer det det! Og da blir det også ulikt rundt om.

Gammel 13-04-14, 15:54   #65
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har hittil gitt 1500 i konfirmasjonsgave og ut fra hva jeg kunne se var det det samme som de andre tantene og onklene gav. Vi gjør ikke forskjell på de mannen min er fadder til (jeg er ikke kristen og derfor ikke fadder til noen) og de han ikke er fadder til.

Det er ikke alltid så lett når det er ulike tradisjoner i ulike familier.
I mannens familie slutter man å gi bursdagsgave til nevøer/nieser når de fyller 18 år. I min familie tenker vi ikke slik, kanskje fordi vi er en liten familie? Jeg ser ikke for meg at vi skal slutte å gi min brors barn gaver når de blir voksne, så på dette punktet kommer det til å bli gjort forskjell på nevøer/nieser på den ene siden og de på den andre siden.

Gammel 13-04-14, 15:57   #66
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fadder til 2 barn, de er søsken, og de har et 3.søsken jeg ikker er fadder til. To av søsknene (der jeg er fadder til ene), er tvillinger.de kommer til å få akkurat samme gave når de skal konfirmeres. :liten slekt:.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.