|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Unntakstilfellene, der det åpenbart er snakk om dårlig hygiene er selvsagt ikke ok.
![]() |
#63 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Absolutt. Men min mann som lukter tydelig svette, også i rent treningstøy, når han har trent hardt, er han virkelig ikke velkommen pga noe som faktisk er helt normalt: At man trener så mye at man lukter svette?
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?
Jo, men jeg syns også at de da bør ta konsekvensen av det, og sørge for å bruke kun rent tøy/bruke deo/være renere når de trener enn de som ikke har sjenerende svettelukt whatsoever.
![]() |
#65 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#66 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Som sagt, det er stor forskjell på ny og gammel svette. Jeg har ikke problemer med svette som oppstår der og da, selv om den lukter sterkt. Men gammel svette, skitne klær og generelt dårlig hygiene blir jeg kvalm av å være i samme lokale som. Det er utrolig lite hensynsfullt når en skal trene sammen med andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg kjenner det er et litt tveegget sverd det å ha litt dårlig luktesans, som meg. Det er jo deilig å slippe å plages av for eksempel lukt av tøymykner (vi bruker det ikke, men jeg har heller aldri merket tøymykningslukt noen andre steder enn akkurat når et plagg tas nytromlet ut av maskinen etter bruk av mykner) eller andres kroppslukt.
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
Det er da ingen som sier dette?
![]() |
#69 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg klarer ikke alltid å kjenne forskjellen på ny og gammel svette når det gjelder storsvettere som min (nå stakkars uthengte... ) mann.
![]() |
#71 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Det har jeg aldri blitt plaget av - det er ikke så mange mennesker det lukter plagsomt vondt av, og når man støter på slike i forbifarten, så har jeg glemt det med én gang de har forsvunnet. Uten å ha lest saken, tenker jeg umiddelbart at det er for mye fuss rundt en ganske liten ting.
![]() |
#72 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#73 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg har trent i sal på SATS og Friskis og svettis og har aldri vært plaget av andres svettelukt. Jeg kan faktisk ikke husket å ha luktet andres svette i det hele tatt. Er det ofte du støter på sånne ekstremstinkere? Bare lurer på om ekstremstinkerne er få og sjeldne, eller om det er nesa mi som er mer tolerant. Da jeg trente på SATS var det forresten bare damer der, de svetter vel mindre enn menn vanligvis. På Friskis og svettis var det noen få menn. |
![]() |
![]() |
#74 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg har trent på treningssenter i over femten år, ofte 3-4 ganger i uka, og det har skjedd to ganger at jeg har gått derfra på grunn av stinkende person, og kanskje ti-femten ganger at jeg har vært plaget av det. Så det er jo ikke sånn at jeg tåler null og niks og går og uffer og akker ved den minste lukt, selv om jeg har god luktesans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Det er stor forskjell på ny og gammel svette, ja. Og jeg regner med man skal lukte rimelig ille før både andre som trener og ansatte skal reagere på det.
![]() |
![]() |
#76 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?En av de siste gangene jeg var i sal og trente, var det en jente bak meg som stinket så mye at jeg ble uvel. Jeg vet ikke helt hvem av dem bak meg det var, og ikke vet jeg om jeg hadde klart å konfrontere henne, men hun må ha kjent det selv. Jeg mistet rett og slett konsentrasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg tenker at når det gjelder sterk illeluktende odør fra klær eller kropp, så gjelder det samme for treningsstudio som ellers; ikke ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Borte
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg jobbet sammen med en som stinket en gang. Så ille at jeg måtte holde hånda foran munnen mens jeg pratet for ikke å puste direkte inn lufta i rommet vedkommende satt i. Det var virkelig ekstremt og kom av lav klesvaskfrekvens. Ingen sa noe, og jeg kan vanskelig se hvordan man kunne få sagt det uten at det ville blitt fryktelig fælt for personen og for den som eventuelt måtte si fra. Det var en skikkelig grusom lukt, og jeg sto som regel og kjempet mot brekningsrefleksen om jeg var i samme rom som vedkommende.
![]() |
#79 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det ok å lukte svette på treningstudio?Jeg tenker derimot at en ikke skal behøve så ekstreme tilfeller verken på arbeidsplassen eller et treningssenter der en betaler for å oppholde seg. Er det snakk om så ekstrem lukt at kollegene må holde seg for munnen og får brekningsreflekser, så bør ledelsen ta tak i det og be vedkommende begynne å være renere på jobb. Uansett hvor ubehagelig det er å måtte si sånt til noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
Det har jeg gjort noen ganger, og er ikke spesielt gøy, nei. Men det var veldig mye mindre problematisk enn de gangene det kom klager på et par personers svettelukt, som ble tatt videre til de på en ikke helt gunstig måte, og det viste seg at de både hadde rene klær og hadde dusjet om morgenen, men rett og slett hadde svært kraftig svettelukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|