|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Skremmeren: Du legger en helt annen betydning i det enn jeg mente da jeg skrev det. Jeg synes helt ærlig at barn som er på besøk hos oss skal få slippe å åpne en dør og finne meg kliss naken bak den (i badekar, dusj o.l.). På samme måte som jeg selv ville blitt litt "flau" over å brase inn på badet der f.eks du lå naken i badekaret. Det vil ikke dermed si at jeg ikke oppfører meg naturlig i mitt eget hjem, jeg bare husker å låse døren når jeg bader/dusjer eller er på do når vi har besøk. Jeg er på ingen måter flau over kroppen min eller mener det er galt at barn ser nakne voksne.
![]() |
#62 |
Leser
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?*ha* *ha* og så kom jeg på at jeg måtte vise frem hva jeg går rundt i om morgenen:
![]() |
#63 |
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Skremmern, jeg tror jeg hadde tenkt annerledes rundt manglende påkledning om det hadde vært jentevennene som var her, og ikke gutta i prepubertal alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?
Neida, jeg lå ikke noe mening (ikke min egen, heller) i det du skrev, var derfor jeg spurte dere om hva dere mente med det. Jeg blir ikke flau hvis noen av vennene ser meg kliss naken, men det kan såklart hende at de blir flaue, men da møter jeg dem bare med "Heisann, skulle du hente noe?" elns. Vi har for øvrig ikke lås på noen av dørene våre, når jeg tenker meg om, men det er greit, ikke noe krise eller noe jeg tenker jeg aktivt må gjøre noe med.
![]() |
#65 |
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Jeg synes det er en veldig enkel og grei måte å vise hensyn til barnas følelser og eventuelle flauhet å prøve å unngå at deres kompiser skal snuble over meg naken i leiligheten når jeg er klar over at de er tilstede, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ringskrømt
|
Nå er jeg veldig sjelden naken, da
![]() |
#68 |
Ringskrømt
|
Hvis de sitter på stua eller er på rommet, kan jeg gjøre det. Er de i gangen eller befinner seg i min løype, slenger jeg gjerne et håndkle rundt meg.
![]() |
#69 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?For meg handler det om å ta hensyn til andre som egentlig ikke har lyst til å se min nakne kropp. Ikke at jeg selv blir flau. Nakenhet i seg selv er en fin ting, påtvunget nakenhet er derimot ikke like fint. Jeg velger å lukke døren når barna har venner på besøk, og etter at barna ble eldre har jeg til og med funnet frem en nøkkel til badet (ikke til soverom eller andre rom). Selv blir jeg ikke flau om noen ser meg, men prepubertale barn blir gjerne litt småflaue over nakne voksne. De skal da "få slippe det".
![]() |
#70 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Jeg traff på moren til bestevenninnen min naken da jeg var liten, tipper hun var på vei fra badet til soverommet. Dette var nærmest mitt andre hjem, men jeg syntes det var skikkelig pinlig og ubehagelig, og jeg husker det jo fortsatt etter nærmere 40 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Erfaringene vi hr med oss har sikkert litt å si. Jeg husker jeg så venners foreldre lettere avkledd til tider, men ble ikke flau av den grunn. Jeg tror jeg ville reagert hvis det føltes påtvunget eller hvis det var mye av det, men det var det aldri, og sånn er det aldri hos oss, heller.
![]() |
#74 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Om noen ser meg lettkledd hjemme (ikke på stranden) er det sikkert en gang i året for hver, og ingen ganger for andre. Så noe stort problem vil jeg ikke si det er. Og jeg er ikke kliss naken. Jeg viser armer og ben (+ mage og rygg på stranden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Slumrende Ullteppe
|
Fint oppsummert, slik jg og ser det.
![]() |
#76 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Jeg har en dag i uken der jeg starter på jobb en halvtime senere enn vanlig og derfor ofte daffer rundt i "nattkjoletskjorten" til jeg har fått ungene av gårde. Kompisene deres har sett meg i den noen ganger når de kommer innom på vei til skolen, men jeg tenker at dersom de ikke tåler det, får de la være å vente inne i gangen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Innenfor i min bok. Men jeg tenker også at barna skal slippe å se mitt ganske avkledde legeme, fordi det kan være pinlig for dem (ikke meg). Tydelig at ikke alle er like godt vant til naturlig nakenhet hjemmefra som mine er. Jeg tar også såpass hensyn til mine naboer at jeg velger å ha persienner nede for å kunne bevege meg lettkledd fritt omkring i huset.
![]() |
#78 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Jeg synes t-skjorte og truse også er innafor. Litt avhengig av trusa |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Jeg har selvsagt på meg bestemortrusa som går til langt over puppene. :er da litt anstendig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?Ovenfor barna er vi enn så lenge nakne både jeg og mannen, på badet, i senga osv. Vi tisser på badet om en kler på seg/dusjer også, siden vi bare har ett bad/en do, og alle synes det er greit. Men om man skal gjøre nr 2 (
![]() |
|
|