Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 14:37   #61
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?

Skremmeren: Du legger en helt annen betydning i det enn jeg mente da jeg skrev det. Jeg synes helt ærlig at barn som er på besøk hos oss skal få slippe å åpne en dør og finne meg kliss naken bak den (i badekar, dusj o.l.). På samme måte som jeg selv ville blitt litt "flau" over å brase inn på badet der f.eks du lå naken i badekaret. Det vil ikke dermed si at jeg ikke oppfører meg naturlig i mitt eget hjem, jeg bare husker å låse døren når jeg bader/dusjer eller er på do når vi har besøk. Jeg er på ingen måter flau over kroppen min eller mener det er galt at barn ser nakne voksne.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:37   #62
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*ha* *ha* og så kom jeg på at jeg måtte vise frem hva jeg går rundt i om morgenen:

Men min er ensfarget og i bomull, så det blir ikke så .... ehe ... utagerende som jeg føler damen her blir (jeg er litt mindre blid også )

Gammel 05-02-13, 14:39   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern, jeg tror jeg hadde tenkt annerledes rundt manglende påkledning om det hadde vært jentevennene som var her, og ikke gutta i prepubertal alder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:42   #64
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Skremmeren: Du legger en helt annen betydning i det enn jeg mente da jeg skrev det. Jeg synes helt ærlig at barn som er på besøk hos oss skal få slippe å åpne en dør og finne meg kliss naken bak den (i badekar, dusj o.l.). På samme måte som jeg selv ville blitt litt "flau" over å brase inn på badet der f.eks du lå naken i badekaret. Det vil ikke dermed si at jeg ikke oppfører meg naturlig i mitt eget hjem, jeg bare husker å låse døren når jeg bader/dusjer eller er på do når vi har besøk. Jeg er på ingen måter flau over kroppen min eller mener det er galt at barn ser nakne voksne.

Neida, jeg lå ikke noe mening (ikke min egen, heller) i det du skrev, var derfor jeg spurte dere om hva dere mente med det. Jeg blir ikke flau hvis noen av vennene ser meg kliss naken, men det kan såklart hende at de blir flaue, men da møter jeg dem bare med "Heisann, skulle du hente noe?" elns. Vi har for øvrig ikke lås på noen av dørene våre, når jeg tenker meg om, men det er greit, ikke noe krise eller noe jeg tenker jeg aktivt må gjøre noe med.

Gammel 05-02-13, 14:47   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en veldig enkel og grei måte å vise hensyn til barnas følelser og eventuelle flauhet å prøve å unngå at deres kompiser skal snuble over meg naken i leiligheten når jeg er klar over at de er tilstede, altså.

Jeg hadde ikke vært spesielt komfortabel med å ha mine foreldre tuslende rundt uten normal påkledning da jeg hadde besøk av mine venner da jeg var barn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:51   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er en veldig enkel og grei måte å vise hensyn til barnas følelser og eventuelle flauhet å prøve å unngå at deres kompiser skal snuble over meg naken i leiligheten når jeg er klar over at de er tilstede, altså.

Nå er jeg veldig sjelden naken, da , men jeg synes ikke det er problematisk at det kan skje, og det har vel skjedd én gang at ei venninne og Storesøs kom inn på badet mens jeg var naken, og det gjorde meg ingenting. Jeg snakket og oppførte meg som før, Storesøs reflekterte ikke over at jeg var naken i det hele tatt, tror jeg. Jeg synes ikke man skal spasere naken rundt eller på noen måte vise seg frem a la "se på min naturlig nakne kropp", men å spasere fra et rom til et annet, eller kle på seg bak en lukket dør på soverommet, er ikke problematisk i mine øyne. Kommer noen inn, så gjør de det.

Gammel 05-02-13, 14:52   #67
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men syns du det er ok å gå naken fra ett rom til et annet når barna har besøk? Det syns ikke jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:53   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men syns du det er ok å gå naken fra ett rom til et annet når barna har besøk? Det syns ikke jeg.

Hvis de sitter på stua eller er på rommet, kan jeg gjøre det. Er de i gangen eller befinner seg i min løype, slenger jeg gjerne et håndkle rundt meg.

Gammel 05-02-13, 15:07   #69
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg handler det om å ta hensyn til andre som egentlig ikke har lyst til å se min nakne kropp. Ikke at jeg selv blir flau. Nakenhet i seg selv er en fin ting, påtvunget nakenhet er derimot ikke like fint. Jeg velger å lukke døren når barna har venner på besøk, og etter at barna ble eldre har jeg til og med funnet frem en nøkkel til badet (ikke til soverom eller andre rom). Selv blir jeg ikke flau om noen ser meg, men prepubertale barn blir gjerne litt småflaue over nakne voksne. De skal da "få slippe det".

Og ja, jeg går i bikini på stranden.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 15:10   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg traff på moren til bestevenninnen min naken da jeg var liten, tipper hun var på vei fra badet til soverommet. Dette var nærmest mitt andre hjem, men jeg syntes det var skikkelig pinlig og ubehagelig, og jeg husker det jo fortsatt etter nærmere 40 år.

Så jeg prøver å unngå at vennene til barna skal ha sånne minner om meg.

Gammel 05-02-13, 15:14   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Erfaringene vi hr med oss har sikkert litt å si. Jeg husker jeg så venners foreldre lettere avkledd til tider, men ble ikke flau av den grunn. Jeg tror jeg ville reagert hvis det føltes påtvunget eller hvis det var mye av det, men det var det aldri, og sånn er det aldri hos oss, heller.

Gammel 05-02-13, 15:16   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Dette var et uhell og absolutt ikke påtvunget eller mye, men det var likevel veldig flaut.

Gammel 05-02-13, 15:17   #73
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, vi er forskjellige.

Gammel 05-02-13, 15:18   #74
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Om noen ser meg lettkledd hjemme (ikke på stranden) er det sikkert en gang i året for hver, og ingen ganger for andre. Så noe stort problem vil jeg ikke si det er. Og jeg er ikke kliss naken. Jeg viser armer og ben (+ mage og rygg på stranden).

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 16:53   #75
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Lang genser og bare ben er innenfor. Kort T-skjorte, truse og ikke mer er utenfor.

Fint oppsummert, slik jg og ser det.

Gammel 05-02-13, 16:55   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en dag i uken der jeg starter på jobb en halvtime senere enn vanlig og derfor ofte daffer rundt i "nattkjoletskjorten" til jeg har fått ungene av gårde. Kompisene deres har sett meg i den noen ganger når de kommer innom på vei til skolen, men jeg tenker at dersom de ikke tåler det, får de la være å vente inne i gangen vår.
T-skjorta går for øvrig til midt på lårene, er det innenfor grensa?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 00:31   #77
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Innenfor i min bok. Men jeg tenker også at barna skal slippe å se mitt ganske avkledde legeme, fordi det kan være pinlig for dem (ikke meg). Tydelig at ikke alle er like godt vant til naturlig nakenhet hjemmefra som mine er. Jeg tar også såpass hensyn til mine naboer at jeg velger å ha persienner nede for å kunne bevege meg lettkledd fritt omkring i huset.

En stakkar (heldig?) sjel på alarmsentralen var ganske lattermild når jeg hadde utløst alarmen i stua (MED videokamera i sensoren ja). Når han hadde fått oppgitt riktig passord så humret han forsiktig; "Jasså så du gikk i fella ja". Da ble jeg først dritflau, så sur, tippet over til å synes han var uhødlig og tanken på å sende klage på ham var tilstede. Men i neste sekund summet jeg meg og svarte kjekt; "Jada, litt action på morgenkvisten må man jo ha lov til å lage". Og det har blitt en god historie i ettertiden (og spesielt etter at jeg så "Hodejegerne") og jeg har satt opp en stokk i døråpningen inn til stua fra gangen for å unngå å gå i fella igjen.

Gammel 06-02-13, 08:48   #78
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes t-skjorte og truse også er innafor. Litt avhengig av trusa Jeg husker mora til en venninne i åpen kimono og en svært... spesiell... g-streng da jeg var 12, og det var litt påtvungen nakenhet for meg.

Ellers går jeg helt fint med håndkle rundt meg og åpner dører eller går gjennom huset.
Venner av ungene på do mens jeg dusjer er uaktuelt, men vi har to bad (og ungene mine er i alderen 7 - 16).
Jeg var usikker på egen bekledning da vi hadde med kjæresten til eldste på hyttetur her for noen uker siden. Da følte jeg meg egentlig lite påkledd når jeg hadde på Kari Traa ullundertøyet (ullbukse og lang ulltrøye) og ikke noe annet. Det ble såpass ukomfortabelt at jeg måtte dra på meg en bukse. Det var vel av hensyn til ham, ikke meg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 09:53   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selvsagt på meg bestemortrusa som går til langt over puppene. :er da litt anstendig:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 10:20   #80
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ovenfor barna er vi enn så lenge nakne både jeg og mannen, på badet, i senga osv. Vi tisser på badet om en kler på seg/dusjer også, siden vi bare har ett bad/en do, og alle synes det er greit. Men om man skal gjøre nr 2 (), så får man ha privatliv.

Jeg ville følt meg avkledd med stor genser og nakne bein når det kom venner av barna innom på besøk. Så jeg ville sikkert ha hivd på meg ei bukse. Men om de bare sto i gangen og venta, og jeg allerede hadde åpna, hadde jeg sikkert ikke gjort noe stort fuss ut av det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.